تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802981057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشعلی قنبری مطرح کرد تعابیر متفاوت عرفا از «عشق» در عرفان اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بخشعلی قنبری مطرح کرد
تعابیر متفاوت عرفا از «عشق» در عرفان اسلامی
استاد عرفان و ادیان دانشگاه آزاد اسلامی، والاترین مرتبه عشق را دستیابی به معرفت معشوق دانست و گفت: این نوع عشق در عرفان اسلامی مدنظر عرفاست و در واقع عشق الهی نمونه چنین ارتباطی است.

خبرگزاری فارس: تعابیر متفاوت عرفا از «عشق» در عرفان اسلامی



بخشعلی قنبری استاد عرفان و ادیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره اهمیت توجه به عشق عرفانی و توجه عرفای اسلامی به این نوع عشق در اندیشه دینی گفت: عرفا قائل به عشق هستند که البته آن را هم دارای مراتب می‌دانند این عشق به تعبیر آنها دارای مراتب مختلفی است. وی با تأکید بر اینکه عارف معتقد است که کمک عاشق به معشوق بدون هیچ چشم داشت و درخواستی است، توضیح داد: بنابراین این ویژگی‌های معشوق است که عاشق را به سمت خود می‌کشاند البته اگر منظورمان این عشق‌های زمینی و پایین نیست عشق باید با معرفت باشد وگرنه حاصل نمی‌شود. قنبری با بیان اینکه عشق دارای دو نوع حسی و غیر حسی است، توضیح داد: البته عرفا درباره عشق دو نظر دارند یک عده می‌گویند که عشق تنها باید برای خداوند باشد یعنی معشوق تنها باید خدا باشد اما عده دیگر معتقدند که در کنار عشق الهی می‌توان عشق مجازی را نیز مقدمه قرار داد. این استاد ادیان و عرفان اظهار داشت: معتقدان به دسته دوم افرادی چون فخرالدین رازی، احمد غزالی و عین القضات همدانی هستند، این عرفا عشق مجازی را پلی برای دستیابی به عشق الهی می‌دانند. عین القضات عشق کبیر را عشق الهی می‌داند و این عشق خداوند است که به ارتباط با بنده می‌کشد. قنبری در ادامه یادآور شد: بنابراین به تعبیر عرفا عشق حقیقت و اصلی است که در عین سادگی پیچیده است و در به تعبیر آنها جهان برای این هدف به وجود آمده است که جلوه گاه و نشان دهنده کمال حق تعالی باشد. انتهای پیام/ک

93/04/23 - 10:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن