تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803990497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل اوقاف خوزستان: وقف فرصتی برای ایجاد رونق اقتصادی و رفع مشکلات نیازمندان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob مدیرکل اوقاف خوزستان: وقف فرصتی برای ایجاد رونق اقتصادی و رفع مشکلات نیازمندان است اهواز- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: وقف فرصتی برای ایجاد رونق اقتصادی و رفع مشکلات نیازمندان است و نباید به عنوان یک چالش و معضل در جامعه مطرح شود.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام ˈسیدمحمد طباطباییˈ روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز ، وظیفه این سازمان را حفظ و حراست از موقوفات وتشویق مردم به وقف های جدید عنوان کرد و گفت: برخی به غلط موقوفه ها را چالشی برای جامعه تفسیر می کنند در حالی که احیا وقف می تواند چالش های پیش رو را برطرف کند و خون تازه ای در رگ های جامعه تزریق کند.
وی گفت: چنانچه بتوانیم موقوفه های استان را احیا و سود ده کنیم از محل درآمد وقف همه ایتام و افراد بی سرپرست در استان قادر خواهند بودند با فراغ بال به تحصیل بپردازند و به فردی مفید و تاثیرگذار در جامعه تبدیل شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در ادامه به تاکید رییس سازمان متبوع مبنی بر عمل به وقف در راستای نیت واقف اشاره کرد و گفت: همه باید کمک کنند که موقوفه ها احیا شود و سنت وقف در جامعه ساری و جاری شود.
وی گفت: بر اساس شرع مبین اسلام و وقف نامه ، موقوفه قابل خرید و فروش نیست و درآمد آن باید صرف نیت واقف شود و اگر غیر از این اتفاق بیفتد خلاف شرع است.
حجت الاسلام طباطبایی سهمیه وقف در استان در سال جاری را 140مورد عنوان کرد و گفت: در سال جاری 40درصد این سهمیه که بیشتر حسینیه و ساخت مساجد و وقف ساختمان بوده محقق شده است.
وی گفت: باید تلاش کرد با فرهنگ سازی ، وقف متنوع و مطابق نیاز استان انجام شود.

* گام نخست نوسازی حرم علی ابن مهزیار اهوازی (ع) در مهر ماه امسال پایان می یابد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در این نشست خبری با اشاره به روند عملیات نوسازی و توسعه حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع) در سه سال اخیر گفت: پارسال 47میلیارد و 220میلیون ریال از محل اعتبارات استانی صرف نوسازی این حرم شریف شده است و امیدواریم فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر علی ابن مهزیار اهواز در مهرماه امسال به اتمام برسد.
وی از خیرین و نیکوکاران خوزستانی خواست برای شتاب بخشی به عملیات نوسازی حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی به این پروژه کمک کنند.
حجت الاسلام طباطبایی افزود: اجرای برنامه کامل توسعه حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی متضمن تملک اراضی مجاور و تامین اعتبار برای خرید زمین های اطراف می باشد.
وی گفت: طرح توسعه این حرم شریف که مورد اعتقاد عمیق مردم خوزستان است گام به گام و مطابق برنامه پیش می رود.

* بیش از 26میلیارد ریال صرف توسعه و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه استان شده است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: پارسال شش میلیارد و 950میلیون ریال از اعتبارات سازمانی و 20میلیارد و یکصد میلیون ریال از محل تملک دارایی استان برای کمک به بازسازی و نوسازی 271مساجد و بقعه زیارتگاهی خوزستان هزینه شده است.
وی نیاز مساجد و بقاع متبرکه استان را بسیار بیشتر از اعتبارات تخصیصی عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید مردم و خیرین کمک کنند.

* طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و زیارتگاهی استان در حال اجراست
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: طرح ˈنشاط معنویˈ قبل از ماه مبارک رمضان در 67بقعه متبرک و زیارتگاهی استان شروع شده و تا 28مرداد ماه امسال ادامه می یابد.
وی هدف از اجرای این طرح فرهنگی را پرکردن مطلوب اوقات فراغت ، تعمیق باورها و اعتقادات دینی در نوجوانان و جوانان استان عنوان کرد وگفت: در این طرح از 77مبلغ دینی بومی و اعزامی در سه مقطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه استفاده شده و مجموعا هشت هزار و 213نفر زیر پوشش این طرح فرهنگی قرار گرفتند.
حجت الاسلام طباطبایی ، طرح فرهنگی ˈضیافت الهیˈ را مکمل طرح نشاط معنوی توصیف کرد و گفت: این طرح نیز در بقاع زیارتگاهی به عنوان قطب فرهنگی در حال اجراست و هدف از اجرای آن تبلیغ ، ترویج و مرور آموزه های دینی و اعتقادی است.
وی مراسم قرآنی محفل انس ، ترتیل و روخوانی قرآن ، مراسم احیا شب های قدر ، سفره های آسمانی (افطار و اطعام) و طرح قرآنی ˈخیمه های معرفت با حضور قاری برجسته مصری شیخ ˈفاروق احمد ظیفˈ به مدت چهار شب در شهرهای شوشتر ، شادگان ، شوش و بهبهان را از برنامه قرآنی و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

* طرح ملی ˈحفظ قرآنˈ در استان طبق برنامه ریزی انجام شده پیش می رود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در این نشست خبری با بیان اینکه طرح ملی حفظ قرآن در سومین سال اجرای آن با موفقیت و طیق برنامه ریزی قبلی پیش می رود گفت: سهمیه استان آموزش 20هزار و 700حافظ قرآن است.
وی گفت: این سهمیه بین شهرستان های استان تقسیم شده ولی هم اکنون شهرهای ایذه و رامهرمز جلوتر از برنامه حرکت می کنند.
646/551
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن