تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819447303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس برای درمان زوج های ˈنازاˈ برنامه ریزی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob عضو کمیسیون بهداشت مجلس: مجلس برای درمان زوج های ˈنازاˈ برنامه ریزی می کند گنبدکاووس - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از برنامه ریزی برای درمان زوج های نازا در کشور خبر داد و مدعی شد، حدود 20 درصد از جمعیت کشور را افراد نازا تشکیل می دهند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈسلیمان عباسیˈ روز پنجشنبه درهمایش تبیین سیاست های کلی جمعیت در گنبدکاووس، گفت: رایزنی هایی برای تحت پوشش قرار گرفتن هزینه های بالای درمان نازایی با شرکت های بیمه ای انجام شده که درصورت نهایی شدن، این هزینه ها از روی دوش زوج های نازا برداشته خواهد شد.
وی با اشاره به روند کاهش نرخ جمعیت در کشور و پیامدهای منفی آن درحوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، افزود: سیاست کنترل جمعیت درکشورهای جهان سوم و نیز کشورهای جهان اسلام بالاخص در ایران از سیاست های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.
دکتر عباسی بابیان اینکه با افزایش جمعیت در کشورهای اسلامی و ایران، امنیت آمریکا و رژیم صهیونیستی به خطر می افتد، اضافه کرد: ایران اسلامی نیز درسایه این سیاست های استکباری و درقالب برنامه های تنظیم خانواده دچار غفلت شد و امروز با کاهش نرخ جمعیت مواجه است که درصورت ادامه این روند، درآینده با چالش های جدی مواجه خواهد شد.
وی با تاکید برضرورت فراهم کردن شرایط ازدواج آسان و رفع مشکلات بیکاری جوانان، تصریح کرد: افزایش ازدواج ها و تشویق جوانان به فرزند آوری، جلوگیری از طلاق و نیز درمان نازایی زوج های جوان ازجمله راهکارهای افزایش جمعیت است که همه مسوولان باید دراین خصوص همکاری نمایند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار گنبدکاووس نیز دراین همایش برلزوم فرهنگ سازی و آموزش خانواده ها و زوج های جوان نسبت به اجرایی نمودن سیاست های جمعیتی ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: میانگین نرخ باروری فعلی کشور یک و 7 دهم است که باید آنرا به 2 و 5 دهم افزایش دهیم.
ˈمحمد حمیدیˈ افزود: برای تحقق این مهم باید شرایط ازدواج آسان جوانان، افزایش امید به زندگی، ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزش تحکیم خانواده مورد توجه جدی دست اندرکاران قرار گیرد.
وی همچنین برلزوم همکاری و تعامل بیشتر دهیاران، شوراهای اسلامی روستا، بهورزان و مراکز درمانی برای ثبت بموقع وقایع حیاتی بویژه ولادت ها و وفات ها و جلوگیری از برخی سوء استفاده ها در این شهرستان تاکید کرد.
امام جمعه گنبدکاووس نیز در این آیین بابیان اینکه کاهش نرخ جمعیت دغدغه رهبری انقلاب است و همه باید برای رفع این نگرانی پای کار بیایند، گفت: ازدواج و تشکیل خانواده و ازدیاد نسل همواره مورد تاکید دین مبین اسلام بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدحسین سبحانیˈ افزود: سیاست کنترل جمعیت درایران یک سیاست استعماری و ضد دینی بود که در رژیم طاغوت پایه گذاری شد و در مقطعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مورد عمل قرار گرفت.
وی گفت: جوانان نباید به خاطر مشکل اقتصادی یا ترس از رزق و روزی، ازداوج را به تاخیر انداخته یا صاحب فرزند نشوند چراکه خداوند تامین کننده روزی همه مخلوقات و نیز انسان ها است.
حجت الاسلام سبحانی بااشاره به معضل بیکاری جوانان اضافه کرد: بیکاری به دلیل برخی کم کاری های مسوولان و جنگ و دعوای بین گروه های مختلف سیاسی بوده است که امید است درسایه همدلی و وحدتی که امروز بین مجلس و دولت یازدهم وجود دارد، این مشکل نیز رفع گردد.
وی تصریح کرد: باید با مدیریت صحیح منابع و امکانات، مشکلات اقتصادی جامعه بویژه جوانان را رفع نمود.
دراین همایش که اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و بهورزان خانه های بهداشت روستایی و برخی کارکنان، فرهنگیان و کسبه گنبدکاووس در آن حضور داشتند، رییس اداره ثبت احوال و رییس مرکز بهداشت این شهرستان و یک استاد دانشگاه در رشته جمعیت شناسی، هرکدام طی سخنان جداگانه ای برضرورت بازنگری در سیاست های کنترل جمعیت و جوان سازی آن تاکید کردند.
شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/7479/600/508
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





26/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن