تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817456739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پای مباحث ورزشی در نمایشگاه قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پای مباحث ورزشی در نمایشگاه قرآن تهران - ایرنا - بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تفاوت هایی نسبت به دوره های گذشته در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است؛ یکی از این تفاوت ها فعالیت غرفه ورزش و قرآن در این رویداد بزرگ قرآنی است.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، امسال دانشگاه پیام نور استان البرز به نمایندگی از دانشگاه های پیام نور سراسر کشور غرفه ورزش و قرآن را در این دوره نمایشگاه ایجاد کرد که در نوع خود یک حرکت جدید محسوب می شود.
در این غرفه کارشناسان حاضر به تشریح مباحث مربوط به ورزش در قرآن برای بازدیدکنندگان می پردازند.

** اهمیت ورزش از دیدگاه اسلام
در بینش اسلامی بدن هدیه ای است الهی که بر اساس حسن و کرامت آفریده شده است و ظرفیت شگفت انگیزی در آن به کار برده شده است.
اخبار، احادیث و روایات بسیاری در کتب معتبر اسلامی آمده است که توجه و عنایت خاص اسلام را به سلامت جسم مسلمانان نشان می دهد.
مطالعه تاریخ حیات رسول گرامی اسلام وائمه هدی علیهم السلام و نیز صحابه و تابعین گران قدر آنان نشان می دهد آن بزرگواران به ورزش می پرداختند و در فعالیت هایی از قبیل مسابقه های دو، اسب سواری، تیراندازی و شنا شرکت می کردند.
پیامبر اکرم(ص) که تندرستی را با ارزش ترین نعمت ها اعلام فرموده است، برای تشویق مسلمانان به پرورش تن می فرماید: بدن تو بر تو حقی دارد که باید آن را ادا کنی.
علی(ع) سرآمد نیرومندان، دلاوران و جوانمردان تاریخ در گفتارهای مختلف به ضرورت حفظ تندرستی، پرورش و تربیت تن و کسب نیروی جسمی تاکید می کنند.
درخواست سلامت و قوت بدن از خداوند، جزو دعای مسلمانان است و در اسلام به مومنان قوی زیستن، بانشاط بودن و برخوردار شدن از سلامتی تن توصیه می شود. از این رو تربیت بدنی باید جزئی از برنامه زندگی و بخشی از مراحل آموزشی و پرورشی هر مسلمان قرار گیرد.

** ورزش و قرآن
محمدعلی قره رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز درباره ایجاد این غرفه در نمایشگاه بین المللی قرآن تهران این گونه توضیح می دهد ما در غرفه دانشگاه پیام نور هر شب یک برنامه ورزش باستانی و نقالی خوانی در ارتباط با مسائل و داستان های مرتبط با قرآن را اجرا می کنیم، علاوه بر این آیاتی که در ارتباط با مساله ورزش هست را نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده ایم.
وی یادآور شد خداوند در قرآن فرموده است «فاستبقوا بالخیرات» یعنی در کارهای خیر مسابقه بدهید، اینها فتح باب است و می خواهیم بگوییم که نمایشگاه قرآن می تواند مفاهیم قرآن را در ارتباط با سبک زندگی، تصمیم گیری و تربیت و آموزش انسان استخراج کند و هر غرفه ای در نمایشگاه قرآن این را به بازدید کننده منتقل کند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز گفت: اگر در نمایشگاه چنین مواردی دنبال شود شاهد خواهیم بود که نمایشگاه قرآن به یک دانشگاه تبدیل خواهد شد و فردی که مراجعه می کند با یک دور بازدید از نمایشگاه قرآن با مفاهیم جدید از قرآن کریم آشنا خواهد شد، این فتح بابی است که دانشگاه پیام نور آن را آغاز کرده است و بر اساس شعار خود که آموزش به همه در همه جا و همه وقت است، در صدد اجرایی شدن این شعار در نمایشگاه قرآن است که البته در این دوره به بحث ورزش و قرآن اختصاص یافته است.
قره خاطرنشان کرد: این غرفه در تلاش است بازدیدکنندگان را با اهمیت ورزش آشنا کند و برای تندرستی خود ورزش را فراموش نکنند.
این غرفه در بخش دانشگاهی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم واقع است.
بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم از سوم تیرماه جاری در باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرد و تا 25 تیر از ساعت 18 تا 24 برای بازدید عموم دایر است.
فراهنگ (5) ** 1569**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن