تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821003334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقا فعاليت ساير مراکز پيوند اعضا با تامين اعتبارات و امکانات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۳۹ب.ظ)
وزير بهداشت مطرح کرد: ارتقا فعاليت ساير مراکز پيوند اعضا با تامين اعتبارات و امکانات وزير بهداشت گفت: با تامين اعتبارات و امکانات مورد نياز مي توان فعاليت ساير مراکز پيوند اعضا را مانند مرکز پيوند شيراز و مسيح دانشوري تهران ارتقا داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در اين جلسه ضمن اعلام آمادگي و حمايت وزارت بهداشت براي تامين نيازهاي مالي و تجهيزاتي تيم هاي اهداي عضو و پيوند اعضاي سراسر کشور گفت: با تامين اعتبارات و امکانات مورد نياز مي توان فعاليت ساير مراکز پيوند اعضا را مانند مرکز پيوند شيراز و مسيح دانشوري تهران ارتقا داد.
وزير بهداشت همچنين خواستار بازنگري و اصلاح آيين نامه پيوند اعضا که در سال 81 به تصويب رسيده است، شد و از اعضاي شوراي عالي پيوند اعضا خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبني بر پيوند عضو از ايراني به اتباع خارجي، سريعاً برخورد نمايند.
هاشمي در اين جلسه همچنين ضمن تاکيد بر ضرورت تدوين دستورالعمل شرايط لازم براي صدور مجوز به مراکز پيوند تصريح کرد: بر اساس اين دستورالعمل تنها بايد به مراکز مورد تاييد، مجوز پيوند عضو داده شود.
بر اساس اين گزارش در اولين جلسه شوراي عالي پيوند اعضا موضوع بررسي پيوند اتباع بيگانه در کشور مورد بحث و بررسي اعضا قرار گرفت و مقرر شد کارگروهي به منظور بررسي دقيق تر در اين خصوص تشکيل شود و نتايج بررسي خود را در جلسه بعدي اين شورا ارائه دهد.
گفتني است: با توجه به اهميت روزافزون توسعه پيوند اعضا به عنوان بهترين راه نجات جان بيماران نيازمند و نياز رو به افزايش به اعضاي پيوندي و ضرورت ساماندهي آن و به منظور استفاده بهتر از تجربه متخصصان مرتبط و نظرات کارشناسان در تصميم گيري هاي کلان کشوري و نظارت بر اجراي صحيح قوانين موجود و رعايت ملاحظات اخلاقي، شوراي عالي پيوند اعضا تشکيل شده است.
بر اساس اساسنامه اين شورا، گسترش پيوند اعضا از بيماران فوت شده در مقايسه با دهندگان زنده، استفاده بهينه از ارگان هاي افراد مرگ مغزي و مرگ قلبي، ارتقاي فرهنگ اهداي عضو در جامعه، پي گيري و حفظ سلامت دهندگان عضو و بيماران پيوند شده و سياستگذاري به منظور گسترش پژوهش در زمينه پيوند اعضا از جمله مهم ترين اهداف تشکيل شوراي عالي پيوند اعضا است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن