تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804095016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان حفاظت محیط زیست مسوول پاسخگویی مشکلات زیست محیطی نیروگاه زباله سوز ساری ومکان یابی آن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار مرکز مازندران سازمان حفاظت محیط زیست مسوول پاسخگویی مشکلات زیست محیطی نیروگاه زباله سوز ساری ومکان یابی آن است ساری-ایرنا- فرماندار مرکز استان مازندران پروژه نیروگاه زباله سوز ساری را مشارکتی و منطبق با استانداردهای بین المللی دانست و در عین حال گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مسوول پاسخگویی مشکلات زیست محیطی نیروگاه زباله سوز ساری ومکان یابی آن است.


ˈجواد واحدی ˈروز دوشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) مازندران در تشریح آخرین وضعیت نیروگاه زباله سوز ساری ، افزود: از آنجاییکه این پروژه ملی است سازمان حفاظت محیط زیست کشور براساس کارشناسی و مقررات زیست محیطی مکان یابی و دستگاهی که در حال انتقال است را مورد ارزیابی قرار بدهد.
وی با بیان اینکه در خصوص منطبق بودن تجهیزات نیروگاه زباله سوز و مکان کارخانه با مسایل زیست محیطی ،سازمان حفاظت محیط زیست مسوول است، ادامه داد: فرمانداری و استانداری در این مورد نقشی ندارند.
فرماندار ساری در عین حال به ویژگی های نیروگاه زباله سوز و تکنولوژی این نیروگاه اشاره کرد و بیان داشت: استاندارد بکار گرفته شده در تجهیزات این نیروگاه در مقوله زیست محیطی از کشور چین به مراتب سختگیرانه تر از حفاظت محیط زیست کشورمان و استان مازندران است.
فرماندار ساری گفت: فاصله آخرین روستا با محل ایجاد نیروگاه زباله سوز ساری چهار کیلومتر است ،اما همین نیروگاه در چین در فاصله 300متری شهر مستقر است و هیچ گونه مشکلات زیست محیطی ندارد و سرمایه گذار چینی با تضمین نبود مشکلات زیست محیطی تا فاصله 300متری قرار داد منعقد کرده است.
وی با تاکید بر این نکته که باید زباله را به فرصت تبدیل کنیم ، ولی اکنون زباله تهدید جدی محسوب می شود، بیان داشت: در تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری همه استاندارد های زیست محیطی رعایت شده و حتی استاندارد های کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز وجود دارد.
وی گفت: تاکید می کنم پروژه نیروگاه زباله سوز ساری مشارکتی است و تنها خرید تکنولوژی نیست ،یعنی سرمایه گذار در سود و زیان آن شریک است و به طور یقین سرمایه گذار با مقوله زیست محیطی مازندران و ساری آشنا و تکنولوژی سازگار را وارد می کند ،چراکه سرمایه گذار سرمایه خود را به راحتی از دست نخواهد داد.
فرماندار ساری گفت: در حال حاضر چگونگی تامین روزانه بیش از 500تن زباله مورد نیاز این کارخانه از دغدغه های جدی است.
واحدی ادامه داد: از آنجاییکه این پروژه مشارکتی بوده و سرمایه گذار با آورده حدود 60میلیارد تومانی به دنبال سود آن است ، باید در تامین زباله این نیروگاه به صورت جدی فکر اساسی کنیم.
واحدی تصریح کرد: در چنین شرایطی موضوع زباله ساری و حتی استان مازندران علاوه بر اینکه فضای امنیتی پیدا کرده تبدیل به مساله سیاسی نیز شده است.
وی بیان داشت: از آنجاییکه به آموزش تفکیک زباله در جامعه کمتر توجه شده و ضعیف است، نیروگاه زباله مخلوط سوز است.
وی به مقوله شیرابه در حمل زباله و در فرایند سوزانده شدن آن اشاره کرد و گفت: زباله توسط ماشین های مخصوص دارای مخزن جمع آوری شیرابه ،جمع آوری می شود و دستگاه تخمیری که وجود دارد آن را به آب قابل استفاده کشاورزی تبدیل می کند.
وی ادامه داد: تفاله زباله ها نیز با تغییرات فیزیکی به کود تبدیل می شود.
فرماندار ساری گفت: تجهیزات نیروگاه زباله سوز از تیرماه امسال وارد کشور می شود.
واحدی گفت :بعضی از پیمانکاران حمل زباله که به صورت باندی چندین سال در تمامی شهرداری های استان نفوذ پیدا کرده اند ،عامل تشدید کندتر شدن پروژه های زباله سوز هستند.
از روزانه بیش از دو هزارو 800تن زباله تولیدی در مازندران حدود 280تن آن در ساری است که به حدود 130کیلومتری شهر ساری حمل و دفع می شود.
فرماندار مرکز مازندران درادامه این مصاحبه یکی از دلایل عقب افتادگی صنعت در استان را عدم انجام مطالعه همه جانبه دانست و گفت: بسیاری از واحد های کوچک و بزرگ استان به ویژه ساری بدون ارزیابی ، بازاریابی و پشتوانه مالی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک باید هدف دار باشد ، خاطر نشان کرد: به منظور ساماندهی و شناسایی بازار هدف ستاد توسعه را در ساری تشکیل دادیم.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست باید پتناسیل ها را به عنوان بانک اطلاعاتی در حوزه صنعت ساری بدست بیاوریم، گفت: بسیاری از واحد های صنعتی دارای مجوز و مصوباتی که کلنگ زنی شده است ،با مشکلات جدی مواجه هستند.
واحدی به مصوبه احداث پالایشگاه کیاسر ساری اشاره کرد و بیان داشت: فضایی در مازندران به ویژه در منطقه کیاسر مبنی بر ساخت پالایشگاه مطرح شده است ،ولی اولین سوال این است که آیا ما زیر ساخت جاده ای برای حمل و نقل به این مکان داریم.
فرماندار ساری گفت: در مصوبات ایجاد واحد های صنعتی در مازندران ،فقر مطالعاتی و بی توجهی به آمایش سرزمینی کاملا مشهود است.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی برای به اصطلاح سرمایه گذار ، آیین کلنگ زنی ساخت پالایشگاه کیاسر را برگزار و اطلاع رسانی کردیم.
وی افزود : در ستاد توسعه سرمایه گذاری شهرستان به دنبال شناسایی سرمایه گذاران واقعی هستیم.
وی از سرمایه گذاری برای باز سازی پارک جنگلی شهید زارع خبر داد و گفت: جاده دسترسی ، مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی آن احصا شده و در آینده نزدیک مرکز تفریحی ، گردشگری جنگلی مناسبی در شهید زارع بوجود خواهد آمد.
وی گفت: ساری هنوز جایی برای بازی کودکان و استراحت و تفریح ندارد.
وی گفت: در ستاد توسعه ،واحد های صنعتی که فقط زمین را گرفته و دیوار کشی کرده اند و اکنون از ارزش افزوده زمین بهره مند هستند، را شناسایی کردیم.
وی اضافه کرد: صاحبان این واحد ها که به نام ایجاد صنعت زمین دریافت کرده اند اما فعالیت تولیدی و صنعتی ندارند ،باید تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: برخی از واحد هایی صنعتی که زیر ساخت های آن مهیا و آماده راه اندازی است شناسایی شدند ولی باید مشکلات بازاریابی آنها حل و حمایت شوند.
وی تقویت واحد های صنعتی که در حال فعالیت را مورد تاکید قرار داد.ک/3
2585/608

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن