تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814280343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجربه رضا بهبودی از «فاوست» بودن


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تجربه رضا بهبودی از «فاوست» بودن
بازیگر نقش «فاوست» اظهار امیدواری کرد: دوستان و منتقدان اجازه بدهند یک اثر، خودش را معرفی کند و تفاسیر و تعابیر پیشین را که چندین سال پیش خوانده‌اند، فراموش کنند و تا زمانی که اثر را ندیده‌اند با عینک پیش قضاوتی که تفسیری را به متن اجرا تحمیل می‌کند، نگاه نکنند.
آفتاب: رضا بهبودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولین برخوردش با نقش‌اش گفت: پیش از این نمایش قبلی «فاوست» را که آقای نعیمی اجرا کرده بود ندیدم اما دوستانی که نمایش قبلی را دیده‌اند معتقدند این «فاوست» با نمایش پیشین تفاوت بسیاری دارد، متاسفانه کار همکاران را زمانی که خودمان اجرا داریم از دست می‌دهیم.

او درباره اولین برخوردش با این نمایش افزود: هنگامی که نوجوان بودم تئاتر تلویزیونی «فاوست» که بر اساس فاستوس نوشته دکتر مارلو اجرا می‌شد و ایرج راد کارگردانی آن را برعهده داشت را دیدم. در آن نمایش پرویز پورحسینی نقش «فاوست» را بازی می‌کرد و مرحومه خانم جمیله شیخی نقش «مفیستو» را بازی می‌کرد، این اولین مواجهه تصویری من با این نمایش بود.

بازیگر نقش «فاوست» ادامه داد: بعدها در دوران دانشجویی نمایشنامه دکتر «فاستوس» را خواندم. در همان دوران اتودهایی درباره این کارکتر زدم که مانند بسیاری از کارهای دانشجویی دیگر سرانجام به نتیجه‌ای نرسید اما پیچیدگی این شخصیت و ابعادی که در بر دارد با توجه به مطالعاتی که در کتاب‌های مقدس(عهد عتیق و عهد جدید) داشتم، جزو علاقه‌های من بود.

بهبودی همچنین درباره برخوردش با این نقش گفت: این کارکتر برای من جذابیت داشت و شخصیت دراماتیکی برایم به نظر می‌رسید که باید یک روزی بازش می‌کردم و این اتفاق در حال حاضر رخ داد. زمانی که به این کار دعوت شدم انگار با ابعاد کلی کارکتر ناآشنا نبودم.

او درباره تجربه کاری‌اش با حمیدرضا نعیمی- کارگردان نمایش «فاوست» بیان‌کرد: من وارد کاری که دوستش نداشته باشم، نمی‌شوم. آقای نعیمی، کارکتر فاوست و گروه «شایا» مولفه‌های کمی برای آن که وارد این کار شوم، نبودند و همین جا اعلام می‌کنم که این کار جزو تجربه‌های شیرین و جذاب من است.

این بازیگر درباره دغدغه‌هایش در این نمایش بیان کرد: این نمایش جزو اولین اجراهای من است که درآن با محدودیت زمان مواجه بودم چون من عادت به تمرین‌های طولانی و بسیار دارم تا به روی صحنه بروم و در حین تمرینات جزئیات نقش را اکتشاف می‌کنم. اما این بار که آقای نعیمی هم به کمبود وقت اذعان داشتند، پیش از ورود من ابتدا میزانسن‌ها ونکات کلی را گفتند و من باید آن را اجرا می‌کردم تا گروه راه بیفتد. اما بعد از مدتی با توجه به کمبود زمان روش شخصی خودم را هم لحاظ کردم تا متوجه شوم کارگردان از فضا، سبک کاری، علایق، زیباشناختی، متن، ایده و اجرا چه می‌خواهد تا در چهارچوب‌های بوجود آمده نقش را برای خود کنم.

بهبودی تصریح کرد: آقای نعیمی لطف کرد و به من اجازه داد تا وارد شخصیت‌پردازی و جزئیات کار شوم که در نهایت تعامل خوبی صورت گرفت تا صرفا ماحصل کارگردان نباشد چون اثر همیشه برآیند نگاه خلاق نویسنده، کارگردان و بازیگر و گروه اجرایی هست و اگر تعامل صورت بگیرد تجربه بهتری خواهیم داشت.

او توضیح داد: نعیمی با صحه صدر نسبت به متن خودشان برخورد داشت و بارها پیشنهاد می‌داد که اگر نکته‌ای وجود دارد یا پیشنهادی داریم، مطرح شود. چون او درک صحیح خوبی دارد و ریتم را خوب می شناسند، می‌شد به راحتی با او کار کرد.

این بازیگر اضافه کرد: متن‌های مشهوری از این دست کار گروه اجرایی را سخت می‌کند به همین خاطر دلم می‌خواهد دوستان تئاتری و منتقدان زمانی که کارهای این چنینی را می‌بینند، سعی کنند پیش قضاوت‌های خودشان را به مدت دو ساعت کنار بگذارند و با خود اثر مواجه شوند.

بهبودی گفت: به نظر من این محصول زیبا شناختی جدیدی است که باید مولفه‌های خودش را بررسی کنیم تا بتوانیم حُسن و عیب آن را برشمریم.




تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن