تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798361224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت استاندار اصفهان درراستای پیشبرد اهداف سازمان محیط زیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
حمایت استاندار اصفهان درراستای پیشبرد اهداف سازمان محیط زیست
استاندار اصفهان با بیان اینکه سازمانهای مردم نهاد دارای جایگاه بسیار اساسی نه تنها در کشور بلکه در دنیا هستند، گفت: حل مشکلات زیست محیطی با همکاری و همراهی این نهادهای مردمی میسر خواهد شد.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  رسول زرگرپور در نشست هم اندیشی محیط زیست استان اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست شناسایی، تدوین و تحلیل نقاط ضعف و قوت و فرصت ها و تهدیدها به منظور کمک به برنامه ریزان و سیاستگذاران در راستای دستیابی به توسعه پایدار است.

وی افزود: این نشست از طریق تبادل دانش و اطلاعات کاربردی محیط زیست توسط فعالان این عرصه، در تغییر و اصلاح نگرش زیست محیطی و گسترش تفکر منطقی در سطح دستگاه ها و نهادها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: در جلسات هم اندیشی در صورتی به نتیجه مطلوب دست خواهیم یافت که اولا بدنبال تثبیت خود نباشیم، ثانیا به جستجوی مقصر و تعیین آن نپردازیم و سوم اینکه قبول کنیم که برخی از باورهای ما نیاز به اصلاح دارد.

زرگرپور تصریح کرد: اصلاح باورها و نگرشها باعث می شود فضای هم اندیشی به ایجاد وفاق و همدلی منجر شود و بدون تردید در چنین فضایی نتایج مطلوب و مورد استناد هم به دست خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: جلسات هم اندیشی چهار نتیجه بدنبال دارد که یکی از آنها اطلاع از نظر کارشناسان، فعالان هر عرصه و اهل فن در خارج از فضای اداری است که باعث جلوگیری از اخذ تصمیمات بدون استفاده از نظرات فنی شده و در نتیجه مشکلات اجرایی تا حدی کاهش می یابد.

استاندار اصفهان افزود: اطلاع نخبگان و کارشناسان از حیطه اختیارات و تعهدات مسوولان از دیگر نتایج هم اندیشی است که ایجاد فضای نقد منصفانه را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین انعکاس مطالب و نتایج هم اندیشی توسط رسانه ها را در ایجاد آگاهی و شفاف سازی مؤثر خواند و افزود: جامعه با این روش از مشکلات، راهکارها و اقدامات صورت گرفته مطلع خواهد شد.
زرگرپور گفت: نتیجه آگاهی مردم سوق پیدا کردن مطالبات آنان به سمت مطالبات واقعی، درک اولویت های جامعه و درخواست مطالبات اصلی و حیاتی است..  
وی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در باره تبیین چالش های هزاره سوم در جهان، اظهار کرد: 15 چالش اساسی هزاره سوم در این تحقیقات مشخص شده که جمعیت، آب و محیط زیست سه عنوان اول این چالش هاست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در کشور ایران و استان اصفهان نیز مشکلات زیست محیطی یک چالش اصلی است، تصریح کرد: ایجاد هم افزایی برای حل مشکلات زیست محیطی بعنوان اصلی ترین راهکار مطرح است.

وی گفت: بدون تردید نقش Ngo ها و سازمان های مردم نهاد در همکاری و همیاری با دولت و دستگاه های اجرایی در راستای رفع مشکلات و مقابله با چالش ها بخصوص مسائل زیست محیطی غیرقابل انکار است.
 
زرگرپور، بروز مشکلات کنونی را نتیجه عدم توجه کافی به مساله محیط زیست در گذشته عنوان کرد و افزود: این چالش اساسی جز با همکاری و همراهی مردم و نهادهای های مردمی حل نخواهد شد، چرا که حفاظت، احیا و رسیدگی به محیط زیست و همچنین آلوده نمودن آن توسط مردم صورت می پذیرد.

وی از کافی نبودن سمن های تخصصی محیط زیست در استان اصفهان گلایه کرد و افزود: سازمان های مردمی با عشق، علاقه و دقت به مسائل پرداخته و از کمبودها، امکانات و راهکارها بیشتر مطلع هستند.

استاندار اصفهان، نبود سند آمایش سرزمین را دلیل دیگری بر بروز این مشکلات عنوان کرد و افزود: در صورت وجود این سند در کشور و استان، صنایع و دیگر موارد درست جانمایی می شد و امروز یکسری از مشکلات وجود نداشت.

وی از تکمیل برش استانی سند آمایش سرزمین خبر داد و گفت: پس از ماه مبارک رمضان این سند با حضور یکی از اعضای هیات دولت رونمایی شده و در واقع اجرای آن کلید خواهد خورد.
زرگرپور همچنین خواستار حضور بیشتر افراد فعال در زمینه محیط زیست در این جلسات هم اندیشی شد و خاطر نشان کرد: نتیجه این نشست ها و راهکارهای ارائه شده به مقامات و دستگاه های ذیربط منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود استان در شأن مردم اصفهان نیست، تأکید کرد: ظرفیت های استان اصفهان برای برطرف کردن همه مشکلات آن کافی است و فقط باید از این ظرفیت های بالقوه در جای مناسب استفاده شود.

در این نشست، آیین نامه اجرایی نشست در شش ماده و 18 بند توسط حاضران تصحیح، تکمیل و در نهایت تصویب شد. 

انتهای‌پیام/








تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن