تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819091040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشایش بخت با سکه دروغ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob گشایش بخت با سکه دروغ شیراز- ایرنا- ضرب المثلی است ایرانی که می گوید:«کل اگر طبیب بودی سرخود دوا نمودی».حال باید پرسید اگر فالگیر و رمال از آینده خبر داشتند و می توانستند بخت گشا باشند، چرا بخت خودشان با سکه دروغ و فریب هم گشوده نمی شود؟


پیشتر از این، محله های قدیمی با ساختمان های کهنه و برخی متروکه یا حلبی آبادهایی بودند که مراجعین و رهگذران را چون آهنربایی به خود جذب می کردند و قرار بود در این اماکن مشکلات خانم ها یا آقایانی به دست فالگیر ها و رمال ها با نسخه پیچی شان رفع شود.
امروز این شعبده بازان مختص این محله ها نیستند و دام خود را در سازه ها و ساختمان های عمودی اوج گرفته به آسمان نیز گسترانده اند.
در لا به لای پوست شهر، چراغ هایی سبز به خواهندگان فال های قهوه ، برنج ، چای و ... به دارندگان باورهای ابلهانه ، چشمک می زنند.
حتی این قبیل افراد با ادعای آموزش از استادان هندی و غیره که به خورد مغزهای کلافه از مشکلات زندگی می دهند، بر این افکار می تازند و در شیراز سومین شهر مذهبی ایران اسلامی و داعیه دار فرهنگ، روز به روز بر شمار این سودجویان به کمین نشسته مردم، افزوده می شود.
راضیه احمدی ، کارشناس مسایل اجتماعی و مسایل مذهبی معتقد است:حلول ماه رمضان بهترین زمان فارغ شدن از این باورهای پوچ و غلطی است که در برخی از افراد جامعه رسوخ کرده است.
او گفت:باید از معنویات این ماه بهره گرفت تا دل و احساس مردم به وسیله عده ای شیاد به بازیچه گرفته نشود و مردم با حربه هایی مانند ارتباط با اجنه یا آینده نگری در واقع با کلاهبرداری مدرن به سمت این افراد کشیده نشوند.
احمدی بیان کرد:در روایات و احادیث اسلامی ما آمده است تسلیم در برابر اوامر وجود صانع، امری غیرقابل انکار است و ضد تعقل گرایی گرفتاری در فنای بیشتر و غرق شدن در بار مشکلات است.
وی افزود: اولین نشانه های انحطاط یک جامعه ، رسوخ و سقوط در ورطه جهل و خرافه گرایی است و متعاقب آن تعطیلی عقل و خردورزی است.
وی درخواست کرد: باید دکان این افراد سودجو را بست و این میسر نیست مگر مسوولان با جدیت فرهنگی به مبارزه با جهل و خرافات بپردازند تا آنها فرصت جولان در عرصه اجتماعی نیابند.
یک آسیب شناس مسایل اجتماعی گفت:یکی از ادله مستحکم فالگیرها و رمالان یا دعانویس ها که موجب رواج کار آنها شده توسل به آیات قرآنی است که این خود، اهانت به اسلام است که در جهت تثبیت عمل زشت و وقیح خود بکار می برند.
سارا زاهد به ایرنا گفت: علت شیوع خرافه گرایی عدم مبارزه کافی و وافی با این پدیده شوم است.
وی در ادامه گفت:باید به این مساله به عنوان یک مصیبت اجتماعی نگریست که دیر یا زود از جزء دامنگیر کل اجتماع می شود و تعصب های مذهبی را دستخوش تغییر خواهد کرد به طوری که خرافات جای واقعیات را در جامعه خواهد گرفت و نباید گذاشت تا کفر و الحاد و بی دینی، راه رستگاری را ببندد.ک/3
م.ک/667 /675

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن