تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798748566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی بدون کودکان بی‌خاطره است؛ از مردم غزه حمایت کنید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی پیام مدیرعامل کانون به دبیرکل سازمان ملل متحد
زندگی بدون کودکان بی‌خاطره است؛ از مردم غزه حمایت کنید
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامه‌ای به بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نوشته و در آن از اتفاق‌های فاجعه‌آمیز علیه مردم بی دفاع فلسطین به ویژه کودکان آن ابراز نگرانی کرده است.



به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حاجیان‌زاده در این پیام، سازمان ملل متحد را نهادی برآمده از اراده و آرزوهای صلح‌طلبانه‌ ملت‌های جهان خوانده و خواستار اقدام‌های شایسته و به‌هنگام آن برای جلوگیری از وقوع جنگ‌های خانمان‌سوز و نسل‌کشی و فجایعی که به‌خصوص علیه کودکان در تمام نقاط جهان رخ می‌دهد، شده است. وی با یادآوری تعهد دولت‌ها در زمان درگیری‌های مسلحانه بر اساس پیمان‌نامه‌ جهانی حقوق کودک برای مراقبت و حمایت از کودکان و با توجه به پایمال شدن آشکار حق حیات کودکان در حمله‌ به غزه، نبود هیچ حمایتی از کودکان ساکن آن و سکوت پرسش‌برانگیز مجامع بین‌المللی، از بان‌ کی‌مون پرسیده است که سازمان‌ملل برای متوقف کردن این نسل‌کشی، چه اقدام پیشگیرانه و مؤثری را سازمان‌دهی کرده ‌است؟
رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر با حمله‌های موشکی به مناطق مسکونی سرزمین‌های اشغالی و شهر غزه تاکنون صدها نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین را به خاک و خون کشیده است که در این بین تعداد زیادی از زنان، کودکان و نوجوانان ساکن این مناطق نیز قربانی این آتش‌افروزی غیر انسانی شده‌اند.   مدیرعامل کانون در این نامه که به دفتر سازمان ملل متحد در تهران ارسال شده است با بیان‌این‌که  این تهدید‌های فاجعه‌بار و نادیده‌گرفتن حق حیات و امنیت کودکان در سراسر جهان هنگام درگیری‌های مسلحانه به ویژه‌ در افغانستان، عراق، سوریه، میانمار، نیجر و آن‌چه که در گوشه‌گوشه دنیا در حال رخ دادن است، بی‌تردید نه برای اولین و نه آخرین بار است که اتفاق می‌افتد، خطاب به بان‌ کی‌مون آورده است: عالیجناب! سلامت و امنیت کودکان در دیگر نقاط جهان نیز به بهانه‌های گوناگون در معرض خطر قرار دارد و با این‌که طبق پیمان‌نامه حقوق کودکان، آن‌ها حق دارند از امکان بازی، تفریح، آرامش و مشارکت در فعالیت‌های خلاق و فرهنگی، هنری برخوردار باشند، متاسفانه همچنان سایه‌های ترس و دلهره و ناامنی، فقر و گرسنگی مزمن، مرگ زودهنگام و تجاوز علیه کودکان، زندگی بسیاری از کودکان دنیا را از روند طبیعی آن خارج کرده و امنیت، بهداشت و سلامت زندگی آنان را به خطر انداخته است. حاجیان‌زاده با این توصیف که زندگی بی‌کودکی، زندگی‌ای بی‌خاطره و بی‌رویاست و زندگی‌ای که گذشته‌ای قابل اتکا نداشته باشد، آینده‌ای روشن را نیز تجربه نخواهد کرد تاکید کرده است که کودکان بخشی مهم از زندگی جامعه بشری را تشکیل می‌دهند و به زندگی در جهانی صلح‌آمیز و عاری از جنگ و خشونت نیاز دارند و کودکی ریشه و سرچشمه زندگی بزرگسالی را شکل می‌دهد و آسیب و صدمه به این بخش نه تنها کودکان و آینده آن‌ها را دچار آسیب‌های جدی جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌کند؛ بلکه آرزوها و آرمان‌های بزرگسالی را نیز مخدوش می‌کند. مدیرعامل کانون با یادآوری این تعهد بین‌المللی که کشورها و هم نهادهای بین‌المللی و پیمان‌نامه‌های جهانی موظف‌‌اند از حق حیات و آرامش و سلامتی کودکان فارغ از این‌که زندگی آنان به چه بهانه‌ای به خطر می‌افتد، حفاظت و صیانت کنند تصریح کرده است که باید همه‌ی تلاش خود را برای حفاظت از کودکان بی‌‌دفاع به‌کار برد و بی‌گمان ادامه‌ی این روند و تداوم تهدیدها، آینده‌ی زندگی انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. وی در پایان این نامه از بان‌کی‌مون و سازمان ملل متحد درخواست کرده است با توجه به جایگاه و نقش بین‌المللی ویژه‌ی آنان، اقدامات شایسته‌ای را به طور اصولی و به‌منظور جلوگیری از عمیق‌تر شدن و ادامه‌ این اقدامات نسل‌سوز سازماندهی کنند.


۱۳۹۳/۴/۲۴ - ۱۴:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن