تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804070433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علامه طباطبایی مسیر عرفان ناب شیعی را در کتاب رساله الولایه ارائه کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس بنیاد علوم وحیانی اسرا: علامه طباطبایی مسیر عرفان ناب شیعی را در کتاب رساله الولایه ارائه کردند تهران- ایرنا- رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا در مراسم رونمایی از کتاب «رساله الولایه» اثر مرحوم علامه سیدمحمدحسین طباطبایی گفت: این کتاب مسیر عرفان ناب شیعی را آنگونه که قرآن و روایات می پذیرد ارائه کرده است.


به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام مرتضی واعظ جوادی عصر دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب «رساله الولایه» با بیان اینکه هنر بزرگ علامه در تدوین این رساله است، افزود: تدریس کتب عرفانی از نظر عارفان کار دشواری نیست اما تدوین کتابی در این زمینه که چارچوب علم عرفان را داشته باشد کار سختی است.
وی گفت: کتاب علامه طباطبایی یک جریان معرفتی صحیح حول عرفان ناب شیعی است که مبتنی بر کتاب و سنت شکل گرفته و از هر شائبه ای محفوظ است.
این پژوهشگر مذهبی اضافه کرد: آیت الله جوادی آملی همین مسیر فکری را در این رساله طی کرده و ضمن تحریر کتاب رساله الولایه معتقدند عرفان اصیلی که ملکه علوم است باید بی شائبه ارائه شود.
فرزند آیت الله جوادی آملی در ادامه گفت: دلیل آنکه در کشور ما عرفان های نادرست شکل گرفته و عده ای ادعای عرفان می کنند در حالی برخوردار از آن نیستند آن است که چنین کتاب هایی همچون رساله الولایه در اختیار آنان نیست و این کتاب یک منبع علمی برای محققان و اندیشمندان است.
وی با اشاره به وجه تسمیه تحریر ˈرساله الولایهˈ شمس الوحی تبریزی گفت: علامه جوادی برای اسامی کتاب های خود عنوانی را برمی گزیند و در مقدمه این کتاب تاکید دارد که رساله الولایه شرح و توضیح نیست بلکه تحریر و آزادسازی و این منطق معرفتی است تا دیگران بتوانند حقایق را با یک اندیشه بازشده و بدون قید و بند دنبال کنند.
واعظ جوادی افزود: هنر علامه جوادی در این کتاب باز شدن فضای معرفتی عرفان ناب است و پژوهشگران و محققان می توانند این مسیر را طی کنند.
وی با بیان اینکه راهیابی به حقیقت ولایت کار آسانی نیست، اضافه کرد: علوم حوزوی و دانشگاهی دون آن هستند که بتوانند از ولایت سخن بگویند و فقط حقیقت وحی می تواند آن را به تصویر بکشد؛ فقط قرآن می تواند از ولایت سخن بگوید و این حقیقت باطنی را آشکار سازد.
این پژوهشگر مذهبی، عرفان را دانش باطن دانست و از علومی همچون کلام و فلسفه به عنوان دانش ظاهر یاد کرد و افزود: علامه طباطبایی با تدوین این رساله فضای باطن را باز می کند.
جوادی آملی اضافه کرد: علامه طباطبایی همچون حضرت امام خمینی(ره) در قالب نوشته های خود تلاش می کرد تا این سرزمین ولی پرور خالی از ولی و ولایت نشود و ولی شناسان از اینجا هجرت نکنند.
وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح، مناجات شعبانیه و دعای ابوحمزه اضافه کرد: رساله الولایه استاد علامه طباطبایی برای آن است که مردم ما قدر ولایت شناسان را بدانند و بیانات نورانی آنان را قدر بشناسند.
آیت الله احمد احمدی رییس سازمان سَمت نیز در این آیین به بیان تاثیر آیت الله جوادی آملی بر شاگردان خود و همچنین تاثیر اساتید این مفسر قرآن اشاره کرد.
وی افزود: تاکنون یک خطای گفتاری و رفتاری از آیت الله جوادی ندیده ام و معتقدم اخلاص برای او همه چیز است و به شرایط عرفان عمل می کنم.
سیدرضا صالحی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: بخش اندیشگاه در کنار این سازمان از همه نخبگان، فرهیختگان، بزرگان و دفاتر مراجع تقلید دعوت می کند تا جلسات همنشینی، رونمایی و کرسی های آزاداندیشی را در این مکان برگزار کنند.
وی افزود: در این مکان 69 مخزن اسناد وجود دارد که اسناد ملی ایران را نگهداری می کند. همچنین بیش از 200 میلیون برگ سند در این مخزن ها وجود دارد.
آیین رونمایی از کتاب رساله الولایه با همکاری بنیادبین المللی علوم وحیانی اسرا و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از پژوهشگران مذهبی برگزار شد.
فرآهنگ(3)**1003**م.ب** 2023

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن