تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820255553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته مهم در تعیین سرنوشت مناصب اتحادیه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هفته مهم در تعیین سرنوشت مناصب اتحادیه اروپا تهران- ایرنا- نمایندگان پارلمان اروپا و سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هفته جاری چند نشست برای تعیین مناصب مهم این اتحادیه خواهند داشت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ˈای یو آبزرورˈ، هفته جاری از جهت تعیین مقامات بعدی اتحادیه اروپا بسیار مهم است و در اولین قدم پیش از تعطیلی شش هفته ای نهادهای اروپایی برای تعطیلات تابستانی باید رییس کمیسیون اروپا قطعی شود. مهم ترین دستور جلسه نشست روز سه شنبه (15 ژوئیه/ 24 تیر) پارلمان اروپا رای گیری در مورد ژان کلود یونکر به عنوان رییس بعدی کمیسیون اروپاست.
پارلمان اروپا تنها نهادی است که اعضای آن با رای مستقیم ساکنان این منطقه تعیین می شوند. انتخابات پارلمان اروپا از 22 تا 25 ماه مه (اول تا چهارم خرداد) برگزار شد.
نتایج نشان داد حزب محافظه کار مردم اروپا و حزب راست میانه ائتلاف پیشرفته سوسیال دموکرات ها 400 کرسی از مجموع 751 کرسی در پارلمان جدید را به دست آورده اند. احزاب راست افراطی نیز در فرانسه و انگلیس پیروز شدند و توانستند از احزاب حاکم این کشورها نمایندگان بیشتری را به پارلمان بفرستند.
یونکر که پیش از این در نشست 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیر) سران اتحادیه اروپا با وجود مخالفت های شدید انگلیس با 26 رای موافق در برابر 2 رای مخالف به عنوان نامزد مد نظر شورای اروپا برای ریاست کمیسیون انتخاب شده بود، هفته گذشته را به رایزنی با احزاب مختلف در پارلمان اروپا برای اطمینان از حمایت آنها گذراند.
وی برای انتخاب شدن به این مقام به نیمی از آرای نمایندگان پارلمان با 751 کرسی نیاز دارد.
به نظر می رسد یونکر 56 ساله که پیش از این نخست وزیر لوکزامبورگ بوده است، از حمایت احزاب راست میانه، چپ میانه و لیبرال ها برخوردار باشد، مجموع این سه گروه در پارلمان از 480 کرسی برخوردار هستند، افزون بر این بیشتر نامزدهای احزاب سبز نیز از یونکر حمایت می کنند.
انتخاب وی، او را به نخستین رییس کمیسیون اروپا تبدیل می کند که از طریق روند انتخاب برترین نامزد برگزیده شده است. در این روند نامزدهای احزابی که بیشترین کرسی را در پارلمان کسب کرده اند نامزد مقام ریاست کمیسیون می شوند.
سپس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از میان نامزدها یک نفر را برگزینند و به پارلمان معرفی کنند تا پارلمان در مورد او رای گیری کند. بعد از نشست پارلمان اروپا که دومین نشست پارلمان جدید بعد از انتخابات سراسری 22 تا 25 ماه مه (اول تا چهارم خرداد) است، سران اروپا روز چهارشنبه در بروکسل گردهم می آیند تا در مورد دیگر مشاغل اتحادیه اروپا مانند مسئول سیاست خارجی و رییس شورای اروپا صحبت و رایزنی کنند که در حال حاضر به ترتیب ˈکاترین اشتونˈ و ˈهرمان ون رامپویˈ این مناصب را در اختیار دارند. افزون بر این قرار است در مورد 27 کمیسیونر اتحادیه اروپا که هر کدام از یک کشور انتخاب می شوند و تحت نظر رییس کمیسیون فعالیت می کنند نیز گزینه هایی مطرح و بحث شود.
بررسی وضعیت اوکراین و موضوع مهم استقلال انرژی در اتحادیه اروپا نیز از دیگر دستور جلسه های مهم نشست روز چهارشنبه خواهد بود. امروز ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا با اعضای کمیسیون امور مالی نشستی خواهد داشت که اولین گفت و گوی او با نمایندگان پارلمان اروپا بعد از تشکیل پارلمان جدید است.
اروپام**9157 **1561** 1337

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن