تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821200471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسکن مهر اسدآباد بدهکار دانه درشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسکن مهر اسدآباد بدهکار دانه درشت همدان - ایرنا - خبر آمد خبری در راه است، جمله ای که روی بنر بزرگی در میدان اصلی شهر نصب شده بود و ذهن هر تازه واردی را کنجکاو می کرد که چه اتفاقی قرار است رخ بدهد ؟


شهر تب و تاب عجیبی داشت، خبری در راه است، لوازم پذیرایی از حداقل یک هزار نفر مهیا شده بود، مراسم در فضای باز اجرا می شود، چادر و داربست و میز و صندلی ها مرتب چیده شد.
روی سن پر از تاجهای گل و پیام های خوش آمدگویی رنگارنگ در اطراف چادر خودنمایی می کرد خوب یادم هست آبان ماه سال 1389 بود میهمانان آمدند گروهی از مسوولان ارشد شهرستان به استقبالشان می روند، گوسفند بی نوا قربانی می شود.
بوی دود و عطر اسپند محوطه را پر کرده مردم هم با سلام و صلوات به جمع اضافه شدند، پروژه ای پر طمطراق و اسم و رسم دار با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی وقت افتتاح شد ، استاندار، مدیرکل مسکن و شهرسازی و پیمانکاران و روسای ادارات خدمات رسان و خلاصه هر کسی که برای به ثمر نشستن این پروژه زحمت کشیده بود تقدیر شد.
خبرنگاران و عکاسان هم لحظه به لحظه این مراسم را با دستان هنرمدنشان ثبت و ضبط کردند این پروژه به نگین کشور شهرت یافت، بارها تعاونی برتر شد، برای استانهای دیگر الگویی موفق شد.
گل سرسبد فعالیتهای عمرانی استان بود، افتتاح این پروژه تا مدتها جزء اخبار برتر استان و کشور بود پروژه ای که با بالا و پایین های پیمانکاران و ناملایمات بازار در کوتاهترین زمان ساخته شد تا نویدی باشد برای کسانی که خانه دار شدن برایشان یک آرزوی دست نیافتنی بود.
آری مسکن مهر سیدجمال الدین اسدآبادی را می گویم، همان مجتمعی که 464 خانوار را سر و سامان داد.
این پروژه پس از گذشت پنج سال یکبار دیگر اسم در کرده است و دوبار لق لقه زبانها گردیده، دوباره همه جا حرف از مسکن مهرسیدجمال است.
اشتباه نکنید، این بار نه بعنوان بهترین بلکه بدهکارترین و بدحسابترین، پروژه ای که نام اسدآباد را بعنوان دومین شهر بدهکار استان به سیستم بانکی ثبت کرد و صاحب خانه ها را تا خرخره که نه تا پس سر، زیر بار بدهی برده است.
آن روز که کلید این خانه ها به صاحبانشان تحویل می شد کسی فکر نمی کرد که این مجتمع با این نام زیبا که بر نمای آن نقش بسته با مسجد و مجتمع تجاری و مغازه های شکیل و کوچه و خیابانهای آسفالت و تمیز و گلکاری شده در پس خود یک مشکل بزرگ به همراه داشته باشد.
مشکلی که حالا آرامش ساکنان گرفته و اگر بگویم شبیه کلاف سردرگم شده مبالغه نکرده ام کلافی که یکسرآن در دست مردم بینوا و یکسر در دست بانک و یکسر دیگر هم بدست فرماندار که نماینده دولت و هر کدام می کشند تا به سرنخ اصلی برسند ....
بلایی که بر سر این پروژه آمده نه تنها در استان مشابهی ندارد بلکه در کشور هم بی همتاست طرح مسکن مهر که در همه جای کشور با سود تسهیلات چهار درصد به مردم واگذار شده و تقسیط شده است در این مجتمع با سود 12 درصد به مردم تحویل گردیده است.
نپذیرفتن این موضوع از سوی ساکنان و تقسیط نشدن تسهیلات موجب شده تا مسکن مهر یک مشتری بد حساب که حالا دیگر یک بدهکار دانه درشت محسوب شود و بدهکاری که هیچکس حاضر نیست وساطتی بکند و ریش گرو بگذارد تا حداقل سیدجمال الدین یک نفس راحت بکشد!

* مسکن مهر روزانه 6 میلیون و 300 هزار تومان جریمه می شود
چند و چون ماجرا را از رییس بانک ملت شعبه مرکزی اسدآباد جویا شدیم او این موضوع را یک سوءتفاهم می داند و می گوید تا سال 1389 سود تمام تسهیلات پرداختی به مسکن مهر بر اساس دستورالعملهای ابلاغی 12 و 14 درصد بوده و تعاونی مسکن مهر سیدجمال در سال 1387 با سود 12 درصد و با توافق هیات مدیره عقد قرار داد شده و مبلغ 9 میلیارد تومان تسهیلات دریافت نموده است . فریدون عباس نیا می گوید: از سال 89 نرخ تسهیلات مسکن مهر چهار درصد اعلام شد و قرار بر این شد که هیات مدیره این مجتمع تضمین نامه ای را از دولت بگیرد و به بانک اعلام کند که پس از مکاتبات و تلاشهای بسیار هنوز موفق نشده است .
وی با ابراز تاسف می گوید باوجود اطلاع رسانی های بسیار صاحبان این واحدها هیچکدام برای تقسیط تسهیلات مراجعه نمی کنند و روزانه این مجتمع شش میلیون و پانصد هزار تومان جریمه تاخیر به تسهیلاتش تعلق می گیرد.
او می گوید: این پروژه هم اکنون بیش از 14 میلیارد تومان به بانک ملت بدهکار است و روز به روز بیشتر و شرایط سخت تر می شود، ما هدفمان خدمت است و می خواهیم گره ای از مشکلات مردم باز شود اما باید آنها نیز همکاری کنند

*مسکن مهر اسدآباد تافته ای جدابافته
رییس هیات مدیره مسکن مهر سیدجمال الدین اسدآبادی هم می گوید: هیچ کسی به فکر نیست، این قضیه بیش از همه به ضرر مردم است آنها با مشکلات فراوان توانستند سهم آورده را جور کنند و پس از سالها انتظار صاحب خانه شده اند.
ˈبهمن بشیریˈ افزود: هم اکنون به طور متوسط یک هزار و 600 نفر در این مجتمع سکونت دارند و حالا بانک به آنها فشار می آورد که قسط بندی کنند و مبلغ اقساط در حدود 450 هزار تومان است اما پرداخت آن از توان مردم خارج است.
وی اظهار کرد: همه بانکها طبق بخشنامه دولت وام مسکن مهر را چهار درصد تقسیط کرده اند اما بانک ملت می گوید ما نیمه خصوصی هستیم و زیر بار نمی رود.
اوی افزود: پروژه مسکن مهر اسدآباد انگار تافته جدا بافته است؛ بارها نامه نگاری کردیم و درخواست به وزارت راه و شهرسازی بردیم ، نامه ای با امضای فرماندار و نماینده هم به استاندار وقت نوشته شد اما ترتیب اثر داده نشد.
او گفت: از نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم این مسئله که به معظلی لاینحل تبدیل شده است را در مجلس مطرح کند و از وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک ملت توضیح بخواهد و راهکاری ارائه شود تا مردم از این گرفتاری خلاص شوند.
576/2624

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن