تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802522145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: مسکن مهر باعث ایجاد هزینه سنگین خدمات شهری شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: مسکن مهر باعث ایجاد هزینه سنگین خدمات شهری شد تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن مهر باعث گسترش محدوده شهرها به صورت طولی و ایجاد هزینه سنگین خدمات شهری شد.


به گزارش ایرنا ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران روز دوشنبه به نقل از مهرداد لاهوتی افزود: در جریان بررسی لایحه برنامه پنجم، یک ماده جدید به فصل مسکن با پیشنهاد کمیسیون عمران افزوده شد بطوری که براساس این مصوبه از سال اول برنامه، اختصاص 100درصد تسهیلات بانکی بخش مسکن به مسکن مهر ممنوع شد.
وی افزود: بر اساس این مصوبه حداقل 50 درصد این منابع باید به نوسازی بافت های فرسوده اختصاص پیدا کند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه حمایت بانکی از بافت های فرسوده گفت: مسکن مهر باعث شده محدوده شهرها به صورت طولی گسترش پیدا کند که این مستلزم هزینه سنگین خدمات شهری است در صورتی که در نقاط مرکزی شهرها، بافت هایی داریم که هم از خدمات زیربنایی بهره مند هستند و هم هزینه ساخت در آنها کمتر است.
وی در ادامه به متن قانون برنامه پنجم اشاره کرد و افزود: دولت موظف است حداقل 50 درصد از منابع، اعتبارات و تسهیلات اعطایی برای بخش مسکن (طرح های مسکن مهر، مسکن جوانان و نیازمندان و امثالهم) را به اجرای طرح های مذکور در محدوده بافت های فرسوده شهری اختصاص دهد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر روند نوسازی بافت فرسوده در تهران و سایر کلانشهرها کند بوده و لازم است که دولت و بخش خصوصی نیز برای تسریع در روند نوسازی وارد عمل شوند.
لاهوتی با تاکید براینکه در حال حاضر بافت فرسوده در تهران و سایر کلانشهرها به معضل بزرگی تبدیل شده است، افزود: به رغم آنکه مجلس قوانین خوبی را در این زمینه تصویب کرده، اما عدم اجرای کامل این قوانین از سوی متولیان احیای بافت فرسوده روند نوسازی را در کشور به ویژه در تهران کند کرده است.
وی با اشاره به اینکه بافت فرسوده و ناپایدار در کشور یکی از مشکلات خدمات رسانی در مواقع اضطراری و بحرانی است، ادامه داد: چنانچه دولت به عنوان متولی اصلی احیای بافت فرسوده، چاره ای برای رفع این مشکل در کشور نداشته باشد، در مواقع اضطراری و بحرانی مانند وقوع سیل و یا زلزله با حوادث ناگواری در امداد رسانی به شهروندان دچار مشکل می شود که جبران ناپذیر خواهد بود.
این نماینده مجلس یکی از ویژگی های بافت فرسوده در تهران را قرار گرفتن آن در بافت تاریخی و ارزشمند شهر دانست و گفت: احیای بافت فرسوده در این محدوده ها باعث حفظ بافت ارزشمند تاریخی خواهد شد، بنابراین لازم است دولت به عنوان متولی حفظ بافت تاریخی و احیای بافت فرسوده کشور گام های موثری در این زمینه بردارد.
لاهوتی با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه کشور دولت موظف بود تا هر سال 10 درصد از بافت فرسوده کشور را نوسازی کند، تاکید کرد: متاسفانه دولت در اجرای این قانون عقب ماندگی زیادی دارد و در این میان تنها شهرداری تهران توانست روند نوسازی بافت فرسوده را در پایتخت به 8 درصد برساند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه طبق بررسی های انجام شده بسیاری از شهرها به ویژه کلانشهرها در اولویت احیای بافت فرسوده قرار دارند، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید به این مساله به عنوان یک برنامه اولویت دار توجه کند.
وی یادآور شد: نوسازی خانه های قرارگرفته در بافت فرسوده باید طبق قوانین و معیارهای ساخت و ساز و مبتنی بر اسلوب معماری ایرانی – اسلامی صورت گیرد تا در صورت پیش آمدن حوادث غیر مترقبه فاجعه بار نباشد.
وی با اشاره به آمار به دست آمده در خصوص اجرای برنامه چهارم توسعه در خصوص احیای بافت فرسوده در کشور گفت: به رغم آنکه در برنامه چهارم توسعه نیز دولت موظف به احیای سالی 10 درصد از بافت فرسوده در کشور بود اما آمارها نشان می دهد که شش درصد اهداف برنامه چهارم دراین زمینه تحقق یافته است که این مساله نشان از نبود عزم جدی برای احیا و نوسازی این بافت ها دارد.
لاهوتی ادامه داد: ساماندهی بافت های فرسوده و نوسازی از جمله طرح هایی است که سال ها از این وزارتخانه به آن وزارتخانه و اداره و معاونت دست به دست شده است،اما با عزم راسخ نمایندگان مجلس ، کلیات طرح حمایت از نوسازی بافت های فرسوده شهری به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس با تصویب ماده 153، هم وزارت مسکن و شهرسازی و هم شهرداری ها را موظف کردند که هر سال در طول برنامه پنجم حداقل 10 درصد از بافت های فرسوده شهری را احیا و باسازی کنند که عملا این قانون از سوی دولت اجرایی نشد.
لاهوتی افزود: البته تنها شهرداری تهران توانست با اجرای طرح های تشویقی و ارائه تسهیلاتی تا حدودی در احیای بافت فرسوده موفق شود اما این تلاش ها کافی نیست و نیاز به عزم جدی از سوی دولت دارد.
تهرام/1393/1565

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن