تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799740857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف کننده قلیان در معرض حجم دودی 100 تا 200 مرتبه بیشتر از سیگار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مصرف کننده قلیان در معرض حجم دودی 100 تا 200 مرتبه بیشتر از سیگار است دماوند-ایرنا- معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی شهرستان دماوند گفت: تنباکوی قلیان هم مثل توتون سیگار حاوی نیکوتین است که در یک جلسه 60 دقیقه ای کشیدن قلیان، فرد در معرض حجم دودی 100 تا 200 مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار می گیرد.


ˈمنیر بیگربیگیˈ روز دوشنبه در حاشیه همایش مضرات مصرف دخانیات و قلیان که با حضور سیصد نفر از مدیران، کارشناسان امور تربیتی، مسئولان انجمن اولیا و مربیان مدارس، معلمان و رابطان بهداشتی در سالن قدسیه این شهر برگزار شد، به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مصرف قلیان نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه و قلب دارد.
وی ادامه داد: سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات الریه برخی از اثرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه میزان و عمق دم در حرکت دادن آب قلیان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: قلیان با وجود اینکه کمتر مصرف می شود، اما حجم دودی که از طریق آن وارد بدن می شود، 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است.
بیگربیگی گفت: سایر خطراتی که در کشیدن سیگار مشاهده نمی شود، در کشیدن قلیان وجود دارد که از جمله آن می توان بیماری های عفونی مثل هپاتیت ب (در اثر استفاده مشترک از شیلنگ قلیان) و افزودن الکل یا داروهای روان گردان به تنباکوی قلیان است.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی شهرستان دماوند بیان کرد: بسیاری از افراد بنا به باور غلط بر این عقیده اند، مصرف قلیان نسبت به مصرف سیگار دارای مضرات و آسیب های بدنی کمتری است در حالی که عوارض فراوانی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه مصرف قلیان در بین جوانان و نوجوانان رواج بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: افزایش شیوع مصرف قلیان درجامعه موجب شده تا شاهد استفاده مصرف آن توسط دختران و زنان باشیم که کشیدن یک یا دو بار قلیان در روز، فرد استفاده کننده را دچار اعتیاد می کند، در حالی که تصور غلط جامعه این است که دود حاصل از قلیان از آب رد می شود و مواد سمی آن از بین می رود.
این مقام مسوول به ترکیبات تنباکو در قلیان پرداخت و گفت: امروزه ترکیبات مخصوص تنباکو اغلب با میوه، عسل، شهد و بعضی گیاهان با غلظت زیادی طعم دار شده اند که جذابیت کاذب در مصرف کننده ایجاد می کند.
بیگلر بیگی با بیان اینکه شخص مبتلا به بیماری های ریوی اگر به استعمال دخانیات و کشیدن قلیان ادامه بدهد بدون شک مبتلا به سرطان ریه و دستگاه تنفسی خواهد شد، افزود: به اکثر تنباکو هایی که در سال های اخیر به بازار آمده اسانس هایی اضافه می شود که این اسانس ها علاوه بر تحریک دستگاه تنفس موجب حساسیت و آلرژی می گردد، بنابراین علاوه بر بیماری های ذکر شده، آلرژی و سرفه های مزمن همراه با خلط را برای فرد به همراه دارد.

**مصرف کننده قلیان جنین مادران باردار را نیز با خطر مواجه می کند
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی شهرستان دماوند اظهار کرد: بیشترین تاثیر سوء مصرف سیگار و قلیان بر روی جنین، در سه ماهه دوم و سوم بارداری است، زیرا در این زمان اندام های جنین به تدریج تشکیل می شوند و در صورت استعمال سیگار، رشد اندام ها مختل و جنین با عقب ماندگی مواجه می شود.
وی با بیان اینکه استعمال سیگار و قلیان حتی پیش از بارداری هم مضر است زیرا قدرت باروری را کاهش می دهد، افزود: استعمال سیگار و قلیان موجب می شود تا هنگام زایمان، جنین با استرس مواجه شود و با آغاز درد زایمان، ضربان قلب جنین کاهش یابد و نتواند انقباضات رحم را تحمل کند، به این ترتیب زایمان با مشکل مواجه شده و نوزاد باید به روش سزارین متولد شود.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: دود قلیان نیز برای جنین بسیار مضر است و به دلیل این که پیش از استعمال با بخار آب مخلوط می شود، بسیار خطرناک تر از دود سیگار است.
تهرام/7246/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن