تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803568905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعطای 40 میلیارد تومان تسهیلات پژوهشی به دانشجویان دکتری از مهر93


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob معاون وزیر علوم خبر داد : اعطای 40 میلیارد تومان تسهیلات پژوهشی به دانشجویان دکتری از مهر93 تهران- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای هدفمندی طرح های تحقیقاتی، تسهیلاتی برای دانشجویان دکتری در سال 93 درنظر گرفتیم که براساس آن 40 میلیارد تومان به صورت تسهیلات وام در اختیار دانشجویان دکتری قرار داده شود.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر وحید احمدی بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری افزود: این 40 میلیارد تومان در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار دارد و بعد از ابلاغ آیین نامه از مهرماه 93 به دانشجویان دکتری پرداخت خواهد شد.
به گفته وی، افرادی که پایان نامه آنها در راستای اولویت های پژوهشی نقشه جامع علمی کشور باشد درصد بیشتری وام دریافت خواهند کرد.
احمدی در تشریح عملکرد 10 ماهه معاونت پژوهشی وزارت علوم در دولت یازدهم به ایجاد حدود 800 فرصت مطالعاتی در سال 93 برای دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: قرار است مدت این فرصت مطالعاتی به شش تا 9 ماه افزایش یابد درحالیکه پیش از این، مدت زمان فرصت های مطالعاتی بین سه تا شش ماه بوده است.
وی ادامه داد: هرچند در حوزه ساختار، قوانین و آیین نامه های زیادی داریم اما برخی از آنها مانند قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکنون عملیاتی نشده بودند.
دبیر شورای عالی عتف با بیان اینکه در گذشته وزارت علوم با برخی از دستگاه های اجرایی تعامل خوبی نداشته بود گفت: این روند اصلاح شد و بر این اساس برنامه ریزی صورت گرفت تا از ظرفیت های قانونی و اجرایی این وزارتخانه استفاده کنیم.
احمدی از تشکیل کارگروه صدور مجوز برای شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: این کارگروه طی ماه های گذشته فعال شده است.
معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به وجود 18 صندوق پژوهشی و فناوری گفت: در گذشته متاسفانه این صندوق ها فعال نبوده اند که با برگزاری جلسات مختلف این صندوق ها دوباره فعال شدند و قرار است پنج درصد اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی که در حال حاضر دارای 600 میلیارد تومان اعتبار است از سوی این صندوق به پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان اختصاص یابد.
وی اعزام تیم های ارزیابی به پارک های علم و فناوری را از دیگر اقدامات معاونت پژوهشی در 10 ماه گذشته عنوان کرد.
وی با اشاره به وجود 33 پارک علم و فناوری در کشور گفت: به منظور بررسی کیفیت و نظارت بر پارک های علم و فناوری تیم های ارزیابی به پارک اعزام شده اند و براساس نتایج بررسی این تیم ها در سال گذشته مبلغ 15 میلیارد تومان به تمامی پارک های علم و فناوری اختصاص یافته است.
معاون وزیر علوم ادامه داد: همچنین آیین نامه معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان که فعال نشده بود به امضای وزیران علوم و اقتصاد رسیده و ابلاغ شد.
وی ادامه داد: از کارهای اساسی دیگر تشویق پارک ها به صادرات کالا بود که بر این اساس توافقنامه هایی میان وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد و مبلغی برای صادرات محصولات پارک ها به خارج از کشور در نظر گرفته شد.
دبیر شورای عالی عتف، تاسیس دفتر انتقال فناوری در دانشگاه را از دیگر اقدامات انجام شده در 10 ماهه گذشته معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم عنوان کرد و گفت: این دفتر به عنوان نمونه در دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و صنعتی اصفهان تاسیس شده و می خواهیم این زمینه از فعالیت را به دانشگاه های دیگر گسترش دهیم.
احمدی خاطرنشان کرد: تاسیس این دفتر بیشترین نقش را در سوق دادن دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم (کارآفرین) دارند.
معاون پژوهشی وزیر علوم اظهار داشت: در قسمت ارتباط با صنعت معاونت پژوهشی وزارت علوم قراردادهایی با سپاه پاسداران، وزارتخانه های نفت، دفاع و بهداشت داشته است.
احمدی خاطرنشان کرد: همچنین قراردادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرف بررسی قرار دارد.
وی یکی از اهداف انعقاد قراردادهای همکاری مشترک میان دانشگاه و صنعت را ایجاد فرصت های مطالعاتی برای اساتید دانشگاه و دانشجویان دکتری در صنعت عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در تمامی این قراردادها ذکر شده است که از پایان نامه های مرتبط با صنعت حمایت می شود.
معاون پژوهشی وزارت علوم از دیگر اقدامات انجام شده این معاونت در دولت یازدهم به بحث کریدورها یا مناطق ویژه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: امتیازات خاصی برای مناطق ویژه علم و فناوری داریم و تفاوت آنها با پارک های علم و فناوری در این است که این مناطق مجموعه ای از پارک ها، مراکز صنعتی، مراکز پژوهشی، کنار هم جمع شده اند و از تسهیلات قانونی برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: در مصوباتی که تاکنون داشته ایم اصفهان، مجوز احداث منطقه ویژه علم و فناوری را گرفته و قرار بود که عملیاتی شود همچنین آذربایجان شرقی، استان خراسان شمالی، بوشهر، یزد، مجوز برای احداث کریدورهای علم و فناوری دارند.
معاون وزیرعلوم خاطرنشان کرد: استان تهران با توجه به مجموعه ظرفیت های کاملی که دارد از لحاظ تعداد دانشگاه های تراز اول و مراکز صنعتی باید بتواند که از این ظرفیت قانونی استفاده کند.
احمدی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های معاونت پژوهش و فناوری بحث راه اندازی کریدورهای علم و فناوری در تهران است.
وی درخصوص فعالیت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در حوزه پژوهش گفت: یکی از کارها و یا اقدامات اساسی که دراین 10 ماهه انجام شده افزایش سهم اعتبارات پژوهشی در خود دانشگاه ها بود.
احمدی ادامه داد: بر این اساس قرار شد در سال 93، کف بودجه پژوهش فناوری هر دانشگاه 15 درصد باشد و این در حالیست که طی سال های گذشته سهم اعتبارات پژوهشی در خود دانشگاه ها بیش از 7 تا 8 درصد نبوده است.
احمدی درخصوص طرح های کلان ملی نیز گفت: در گذشته 47 طرح کلان ملی داشتیم که تعدادی فعال و تعدادی غیرفعال و درصد پیشرفت آنها کم بود.
وی بیان داشت: مجموع اعتبارات درنظر گرفته شده برای این 47 طرح کلان ملی، دو هزار و 14 میلیارد تومان بود که فقط 70 تا 80 میلیارد تومان آن پرداخت شد که این رقم بسیار پایین است.
احمدی خاطرنشان کرد: در فعالیت 10 ماهه اخیر معاونت پژوهش و فناوری دبیرخانه ای را برای مدیریت قوی و سازماندهی طرح های کلان ملی ایجاد کرده است.
معاون وزیر علوم ادامه داد: همچنین کارگروه هایی برای ارزیابی طرح های کلان ملی تشکیل شد که این کارگروه ها وضعیت هر طرح را گزارش می دهند.
معاون وزیر علوم ادامه داد: همچنین مصوب شد دستگاه های اجرایی و متقاضی برای هر طرح مشخص شود و حداقل 50 درصد اعتبار را بپردازند.
وی ادامه داد: اکنون گزارش ارزیابی کارگروه ها تمام شده و دستگاه های متقاضی برای حمایت 50 درصدی از 18 طرح کلان ملی از مجموع 47 طرح اعلام آمادگی کرده اند.
احمدی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات معاونت پژوهش وزارت علوم در 10 ماهه گذشته ترخیص آخرین محموله آزمایشگاهی بود که در گمرک مانده بودند.
معاون وزیر علوم گفت: همچنین با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعتباری برای خرید تجهیزات ساخت داخل تعیین شد. بر این اساس مقرر شد وزارت علوم 28 میلیارد تومان و معاونت علمی و فناوری 20 میلیارد تومان که در مجموع 48 میلیارد تومان می شود برای خرید تجهیزات ساخت داخل در اختیار دانشگاه ها قرار دهد و دانشگاه ها نیز مبلغ معادل با مبلغ وزارت علوم برای خرید تجهیزات ساخت داخل تخصیص دهند که با این حساب حدود 66 تا 67 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات ساخت داخل در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.
احمدی همچنین فعال شدن شبکه شاعا را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد و گفت: دانشگاه ها در قالب این شبکه باید بتوانند ظرفیت های و خدمات خود را اعلام کنند و به دستگاه های متقاضی سرویس دهند.
وی درخصوص پایگاه های اطلاعاتی علمی نیز گفت: متاسفانه در سال 92 بیش از 70 درصد از پایگاه های اطلاعاتی علمی به دلیل بدهی و مسائل تحریم قطع بودند.
معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: ما توانستیم مقداری از این بدهی ها را پرداخت کنیم و اکنون برخی از این پایگاه ها وصل شده اند و برخی دیگر نیز اعلام کرده اند که به محض وصول بدهی وصل خواهند شد.
احمدی ابراز امیدواری کرد که مشکل پایگاه های اطلاعاتی علمی تا قبل از سال 2015 برطرف شود.
وی از دیگر اقدامات معاونت پژوهشی در 10 ماه گذشته را ساماندهی پژوهش در حوزه علوم انسانی
عنوان کرد و گفت: در این خصوص جلسات متعددی در معاونت با حضور پژوهشگاه ها و دانشگاه های فعال در حوزه علوم انسانی برقرار شد تا به این موضوع رسیدگی شود.
بازنگری آیین نامه های پذیرش دانشجویان دکترای پژوهش محور را از دیگر اقدامات معاونت پژوهشی در 10 ماه گذشته بود.
وی تاکید کرد: در بحث پژوهش محور معاونت پژوهشی وزارت علوم بر طرح پژوهشی مرتبط با صنعت تاکید دارد و در این خصوص شیوه نامه ارزیابی در حال تدوین است.
احمدی راه اندازی دفتر عبور نخبگان در دفتر پژوهشی وزارت علوم را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد و گفت: هدف از تاسیس این دفتر حمایت از نخبگان سرآمد در حوزه علم و فناوری و سوق دادن افراد نخبه به سمت رفع نیازهای جامعه است.
معاون پژوهشی وزیر علوم آیین نامه ارتقا را از دیگر اقدامات این معاونت در 10 ماهه گذشته عنوان کرد و گفت: قرار است در این آیین نامه نظرات دستگاه ها و مجموعه فناوران کسب شود و براساس آن وزارتخانه اصلاحات لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: همچنین برای حمایت از انجمن های علمی کشور ابلاغیه ای به دانشگاه ها داده شده تا حق عضویت اساتید و دانشجویان از اعتبارات خود انجمن های بپردازند.
احمدی در پایان گفت: وزارت علوم همچنین سال گذشته حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان از انجمن های علمی کشور حمایت کرده است.
علمی(3)**2038**م.ب**1599

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن