تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799456153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته های علاءالدین بروجردی از سفر تاریخی آیت الله خامنه ای به چین، مجلس ششم و فتنه 88


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



در برنامه شناسنامه مطرح شد؛
ناگفته های علاءالدین بروجردی از سفر تاریخی آیت الله خامنه ای به چین، مجلس ششم و فتنه 88 خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه شناسنامه، فتنه سال 88 را از مهم ترین چالش های تحمیلی به نظام دانست و تاکید کرد: در ملاقانی که آن زمان با میر حسین داشتیم او گفت اگر تمام 13 میلیون اعلام کنند که تقلب نشده من می گویم شده است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در برنامه این هفته شناسنامه که از شبکه سوم سیما پخش شد، به بیان دیدگاه های خود درباره مسائل مختلف سیاسی و جاری کشور پرداخت.
 
وی در پاسخ به این سؤال که درباره مذاکرات هسته ای، دلواپس هستید یا دل آرام؟ بیان کرد: مقطع فعلی عمر با برکت نظام اسلامی، در مقایسه با سختی های بیش از سه دهه گذشته قابل مقایسه نیست، هیچ تغییری در دشمنی آمریکا ایجاد نشده و از این جهت باید یک نگرانی از دشمنی و خصومت دشمن داشته باشیم؛ چه مذاکرات به نتیجه برسد چه نرسد ما برنده هسته ایم، جمهوری اسلامی با همه صداقت عمل کرد و این آمریکا بود که بازی را به هم زد و اگر به نتیجه رسید که رسیده است.
 
بروجردی درباره این که آیا تیم قبلی می توانست همین مسیر تیم فعلی را انجام دهد، گفت: ده سال گذشته وزرای خارجه سه کشور اروپایی به ایران آمدند و ما آن زمان پیشنهاد منطقی مطرح کردیم که تعدادی سانتریفیوژ در اختیار ایران گذاشته شود و وزیر خارجه انگلیس گفتم حتی یک عدد نیز به شما نمی دهیم و من در سفر اخیر جک استروا به او گفتم به خاطر می آورید حرفی را که در ایران به ما زدید؟ اکنون 19 هزار دستگاه سانتریفیوژ داریم و برنده و بازنده که بود و او حرفی برای گفتن نداشت و سرش را پایین انداخت.
 
وی با بیان این که امروز غربی ها اصل غنی سازی را پذیرفته اند و این یک موفقیت بزرگ برای ما است، گفت: تیم مذاکره کننده درست است که از شورای امنیت به وزارت خارجه منتقل شد اما آنها اجرا کننده مصوبات شورای عالی امنیت ملی هستند به هر میزان در دیپلماسی هنر داشته باشند می توانند مصوبات را اجرا کنند، این گونه نیست که تیم مبسوط الید باشد و جلسات مختلف کارشناسی انجام می شود و فصل الخطاب بر اساس قانون اساسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
 
بروجردی در پاسخ به این سؤال مجری که آیا از مذاکرات مطلع هستید و ابراز رضایت می کنید؟ گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی در هیچ زمانی چه در زمان آقای لاریجانی، چه در زمان آقای جلیلی و چه اکنون در زمان آقای شمخانی همه جزییات مذاکرات را نمی گفتند؛ البته جلسات متعددی در کمیسیون برگزار می شود و به مسائل هسته ای اختصاص داشته است.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دانستن حق نمایندگان ملت است، منتهی سازو کار انتقال اطلاعات قدری زمان گیر است.
 
وی درباره انتقاد برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره، گفت: این که تمام نمایندگان نسبت به این مساله مهم ملی حساس هستند و این که تعدادی گلایه مند هستند به خاطر این است که ساز و کار انتقال اطلاعات قدری زمان گیر است.
 
بروجردی در ادامه درباره اظهارات سال گذشته ظریف و انتشار مطالب مطرح شده در کمیسیون، تاکید کرد: ایشان در بسیاری از جلسات حضور داشتند، تا آنجایی که به خاطرم می آید ایشان می گفت از جلسه رهبری می آیم، جلسه طبقه بندی داشت و دوستان باید نسبت به این مساله واقف باشند و رعایت کنند، یکی از همکاران ما صریحا اعلام کردند من این جمع بندی را قبول ندارم و همین موجب شد آستانه حساسیت بالا رود و این دلخوری ها از این جا آغاز شد.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آنها معتقد بودند وقتی مطالبی در این سطح طبقه بندی مطرح می شود، باید دوستان نماینده رعایت کنند؛ من معتقدم باید شرایطی در مجلس به ویژه کمیسیون امنیت ملی ایجاد شود که هم آنها راحت مسائل را بگویند و هم ما اگر تاکید آنها بر عدم انتقال است منتقل نکنیم.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که الان وضعیت چگونه است؟ گفت: الان وضعیت نسبت به گذشته بهتر است.
 
بروجردی در ادامه درباره مجلس ششم، گفت: مسائل هسته ای شرایط آن بسیار سخت است، من زمانی به آقای محتشمی پور گفتم کمک کنید طرحی در مجلس ارائه کنیم که دولت را در هر شرایطی موظف کنیم که این حق ملت را ادامه دهد، ایشان گفت شما مطلع نیستید که آقایان طرح سه فوریتی مطرح کرده اند که طرح پروتکل الحاقی را بپذیریم و این به معنای تسلیم در مقابل آمریکا بود.
 
وی بیان داشت: با آغاز به کار فعالیت مجلس هفتم ما مصوبات بسیار خوبی را درباره حقوق هسته ای ملت گذراندیم و دولت را مکلف به احقاق حقوق ملت کردیم.
 
وی درباره این که آیا درست است که در آن زمان برخی اخبار و اطلاعات هسته ای ایران از تریبون مجلس و توسط برخی نمایندگان به بیرون درز کرد، گفت: بله وقتی مطالب جلسه که آن زمان آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت بود برخی اخبار به بیرون درز می کرد از رییس جمهور خواسته بودند که این جلسات ادامه نیابد.
 
هر روز شاهد یک اتفاق و حرکت تاسف بار در مجلس ششم بودیم
بروجردی درباره ناگفته های خود از مجلس ششم گفت: ما شصت نفری به عنوان فراکسیون اقلیت بودیم که ریاست آن با آقای حداد عادل بودم و وقتی می دیدیم حرکتی بر خلاف منافع ملی دارند آبستراکسیون می کردیم.
 
وی افزود: با یکی از افراد شاخص مجلس بحث می کردیم او می گفت دوره این افراد و پیرمردها که در حاکمیت هستند تمام شده و باید بروند! به ریاست وقت مجلس گفتم این آقایان چنین افکاری در سر دارند، ایشان گفت اینها قائل به حکومت دینی نیستند و خروجی آن هم منتهی شد به آن تحصن معروف.
 
وی با بیان این که مجلس ششم بسیار تاسف بار بود، گفت روزی نبود که ما شاهد یک حرکت تاسف بار نباشیم، دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.
 
بروجردی در پاسخ به این سؤال که انتخاب سال 84 چه تاثیری در فضای سیاسی و بین المللی کشور گذاشت؟ گفت: قبل از این مدت دشمن طمع کرده بود تا اعمال نفوذ کنند، منتهی واقعیت این نبود در همان دوران آقای خاتمی تاکید کردند که ایران محور شرارت است اما این ذهنیت و تصور کاملا قوی بود اما حداقل از سال 84 به بعد این تغییر کرد.
 
وی بیان کرد: ما انتقاد زیاد نسبت به آقای احمدی نژاد داشتیم اما احساس بیگانگان نسبت به قبل تغییر کرد که از اصول انقلاب دفاع می شود، در سفری که به نیویورک رفته بودند چند تا سناتور طراحی کرده بودند که ملاقاتی در تاریکی صورت گیرد؛ آقای احمدی نژاد با شورای روابط خارجی آمریکا ملاقات داشتند، اما از این باب تغییر کرد اما این که چه نکات نقیضی وجود داشت همچون نامه تبریک گفتن به رییس جمهور آمریکا نوشتن بماند برای وقتی دیگر.
 
بروجردی تاکید کرد: دشمن نباید در هیچ مقطعی نسبت به دولتمردان، مجلسی ها و مسؤولان ما طمع کنند و احساس کنند آنها سد نفوذ پذیر هستند.
 
برکناری متکی حرکتی بسیار زشت و تاسف بار بود
آیا احتمال برکناری آقای متکی را می دادید؟ گفت: اینکه آقای رییس جمهور علاقه مند به کار ایشان نبودند اطلاع داشتیم اما این حرکت دون شان نظام بود. وزیرخارجه ما در حال مذاکره باشد و به طرف های مقابل اطلاع دهند که ایشان دیگر وزیر خارجه ایران نیست و این حرکت بسیار زشت بود.
 
از شذوذاتی بود که در آن دوران کم وجود نداشت، اتفاقاتی که یک شبه تصمیم گیری می شد، یا این که چند وزیر مقید به چارچوب و نیروهای ارزشی به خاطر نوشتن یک نامه کنار گذاشته شوند این کم نبود این البته به حساب فرد گذاشته شد تا کل نظام.
 
وی درباره علت پیگیری نکردن این مساله در آن مقطع از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: دولتی ها گفتند تصمیم را از قبل گرفته بودیم حتی به ایشان گفته بودیم که این سفر را نروند، اما آقای متکی گفتند من پیام داشتم که ابلاغ کنم، بعد گفتند دستور داده شده و تا به ایشان برسد ایشان به سفر رفته بود.
 
خانم تاج زاده می گفت او کشته شده است
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره فتنه 88 و حضور خود در کمیته رایزنی با برخی نامزدها، گفت: فتنه 88 یکی از مهم ترین چالش های تحمیلی به نظام ما بود، پیش همه رفتیم، خدمت مراجع رسیدیم، در زندان اوین حضور یافتیم با توجه به اتهاماتی که می زدند و این واقعیت نداشت، از هر کس سؤال کردیم هیچ کس این را تایید نکرد حتی در مورد آقای تاج زاده خانم ایشان آمد و گفت ایشان کشته شده است، ما روز بعد رفتیم و در زندان ایشان را دیدیم و حال ایشان خوب بود و گفتیم آیا شما را اذیت و آزار کرده اند ایشان گفتند نه و واقعا هم اتفاقی نیفتاده بود.
 
بروجردی خاطرنشان کرد: مهم ترین ملاقات ما با آقای میر حسین موسوی بود که با جمعی از نمایندگان با ایشان ملاقات کردیم، 50 دقیقه با ایشان صحبت و خیلی هم استدلال کردیم و گفتیم تصور اینکه شما انتخاب شده اید با چه استدلال و مدرکی؟ این که شما قبل از شمارش صندوق ها و پایان یافتن انتخابات اعلام پیروزی کردید قابل قبول نیست.
 
میر حسین می گفت اگر 13 میلیونی که به من رای داده اند بگویند تقلب نشده من گویم تقلب شده است
وی افزود: ایشان گفت اگر تمام 13 میلیون اعلام کردند که تقلب نشده من می گویم شده است، در این گفتار هیچ منطقی حاکم نبود و احساس کردیم مذاکرات در روند کار تاثیر ندارد، با کروبی نیز سه جلسه گذاشتیم و سوابق انقلابی و گذشته ایشان را متذکر شدیم منتهی تعداد قابل توجهی از افرادی که مشورت به اینها می دادند شرایط را به گونه ای هدایت کردند که آنچه نباید واقع می شد، اتفاق افتاد.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نتایج تحقیقات درباره شکنجه در زندان ها در آن زمان، گفت: در آن زمان شورای عالی امنیت ملی کمیسیونی را تشکیل داد، بیش از پنجاه نفر که چنین ادعایی در مورد آنها صورت گرفته بود را دعوت کرده بودند و حتی یک مورد شکنجه و تجاوز را تایید نکردند این ظلم بسیار بدی نسبت به نظام بود و شیرینی حماسه 85 درصد را به کام ملت تلخ کردند.
 
وی افزود: در مجلس در هیات رییسه از یک جوانی سؤال کردیم اما هیچ نکته ای را در مورد ادعایی که مطرح شده بود تایید نکرد.
 
دشمن به دنبال تکرار حوادث سال 88 در انتخابات خردادماه 92 بود
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره تجربه انتخابات 88 در انتخابات 92 اظهار داشت: دشمن همه امکانات خود را در سال 88 بکار گرفته بود، بی بی سی، سی ان ان و دیگر شبکه ها همه توان خود را بکار گرفته بودند و به زعم خود موفق شدند در این آتش بدمند و می خواستند همین حرکت را در سال 92 تکرار کنند، اما مسؤولان امنیتی و سیاسی ما هوشیار بودند و از یک سوارخ دوباره گزیده نمی شوند.
 
وی افزود: آنها با شبهه افکنی می خواستند وضعیت آشفته بازاری را ایجاد کنند، اما انتخابات با شور بالا و برخلاف ادعای آنها برگزار و فردی که انتخاب شد خط بطلانی بر تصورات واهی آنها کشیده شد.
 
ملاقات هیات های خارجی با فتنه گران و بازی کی بود کی بود من نبودم دستگاه های ذیربط
بروجردی درباره حضور برخی پارلمان های غربی و ملاقات با عناصر فتنه گر بعد از روی کارآمدن دولت جدید، گفت: این بازی کی بود کی بود من نبودم پدیده ای بود که وجود داشته است، در برنامه این هیات ها چنین ملاقاتی وجود نداشت، به آنها گفته شده بود که حق چنین ملاقاتی را ندارند.
 
وی بیان کرد: اینها حتی نزاکت دیپلماتیک را رعایت نکردند و با سوء استفاده از فضای سیاسی کشور ما با چند نفر از افراد دون پایه مرتبط با فتنه ملاقات غیر قانونی، غیر اخلاقی انجام دادند این خلاف شوونات دیپلماتیک است.
 
بروجردی خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاق به سرعت کمیسیون امنیت ملی وارد مساله شد درباره خانم اشتون نیز جلسات متعدد گذاشته شد و برخورد شد، این اقدامات موجب شد ساختاری ایجاد شود که این حرکات تکرار نشود و در سفرهای قبلی این کار رخ نداد؛ سفیر هلند به ملاقات من آمده بود و این قضیه را مطرح کرد که هیات ما می خواهد به ایران بیاید و می خواستند با برخی مرتبطین با فتنه نیز دیدار کنند، اما من دستور العمل را به ایشان متذکر شدم و گفتم که حتما تشریف نیاورند چند هیات نیز به همین دلیل نیامدند.
 
بروجردی درباره قصور دستگاه های مختلف در این داستان، گفت: وزارت اطلاعاتی ها می گفتند ما منعکس کرده ایم، برخی دیگر نیز سخنان دیگری را مطرح می کردند، شاید این غفلت صورت گرفته بود اما درسی برای همه بود که به گونه ای عمل کنند که تکرار نشود.
 
به خاطر اختلاف دیدگاه سیاسی روابط خانوادگی خود را تلخ نمی کنیم
علاءالدین بروجردی درباره خواهر خود اشرف بروجردی و نظرات متضاد سیاسی آنها، گفت: این از مصادیق بارز دمکراسی در نظام است، ایشان معاون وزیر دوران آقای خاتمی بودند ما همان موقع در اقلیت مجلس ششم بودیم.
 
وی تاکید کرد: ارتباط خانوادگی را با این بحث ها تلخ نمی کنیم اما طبیعی است تقابل نظرات در جلسات جدی بوده و وجود داشته است و تا الان نیز ادامه دارد.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درباره حضور خود در قبل از انقلاب اسلامی در دبی و همچنین ورود خود به دستگاه دیپلماسی کشور توضیحاتی ارائه کرد.
 
خاطره رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری به چین
وی درباره خاطرات خود از سفر رهبر معظم انقلاب به کشور چین در زمان ریاست جمهوری ایشان، گفت: وقتی هواپیمای حامل ایشان در فرودگاه به زمین نشست من داخل هواپیما رفتم و عرض کردم رهبر چین گفته اند مریض است و ملاقات ایشان را نداده اند، اما ایشان خطاب به آقای دکتر ولایتی وزیر خارجه وقت گفتند شما تلاش خود را ادامه بدهید، وقتی پایین آمدیم آقای دکتر ولایتی به همتای خود این موضوع گفت و آنها گفتند پزشکان منع کرده اند؛ گفته شد که بازدید از شهر ممنوعه چین که یک شهر تاریخی است برای عدم رضایت از این حرکت صورت نگیرد اما ایشان گفتند مذاکرات اصلی که شش عصر بود و قرار بود با حضور خبرنگاران بسیاری برگزار شود را نمی روم، ساعت شش و نیم در محضر ایشان بودیم آقای نخست وزیر آمد و شخصا گفتند کوچک تر به دیدار بزرگ تر آمده است، نشست مذاکره کرد و توضیح داد که وضعیت این گونه است، ایشان گفت در آموزه های دینی ما عیادت از مریض جزو برنامه ها ما است و رهبر چین را که واقعا مریض هم بود و دو نفر زیر بغل ایشان را گرفته بودند آوردند؛ مدیرکل تشریفات گفته بود پزشک تنها ده دقیقه وقت داده است اما این نشست انجام شد و زمان آن نیز بیش از آن چیزی بود که پزشک اجازه داده بود و مذاکرات هم بعد از این دیدار برگزار شد.
 
درباره شهادت دیپلمات های ایرانی هشدارهای لازم را داده بودم
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره شهادت دیپلمات های ایران در عراق در مرداد 77، گفت: من سال 76 دیگر معاون وزیر نبودم، منتهی وزارت خارجه اصرار کردند که به عنوان نماینده دولت ادامه بدهید، اما به هر حال من معاون نبودم، با سردار سلیمانی خیلی ارتباط داشتیم طرحی را آماده کردیم و من دیدم بحران بسیار جدی است، سفیر ما تماس گرفت و گفت وضعیت خطرناک است من گفتم با تعدادی از نیروها بیایید. بعد از دو سه روز وزیر خارجه به من زنگ زد که نخیر ایشان باید برگردد و با توجه این که راه بسته بود قرار شد از طریق پاکستان بروند من به جلسه شورای معاونین رفتم و وضعیت را تشریح کردم، آقایان مصوب کردند که سفیر پاکستان احضار و مسؤولیت جان دیپلمات های ما به دست پاکستانی ها داده شود و بنا به تعبیری گوشت دست گربه داده شد و متاسفانه آن فاجعه اتفاق افتاد.
 
برخی طیف ها می گفتند باید در حمله به کویت کنار صدام باشیم
وی درباره حمله صدام به کویت و مسؤولیت خود در آن زمان در دستگاه دیپلماسی و موضع جمهوری اسلامی و طیف های سیاسی آن زمان، افزود: برخی آن زمان می گفتند خالد بن ولید باید کمک شود و برخی طیف ها می گفتند در کنار صدام بایستیم.
 
بروجردی درباره بحران سوریه و اظهار نظر برخی مبنی بر این که بشار اسد رفتنی است و نباید پای او ایستاد، گفت: یکی از تحلیل هایی بود این بود که ممکن است بشار سقوط کند و باید دنبال بدیل باشیم.
 
تصمیم نظام این بود که بشار اسد باید بماند
وی بیان کرد: وقتی تصمیم نظام این است که بشار باید بماند، آمریکا و هم پیمانان منطقه ای او می گویند باید برود و علت اصلی حمایت ما این بود که بشار اسد و سوریه محور مقاومت بود.
 
بروجردی تصریح کرد: آمریکایی ها وقتی مصر را از دست دادند به سراغ سوریه رفتند تا جبهه مقاومت را دچار ضعف کنند، برنامه ریزی دشمن در این خصوص مشخص بود، وقتی بنا بود بماند تفسیر و تعبیر هیچ معنایی ندارد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که کدام طیف این حرف را می زدند، گفت: کسانی که در تبعیت از جایگاه والای ولایت جدی بودند، معتقدند که این کار کارشناسی شده است، ضمن این که خود ایشان بزرگ ترین کارشناس هستند.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: افرادی حتی از طیف های غیر مقابل و از خانواده خودی در مساله سوریه تردید داشتند و نظرات خود را اعمال می کردند و در نظام هم مسؤولیت داشتند.
 
هیچ گاه آثار رعب و وحشت در سید حسن نصرالله مشاهده نکردیم
وی درباره موضع سید حسن نصرالله بعد از اتفاقات صورت گرفته در سوریه و منطقه گفت: من در هیچ سفری آثار رعب و وحشت را در ایشان احساس نکردم، این که بشار اسد رای بالا آورد این بود که ایشان پای مردمش ایستاد.
 
بروجردی با بیان این که سید حسن نصرالله در مقاومت و شجاعت اسوه و الگو هستند، تصریح کرد: ایشان ویژگی های برجسته دارند و منحصر به فرد هستند، آقای بشار اسد هم که برخی تصور می کردند فرار می کند مقاومت کرد و جانانه ایستاد.
 
تروریست ها می خواستند انتقام شکست سوریه را در عراق بگیرند
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تحولات عراق و حضور داعش در این حرکت، گفت: بعد از این که در سوریه ضربات سنگینی را مجموعه تروریست ها خوردند تصمیم گرفتند این ظرفیت را در عراق اجرایی کنند و کشورهای حامی شان نیز در این مساله نقش داشتند.
 
وی با بیان این که برای این کار طراحی چند ماهه صورت گرفت و آنها می خواستند انتقام سوریه را در عراق بگیرند، تاکید کرد: این گونه نبود که این کار یک باره صورت گرفته باشد. بحث داعش مثل طالبان در افغانستان است که از طرق تطمیع، تهدید و غیره و خیانت افراد تاثیرگذار کار خود را به پیش بردند.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآورشد: آنها در موصل شماری از سران ارتش و مسؤولان آنجا را خریده بودند و بنابر این پشت پرده این حرکت طراحی گسترده ای بود که اقلیم کردستان عراق هم بخشی از ماجرا بود.
بارزانی بازی خطرناکی را شروع کرده است
 
وی با بیان این که آقای بارزانی بازی خطرناکی را شروع کرده است، تصریح کرد: تمامیت ارضی عراق بسیار مهم است، رییس جمهور و وزیر خارجه عراق کرد است، این ضد امنیتی ترین کاری است که در یک کشور اتفاق بیفتد.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آینده عراق، گفت: این ماجرا دامنه دار است منتهی به لحاظ طبیعت عراق که اکثر جمعیت را شیعیان تشکیل می دهند که با یک فتوای مرجعیت دو میلیون نفر برای مقابله با داعش ثبت نام می کنند، معادلات تحمیلی تغییر خواهد کرد منتهی زمان بر است.
وضعیت دانایی فرد در هاله ای از ابهام است
 
بروجردی درباره آزادی ایرانیان در سوریه،گفت: آن 48 نفر که آزاد شدند اتفاق مهمی افتاد، درباره دو سه نفر از مهندسین ما که در قالب مپنا رفته بودند، تمام اقدامات مشابه را انجام داده اند، اما هنوز خبر قابل اعتنایی به دست نیامده است.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سرنوشت جمشید دانایی فرد گفت: وضعیت او درهاله ای از ابهام است، فرض این که توسط آنها کشته شده باشد به نظر من ضعیف ترین فرضیه است.
 
بروجرودی درباره ورود به سفارت انگلیس و مواضع خود در رابطه با انگیس، گفت: مصوبه ما در مجلس تقلیل سطح روابط از سفیر به کاردار بود، من مخالف این حرکت خودسرانه بودم و باید پیش بینی این حرکت را می کردند که نکردند.
من و فرزندانم هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداریم
 
وی درباره شایعاتی که درباره فعالیت های اقتصادی اش مطرح شده است، گفت: به هیچ وجه فعالیت اقتصادی ندارم، یکی از درس هایی که دکتر ولایتی به ما دادند ممنوعیت ورود به مباحث اقتصادی بود و فرزندانم نیز این گونه بوده اند.
 
بروجردی خاطرنشان کرد: مسائلی که در پرونده فساد سه هزار میلیاردی به من نسبت دادند از ظلم های روشنی بود که به من شد، دو پسر من بسیجی و بیگانه با هرگونه با فعالیت اقتصادی هستند، اتهام زننده به فرزندانم محکوم به شش ماه زندان شد منتهی مثل یک ظرفی است که بشکند. با یکی از بزرگانی که مشورت کردم گفت واگذار کن به خدا.
 
وی درباره این که این فرد را می شناسید و آیا خودی بود یا نه؟ گفت این مساله بماند برای بعد که خصوصی به شما خواهم گفت.
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان نظرات خود را درباره اسامی زیر به این صورت اعلام کرد:
ابراهیم یزدی: نماد عدم سنخنیت با انقلاب اسلامی
میرحسین موسوی : عدم عاقبت به خیری
علی اکبر ولایتی: مردم مقاومت در عرصه سیاست خارجی
کمال خرازی: وزیر خارجه دولت اصلاحات
منوچهر متکی: وزیر خارجه مظلوم
علی اکبر صالحی: دانشمندی که در عرصه هسته ای زحمات زیادی را کشیده است
سردار سلیمانی: افتخار ملت ایران و همه رزمندگان




۱۳۹۳/۴/۲۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن