تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821181035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفسیری برقرائت دینی از وحدت کتاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تفسیری برقرائت دینی از وحدت کتاب شد تهران- ایرنا- کتاب تفسیری برقرائت دینی از وحدت نوشته اسدالله افشار توسط موسسه انتشاراتی سفیر اردهال منتشر شد.


نویسنده اثر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا گفت: این کتاب با عنوان تفسیری برقرائت دینی از وحدت تلاشی نظری - والبته تا حدی کاربردی - در زمینه تحقق آرمان وحدت است.
افشار افزود: درحقیقت، انگیزه اصلی تألیف آن، فهم، تبیین و تولید محتوا درباره وحدت از دو منظر ملی و جهان اسلام است.
به گفته وی ازدیگر رویکردهایی که در تدوین این کتاب مد نظر بود ترویج نوعی ادبیات همگرایی با تأکید برموضوع وحدت اسلامی است که تلاش شده تا حد امکان به بسط و توسعه آن دست یافته شود.
افشار گفت: آنچه در این کتاب، نمایان است،اینکه بخش قابل توجهی از ادبیات موجود که درباره روابط و تعامل میان کشورهای اسلامی شکل گرفته است بیشتر معطوف به مشکلات و اختلافات کهن جهان اسلام است و به نوعی بازگویی و بازپردازی دردهای تاریخی به شمار می رود.
وی افزود: البته چنانکه صاحب نظران نیزاذعان کرده اند،این امر در برخی موارد، اجتناب ناپذیر می نماید؛ چرا که به نظر می رسد دراین مسیر، راه گشایی وچاره سازی به خاطربرخی مشکلات ومسائل اساسی،مورد اغماض و چشم پوشی قرارگرفته باشد.
نویسنده کتاب گفت: در این اثر با توجه به 90 بحث ارائه شده؛ از سه دفتر با سر فصل هایی مجزا به نگارش در آمده است.
افشار تصریح کرد که در این اثر تلاش شده که موضوع وحدت را با استفاده از تمام ظرفیت ها و استعدادهای تحقیقاتی موجود، مورد تأمل و واکاوی همه جانبه قرار داده شود.
کتاب تفسیری بر قرائت دینی از وحدت سه دفتر بازخوانی مفهوم، مبانی،علل، آثا ر و محورهای وحدت ازمنظر اسلام30بحث؛ دفتردوم بررسی راهکارهای عملی وحدت درجهان اسلام 30بحث و دفترسوم وحدت ملی نیز30 بحث را شامل می شود.
در بخشی از این کتاب می خوانیم: ایجاد اتحاد میان آحاد مسلمانان در سراسر جهان، از آرمان های اصیل اسلام است. انسجام اسلامی از اصول راهبردی مورد توجه قرآن و سیره نبوی وائمه اطهار (ع) است که در بیانات بنیانگذار وحدت بزرگ اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نیز بدین بیان تجلی کرده است:«اسلام در دو کلمه خلاصه می شود: کلمه توحید و توحیدِ کلمه». آثاراتحاد از دیدگاه قرآن از مهم ترین و شاخص ترین عناصر زندگی بشراست که انسان به عنوان امری راهبردی در زندگی خویش خواهان دستیابی به این آثاراست.
ازجمله این اهداف و عناصرمی توان به «امنیت و آرامش اجتماعی وسیاسی» اشاره کرد.
کتاب تفسیری برقرائت دینی از وحدت در 400صفحه به قیمت 22هزارتومان توسط انتشارات سفیر اردهال منتشر شد.
فراهنگ(4)**1355**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن