تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805158161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میرزاده: تدوام فعالیت شرکت های دانش بنیان اهمیت بیشتری از تاسیس آنها دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

میرزاده: تدوام فعالیت شرکت های دانش بنیان اهمیت بیشتری از تاسیس آنها دارد تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تداوم فعالیت شرکت های دانش بنیان را با اهمیت تر از تاسیس این شرکت ها خواند و گفت: شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان باید به بازوی کارشناسی، حمایتی و نظارتی واحدهای استانی دانشگاه در راستای تاسیس شرکت های دانش بنیان تبدیل شود.


به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی؛ نخستین جلسه شواری هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان روز دوشنبه به ریاست حمید میرزاده برگزار شد.
در این جلسه حمید میرزاده با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه آزاد خیلی دیر به تغییرات ایجاد شده در هرم جمعیتی کشور واکنش نشان داد، تصریح کرد هم اکنون بخشی از واحدهای دانشگاه آزاد با کاهش متقاضی و دانشجو مواجه شده است و این واقعیت برای دانشگاهی که 99 درصد درآمدهایش از شهریه دانشجویان تامین می شود به معنی کاهش درآمد و منابع مالی است که باید هر چه زودتر برای آن چاره جویی شود.
میرزاده ادامه داد: اکثر کشورهای پیشرفته تنها 25 درصد از درآمد و منابع دانشگاه ها به شهریه دانشجویان وابسته است ولی متاسفانه این رقم در دانشگاه آزاد بالای 99 درصد است که با توجه به شرایط کنونی و تغییرات ایجاد شده در هرم سنی جمعیتی کشور مشکلاتی برای دانشگاه آزاد در رابطه با تامین منابع ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این موضوع که باید رابطه اقتصادی دانشگاه آزاد با شرکا و طرف های تجاری خود در زمینه شرکت های دانش بنیان تعریف شود، یادآور شد: شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان باید در چارچوب قانونی مشخص رابطه خود با تاسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان را مشخص کند.
وی ادامه داد: تاسیس شرکت های دانش بنیان در حیطه وظایف هیات امنای استان ها است و اگر در واحدی طرح اقتصادی خاص با میزان آورده بالای اقتصادی مطرح شد باید بر اساس آیین نامه برای بررسی و تصویب به شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان ارسال شود.
میرزاده تصریح کرد: بنابراین شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان باید در نخستین گام جایگاه خود را پیدا کرده و در مرحله بعد به عنوان بازوی اجرایی دانشگاه آزاد و شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان عمل کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد توانایی فنی و کارشناسی تاسیس شرکت دانش بنیان را ندارند، اظهار داشت: یکی از وظایف شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان باید دادن نظرات مشورتی و ارائه مشاوره به واحدهای مختلف در سراسر کشور در زمینه تاسیس شرکت های دانش بنیان باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همان طور که در نام شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان نیز به خوبی منعکس شده است باید مهمترین فعالیت این شورا حمایت و هدایت واحدها در رابطه با چگونگی تاسیس شرکت های دانش بنیان و حیطه و حوزه فعالیت های آنها باشد.
وی تاکید کرد: اگر شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان در این مسیر گام بردارد و آیین نامه های مناسبی را برای این منظور طراحی و تدوین کند به طور حتم در سال های آتی شاهد حضور و فعالیت شرکت های مختلفی در واحدهای دانشگاه آزاد خواهیم بود.
رئیس دانشگاه آزاد همچنین در جمع بندی سخنانش با بیان اینکه باید از موازی کاری پرهیز کنیم، گفت: شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان باید در نخستین گام طرح های تیپیک و خاص هر منطقه را با توجه به اقلیم استان ها و قابلیت ها و ظرفیت های واحدها به تمامی واحدهای دانشگاه آزاد ارائه دهد.
وی تصریح کرد: همیاری و کمک به واحدهای دانشگاه ها آزاد در تمامی استان ها در زمینه ایجاد و تاسیس شرکت های دانش بنیان و ایفای نقش برای طراحی و تدوین شاخه های فعالیت شرکت های دانش بنیان در هر واحد با توجه به ظرفیت ها و قابلیت ها از جمله وظایف دیگر شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان با ایجاد دبیرخانه ای فعال همکاری تنگاتنگ و مناسبی با ستاد نمایندگان تام الاختیار استان ها داشته باشد، گفت: این شورا باید پاسخگوی تمامی سئوالات واحدها در رابطه با تاسیس شرکت های دانش بنیان باشد تا واحدها برای ایجاد و تاسیس این شرکت ها دچار مشکل نشوند.
میرزاده تداوم فعالیت شرکت های دانش بنیان را با اهمیت تر از تاسیس این شرکت ها خواند و گفت: شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان باید به بازوی کارشناسی، حمایتی، نظارتی واحدهای استانی در راستای تاسیس شرکت های دانش بنیان تبدیل شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این موضوع که باید کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر فعالیت آنها تشکیل شود، گفت: بحث ارزش گذاری کمی تمامی امکانات واحدهای دانشگاه آزاد اعم از زمین، آزمایشگاه، کارگاه و حتی برند دانشگاه آزاد یکی دیگر از موضوعات مهمی است که شورای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت های دانش بنیان باید بر روی آن تمرکز کند.
وی در پایان ضمن قدردانی از معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از معاون پژوهشی خواستار اجرای مصوبات شورا شد و گفت: باید مراتب نیز در سطح تمامی واحدها پیکیری شود.
فراهنگ **9118**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن