تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819438792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشت های تشنه بیجار و لزوم اختصاص اعتبارات جهشی از زبان نماینده مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دشت های تشنه بیجار و لزوم اختصاص اعتبارات جهشی از زبان نماینده مجلس بیجار- ایرنا- نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: دشت ها و روستاهای تشنه شهرستان بیجار برای رفع تشنگی و جبران کم آبی نیاز به اعتبارات جهشی دارند.


سید محمد بیاتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اعتبارات قطره چکانی فعلی، کشاورزان و روستاییان را صاحب آب نمی کند بلکه باید با مدیریت جهادی و اختصاص اعتبارات جهشی این معضل را رفع کرد.
وی به وضعیت حاد کاهش منابع آبی و تخلیه سفره های زیر زمینی شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: به علت برداشت های بسیار بالا در زمین های پایین دست یکی از استان ها، موجب کم آبی و بی آبی چشمه ها و راه آب های این منطقه شده است.
به گفته وی احداث سد و انتقال آب سدهای همجوار موفق ترین راهکار برای تأمین آب است و گرنه با قطره چکانی و حفر چاه برای مدت کوتاه، در حد درمان با قرص مسکن است و ممکن است چند وقت دیگر دیر باشد.
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی به آبگیری سد تلوار و خطر مرگ تاریخ و آثار تاریخی در دل 18تپه باستانی همجوار نیز اشاره کرد و گفت: موضوع سد از بحث منطقه ای و استانی خارج شده و به قضیه ملی و فرا ملی تبدیل شده است.
بیاتیان ارزش فرهنگی و معنوی آثار تاریخی در تپه های همجوار سد را بین المللی دانست و تحقیقات انجام شده را در حد کار دانشجویی دانست و خواستار اقدام سریع و عملی برای نجات آثار تاریخی و مهمتر از آن تجدید نظر در مدیریت سد شد.
وی مشکل عمده در این قضیه را مدیریت خارج از استان سد دانست و گفت: حالا آثار تاریخی کردستان و بیجار است که کار را کند و به تأخیر می اندازد و در حال تبدیل شدن به معضل است و مشکلات این نوع مدیریت را در همان روز افتتاح و به وزارت نیرو و مسوولینی که سد بیجار را بنام زنجان افتتاح کردند، اعلام کردیم.
بیاتیان آثار تاریخی موجود در تپه های همجوار را یک ارزش ملی و دارای قدمت هشت هزار ساله دانست که نشانه ارتباط دیار گروس با بین النهرین است و اگر دچار آب گرفتگی شود، آثار تاریخی ارزشمند کشور و دیار گروس برای همیشه در آب خفه می شود.
سد تلوار در داخل دشت های شرق شهرستان بیجار قرار دارد و بعد از آبگیری سد، بسیاری از زمین ها و روستاهای همجوار زیر آب می روند.
تعداد 18 تپه با آثار تاریخی ارزشمند فرهنگی و معنوی نیز در معرض خطر آبگیری سد قرار دارند.
با توجه به احداث زیر ساخت های وسیع توسط استان های زنجان و همدان برای انتقال آب سد و عدم اقدام استان کردستان برای این منظور، به نظر می رسد آب چندانی بدست کشاورزان شهرستان بیجار که همجوار سد هستند، هم نرسد.ک/3
7350/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن