تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799048957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عسگري: برخي‌ها آگاهانه جوسازي مي‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: عسگري: برخي‌ها آگاهانه جوسازي مي‌کنند
رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال گفت: برخي افراد آگاهانه و با سناريويي از قبل تعيين شده عليه داوران جوسازي مي‌کنند تا بتوانند امتياز بگيرند.

به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، حسين عسگري در مورد اشتباهات داوري در فوتبال ايران، گفت: متاسفانه يک روش غير صحيح و نادرست در فوتبال ايران باب شده که کليه اشکالات فوتبال را کنار مي‌گذارند و بحث اشتباهات داوري را بيش از حد بزرگ مي‌کنند. در جام جهاني شاهد عملکرد داوران و نحوه قضاوت آنها بوديم. در بعضي از مواقع اشتباهات تاثيرگذار از سوي داور باعث مي‌شد تا شرايط تيم‌ها تغيير کند اما عکس العملي که عوامل فوتبال، فيفا و يا تيم‌ها داشتند به چه صورتي بود؟ در ايران اگر چنين اتفاقاتي رخ مي‌دهد، رفتار تماشاگران، تيم ها، بازيکنان، رسانه‌ها و مسئولين به چه صورتي است؟ جو و فشاري که عليه داوران و تشکيلات داوري وجود دارد باعث مي‌شود تا داوران تمرکز خود را از دست بدهند که اين امر به فوتبال لطمه مي‌زند.

وي ادامه داد: از آغاز رقابت‌هاي جام جهاني تا امروز 2 يا 3 اظهار نظر از سوي سرمربيان تيم‌هاي حاضر در جام جهاني د رمورد عملکرد داوران آن هم با جمله‌اي نظير نگران قضاوت اين داور هستيم مواجه شديم، اما در مقايسه با کشور خودمان مي‌بينيم که نوع تفکر و اعتراضات به داوري بسيار متغير است. به عنوان مثال سرمربيان آمريکا، آلمان و برزيل فقط اعلام کرده بودند که ما نگران قضاوت هستيم و در مقايسه با رفتاري که از سوي کارشناسان، اهالي فن فوتبال و باشگاه‌هاي ايراني صورت مي‌گيرد پي به اين موضوع مي‌بريم که بيش از حد داوران ايراني را تحت فشار مي‌گذارند و اين مسئله باعث مي‌شود مشکلات زيادي براي داوران ايجاد شود. اگر مي‌خواهيم قضاوت مطلوبي از داوران در بازي‌هاي پيش رو شاهد باشيم بايد تمرکز داور، تشکيلات داوري، برنامه ريزي مسابقات و در نهايت بحث آموزش به خوبي مهيا شود تا مشکلات به حداقل برسد.

رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال تصريح کرد: فصل قبل يکي از بهترين و بي نظيرترين فصل‌هاي فوتبالي بود که داوران ما پشت سر گذاشتند. با توجه به حساسيت‌هاي هفته‌هاي پاياني و با توجه به اينکه تکليف تيم‌هاي صعود کننده و سقوط کننده به ليگ برتر و ليگ يک مشخص مي شد، قضاوت داوران بسيار سخت‌تر بود. داوران زماني توانستند قضاوت خوبي را انجام دهند که اعتراضات کمتري نسبت به داوري وجود داشت.

عسگري اظهار داشت: اعتراضات کم به عملکرد داوران به خاطر مسئله مهم آموزش است. داوران ما نياز دارند تا مرتباً آموزش ببيند، آنها حتما بايد هر ساله تست بدهند و قوانين به روز را مطالعه کنند. امکانات آموزشي، شرايط جسماني، شرايط روحي و رواني از ديگر عواملي است که هر داور بايد داشته باشد تا در نهايت عملکرد خود به جاي بگذارد. معتقدم داوران در فوتبال ايران بسيار مظلوم واقع مي‌شوند.

وي ضمن اشاره به اين موضوع که در فصل جديد 15 دوره آموزشي براي داوران در همه رده‌ها برگزار مي‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاري اين تعداد دوره آموزشي نشان مي‌دهد که مسئولين داوري نسبت به روند رو به رشد داوران چه از لحاظ نحوه عملکرد و چه از لحاظ قوانين بي اهميت نيستند، در اين شرايط داوران نيز بايد تلاش کنند و قوي باشند. اگر فاکتورهاي لازم براي داوري وجود نداشته باشد هر چه قدر هم که امکانات فراهم شود، داوران راه به جايي نمي برند. ضمن اينکه معتقدم اين دوره‌ها نبايد صرفا براي داوران برگزار شود، بازيکنان، مربيان و حتي مسئولين باشگاه‌ها بايد آموزش‌هاي لازم در خصوص قوانين و مقررات داوري را پشت سر بگذارند تا در شرايط خاص بتوانند با مديريتي که بر روي رفتار خود دارند، به تيم خود ضرر نزنند.

رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال در خصوص اينکه آيا پيشنهادي به تيم‌هاي ليگ برتري مبني برحل مشکلات داوري با حضور يک متخصص داده شده است، گفت: بارها عنوان کرده‌ام که فوتبال يک زنجيره‌اي متشکل از باشگاه‌ها، بازيکنان، مربيان و داور(داخل زمين)، تماشاگر و رسانه‌ها (بيرون از زمين) است. اگر ضعفي از سوي هر يک از اين قسمت‌هاي باشد بي شک جو و هجمه‌اي به وجود مي‌آيد که ضعف و کوتاهي به سمت ديگري سوق داده مي‌شود. ما پيشنهاد حضور متخصصان داوري را براي باشگاه‌ها داده‌ايم اما هيچ استقبالي از سوي مسئولين صورت نگرفته است.

عسگري ادامه داد: در رقابت‌هاي جام جهاني فيفا يک متخصص داوري حدود يک ساعت و 30 دقيقه در اختيار تيم‌ها قرار مي‌داد تا دوره‌هاي آموزشي و قوانين مربوط به داوري و بازي را آموزش بدهند. ما نيز آمادگي خود را به سازمان ليگ و آزاگادن اعلام کرده بوديم که حاضر هستيم چنين دوره‌هايي را برگزار کنيم اما هيچ استقبالي از اين موضوع صورت نگرفت. معتقدم بازيکنان بايد به قوانين بازي آگاه باشند، يک بازيکن بايد بداند وظيفه‌اش چيست و يا حتي چه رفتاري به ضرر تيمش است. بارها شاهد بوديم بازيکناني که در ليگ برتر و يا حتي تيم ملي حضور دارند با خطاهاي مبتدي خود باعث شدند تيمشان ضرر ببيند.

وي تصريح کرد: داور بدون شک با تکرار يک خطا و رفتار نادرست از سوي بازيکن داور مجبور مي‌شود از کارت زرد و قرمز خود استفاده کند و وقتي هم اين اتفاق رخ مي‌دهد همه داور را مي بينند که کارت مي‌دهد و برخورد مي‌کند و در نهايت مقصر اصلي داور است اما در رقابت‌هاي خارجي بر عکس اين موضوع را مشاهده مي‌کنيم. اگر خطايي صورت مي گيرد آگاهانه و به سود تيم است. بر همين اساس آموزش يکي از ارکان اصلي رشد و توسعه در هر بخشي محسوب مي شود. چرا که با دادن آموزش‌هاي لازم مي‌توان بسياري از مشکلات و عدم آگاهي بازيکنان و باشگاه‌ها را رفع کرد.

رئيس دپارتمان داوري در خصوص اينکه آيا تاکنون بازيکن يا باشگاهي با کميته داوران تماس گرفته و در خصوص رفتار داور مبني بر کارت دادن، اخراج ، گرفتن پنالتي و.. صحبت کند، اظهار داشت: خير، تا امروز نه باشگاه‌ها و نه بازيکنان هيچ تماسي در رابطه با مسائل فني و قوانين بازي با کميته داوران و يا مسئولين نگرفته‌اند. تنها چيزي که بارها و بارها ديده شده هجمه عليه داوري بود و با فرضيات اشتباهي که در ذهن خود دارند، تجزيه و تحليل مي‌کنند،

وي ادامه داد: در مقابل مي‌بينيم که فيفا در جام جهاني 2014 هيچ توجهي به اين مسائل نکرد. به عنوان مثال داور ديدار ايران و بوسني داوري اروپايي بود و تيم بوسني هم از اروپا. در ايران خيلي مطرح مي‌شد که چرا بايد داور از اروپا باشد؟ فينال مسابقات 2014 بين المان و آرژانتين است. يک تيم از اروپا و يک تيم از آمريکاي جنوبي اما داور اين بازي از اروپا است. چه اعتراضي مي‌توان به اين موضوع داشت؟ چنين چيزهايي در ايران فقط در ايران مهم است و به آن مي‌پردازند. در نهايت فرضيات اشتباه و تجزيه و تحليل نادرست فقط به تشکلات داوري فشار وارد مي‌کند.

عسگري با تأکيد بر اينکه اگر آئين نامه جديد داوري اجرا شود بدون شک از مشکلات داوري کاسته خواهد شد، خاطر نشان کرد: در فصل گذشته علاوه بر هجمه و توهين، به برخي از داوران اتهاماتي زده شد که همين امر باعث شد تا تمرکز داوران از بين برود. تنها خواهشي که از تيم‌ها دارم اين است که اين مسائل را رعايت کنند، کمک کنند و ناجوانمردانه جوسازي نکنند. يکسري از افراد آگاهانه و با سناريويي از قبل تعيين شده اين کار را مي‌کنند تا بتوانند امتياز بگيرند که فدراسيون در اين امر مي تواند تعيين کننده باشد و مقابل اينگونه برخوردها بايستد. خوشبختانه آئين نامه داوران تغيير کرده و در صورت اجرا اميدوار هستيم بخش اعظم مشکلات حل و هجم‌هاي نادرست از بين برود. کادر داوري متشکل از 4 نفر است يک استاديوم و دو تيم بر عليه اين داوران هستند. اميدوارم با اجراي آئين نامه جديد، در رقابت‌هاي پيش رو شاهد عملکرد خوبي از داوران باشيم.

رئيس دپارتمان داوران فدراسيون فوتبال درباره وجود داورران بين‌المللي و اليت فدراسيون فوتبال گفت: با توجه به اينکه امسال يکي از دو داور بين‌المللي ما نتوانستند اليت شوند، تشکيلات داوري بايد کمک کند تا داوران جوان پس از حضور در ليست داوران بين المللي بتوانند اليت شوند. در گذشته با داشتن داور اليت وضعيت بهتري نسبت به حال حاضر داشتيم و بايد تغييراتي انجام شود تا از داوري آسيا عقب نمانيم. در حال حاضر تعداد داوران اليت کشورمان کم شده و شرايط خوبي نداريم که اعتبار ما را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

عسگري در رابطه با معرفي داوران اليت ايران به کنفدراسيون فوتبال آسيا عنوان کرد: هر داوري که معرفي شود بايد دو مسابقه در ليگ داخلي را زير نظر ناظران AFC قضاوت کند و اگر مورد قبول باشد به ليست اليت وارد مي شود. در فصل گذشته اکبريان و خورشيدي شرايط مورد نظر را داشتند و طبق مقررات AFC دو بازي از ليگ داخلي را به کنفدراسيون فوتبال آسيا اطلاع داديم تا به ايران بيايند و از نزديک شاهد قضاوت آنها باشند که يک بازي از نظر آنها از اعتبار بازي رسمي مورد قبول نبود و داور ديگر هم در کلاس‌هايي که برگزار مي‌شود نتوانست موفق عمل کند.

وي ادامه داد: امسال هم بنيادي فر بازي را زير نظر AFC قضاوت کرد که مورد قبول آنها بود. شهريور ماه هم کلاس‌هاي مرتبط برگزار مي‌شود که در صورت قبولي در ليست اليت قرار خواهد گرفت. سال آينده هم دو داور بين‌المللي جديد را پيشنهاد خواهيم داد.

عسکري در پاسخ به اين سوال که آيا در نشست‌هاي داوري در خصوص مشکلاتي که در بازي‌ها وجود دارد و از سوي داور بازي رخ مي دهد صحبت مي‌شود گفت: اصلاً، ديدگاه و تفکري که اينجا وجود دارد در خارج از ايران وجود ندارد. آنجا باز‌ي‌ها را بدون هيچ فشاري بررسي مي‌کنيم. يک ماه و نيم پيش در ويتنام مسابقات را مورد بررسي قرار داديم که يکي از تيم‌ها نسبت به يک اشتباه داوري اعتراض کرده بود و همينطور هشت مورد ديگر از ليگ قهرمانان آسيا و اي اف سي کاپ که البته تيم‌ها کار خاصي انجام نمي‌دهند و فشار رواني ايجاد نمي‌کنند.

رئيس دپاتمارن داوري در پايان در خصوص اينکه چرا در جام جهاني ايران فقط دو داور داشت و يا اينکه چرا کمک داور يک و دو از ايران در اين بازي‌ها حضور نداشت اظهار داشت: به طور کلي انتخاب هرکسي براي حضور در تورنمنت يک موفقيت بزرگ محسوب مي شود. به طور مثال شاهد حضور تيم ملي واليبال کشورمان در ليگ جهاني هستيم و همين حضور در اين مسابقات باعث کسب اعتبار براي واليبال ايران در سطح جهان شده است. تاکيد مي کنم که داور چهارم هم يکي از داورهاي بازي و پر اهميت است.

وي ادامه داد: وقتي فقط 8گروه داور چهارم از 204 کشور جهان انتخاب مي شود اين يک موفقيت است. در دوره بعدي جام جهاني حدود 50 الي 60 درصد از داوران اين دوره حضور نخواهند داشت و داوراني که در حال حاضر در اين دوره کسب تجربه کرده‌اند جايگزين آنها در دوره بعدي خواهند شد. اينکه داور ما تا مرحله نيمه نهايي داور چهارم بوده نشان از اين است که استانداردهاي مورد نظر فيفا را داشته است و در جلسات حضور فعالي از خود به نمايش گذاشته است.

عسگري درباره حضور داوران در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا هم گفت: در جام ملت‌هاي آسيا 2015 استراليا هم 11گروه اصلي داوري حضور دارند و در کنار آن هم گروه داوري از يک کنفدراسيون ديگر که احتمال زياد از آفريقا است انتخاب مي شود. سه داور استندباي و سه داور ذخيره هم حضور خواهد داشت. توجه به جوانگرايي در انتخاب داوران استندباي مورد توجه بوده به طوري که بر اساس تصميم اي اف سي اين داوران حداقل زير 34سال سن خواهند داشت تا با کسب تجربه در اين مسابقات، براي دوره‌هاي بعدي مسابقات در سطح جهان آماده باشند.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

سه شنبه 1393/04/24 11:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن