تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819854115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدرس حوزه و دانشگاه: علی (ع) احیاگر مکتب رسول خدا (ص) بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob مدرس حوزه و دانشگاه: علی (ع) احیاگر مکتب رسول خدا (ص) بود کرمانشاه - ایرنا - یکی از مدرسین حوزه و از اساتید دانشگاه های استان کرمانشاه، حضرت علی (ع) را متعلق به تمام بشریت دانست و ایشان را احیاگر مکتب رسول خدا ( ص) معرفی کرد.


حجت الاسلام ˈعلی مطهریˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ضربت خوردن امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: ایشان به معنای واقعی کلمه ذوب در اسلام بودند و هیچ چیزی را برای خود نمی خواستند و همیشه اسلام و منافع مسلمین را در نظر داشتند.
وی افزود: در میان مردان علی (ع) اولین فردی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و با جان و مال وهمه چیز خود از اسلام حراست و پاسداری کرد و اگر رشادت های آن بزرگمرد تاریخ نبود شاید امروز چیزی هم از اسلام باقی نمانده بود.
حجت الاسلام مطهری یادآور شد: در روزگاری که همراهی کردن پیامبر و پذیرفتن دین اسلام جرمی بزرگ و نابخشودنی بود، امیرالمومنین (ع) که نوجوانی بیش نبودند با قاطعیت و شجاعت دست برادری به رسول خدا را داد و تا آخرین روز حیات پیامبر(ص) بهترین یاور و پشتیبان ایشان نیز ماند.
وی تصریح کرد: فضیلت ها و برتری های حضرت علی (ع) به قدری است که در حدیثی آمده که اگر تمام باغها قلم و دریاها مرکب و جنیان حسابگر و انسانها نویسنده شوند توان شماردن این فضلیت ها را ندارند.
این استاد دانشگاه در ادامه افزود: اینکه می گوییم علی (ع) تنها به اسلام و مسلمین تعلق ندارد بلکه مورد قبول تمامی جریان ها و مذاهب مختلف است سخنی به گزاف نگفته ایم تا جایی که جرج جرداق از نویسندگان بنام مسیحی، حضرت علی(ع) را در خردورزی یگانه و ایشان را قطب اسلام و سرچشمه معارف و علوم عرب می نامد.
حجت الاسلام مطهری خاطرنشان کرد: همچنین یکی از مورخین فرانسوی نیز حضرت علی (ع) را در دانش، فضایل، عدالت و صفات نیک بی نظیر می داند، بنا براین با دریافت این اظهارنظرها از افراد سرشناس غیرمسلمان بخوبی می توان فهمید که جهان به دید انسانی کامل و نمونه به مولای متقیان نگاه می کند.
وی در پایان، مصادف شدن ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) با لیالی پرفیض قدر را یکی دیگر از نشانه های حقانیت ایشان دانست و ابراز امیدواری کرد تا در این شب های پرفضیلت با توسل به امیرمومنان بهترین روزی ها را برای یکسال آینده خود رقم بزنیم.
7458/567
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





26/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن