تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820235901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تب تبلت کودکانمان را به کما نبرد - فاطمه نوری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تب تبلت کودکانمان را به کما نبرد - فاطمه نوری همه برای هم و یکی بودند، اما کم کم تکنولوژی پا به عرصه خانواده نهاد و میهمان همیشگی خانه ها شد و رفته رفته فرزندان از رفتن به خانه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها، همراه شدن با خانواده و تفریح کردن با آنها طفره رفتند.


خانواده یعنی با هم بودن و در کنار هم نشستن، در غم ها و شادی های هم سهیم بودن؛ در این خانواده بود که فرزند در آغوش پدر احساس امنیت و راحتی می کرد و تکیه گاهش آنجا بود.
مادر و پدر فارغ از کارهای روزمره ساعت هایی را در جمع صمیمی خانواده می گذراندند و از هم صحبتی با همسر و فرزندانشان احساس لذت می کردند.
اما این روزها فکر داشتن یک تبلت، گوشی همراه و لپ تاپ برای کودکان و نوجوانان در حال همه گیر شدن است و اگر به این موضوع درست پرداخته نشود، زنگ خطری برای کانون گرم خانواده ایرانی است.
آنان ساعت ها وقت خود را با بازیهای رایانه ای و برنامه های سرگرم کننده تبلت می گذرانند بدون اینکه روابط اجتماعی را به درستی فرا بگیرند.
این عضو تازه وارد در خانه ها کم کم به عنوان یکی از اعضای اصلی خانواده جای خود را پیدا کرده است و گشتی در بازار فروش موبایل، تبلت و لپ تاپ می تواند شاهدی آشکار بر این ادعا باشد.
مادر برای فرزند یک و نیم ساله خود به دنبال تبلت است و اعتقاد دارد که بازی کردن کودک با این وسیله، ذهن او را فعال می کند.
به اعتقاد او برای کودکی که ساعت ها در مهد کودک است و در خانه باید با خستگی پدر و مادر کنار بیاید، بهترین وسیله برای سرگرمی همین تبلت ها و کامپیوترها است.
شاید این مادر فراموش کرده است که در این سن بهترین وقت خود را باید با دلبندش بگذراند و با بازی؛ لذت مادر بودن را بچشد نه اینکه وسیله ای به دست کودکش بدهد که فاصله خود و فرزندش را چند برابر کند.
برخی از خانواده ها هم با این اعتقاد که نباید بچه هایشان از دوستان و آشنایان عقب بمانند، به تبلت روی آورده اند.
در این شرایط این موضوع به ذهن می رسد که شاید بچه ها بیشتر از اینکه پدر و مادر خود را دوست داشته باشند تبلت های خود را دوست دارند چون بیشتر وقت خود را با آن سپری می کنند.
و این زنگ خطری است برای خانواده ها، فرزندانی که مادران و پدران آینده هستند، چگونه می توانند کانون گرم خانواده تشکیل دهند.
اما با توجه به بحث هوشمند سازی مدارس و ورود تبلت به مدارس بویژه مدارس غیردولتی این موضوع مطرح است که آیا تبلت کارآیی آموزشی را بالا برده یا نه؟
به اعتقاد نگارنده اگرچه استفاده از این تکنولوژی ها در بحث آموزشی به ظاهر زیباست ولی بیشتر از اینکه دانش آموزان به بعد آموزشی این قضیه بنگرند به مسائل منفی گرایش دارند.
نکته مهم این است که استفاده از تلویزیون، رایانه، لپ تاپ و تبلت در ساعت های طولانی و در دراز مدت عوارض جسمی بر جای خواهد گذاشت.
اگر چه نمی توان ورود تکنولوژی و پیشرفت علمی را به خانه ها مانع شد ولی در جامعه ما ثابت شده است که از تکنولوژی بدرستی استفاده نمی شود.
حال باید کارشناسان، دست اندرکاران و والدین برای کاهش مضرات استفاده از تبلت در میان کودکان و نوجوانان تدابیری داشته باشند تا نحوه استفاده صحیح از این وسیله را نهادینه کرده و آموزش دهند.
فرزندان این مرز و بوم باید افتخاری برای کشور باشند و ضمن استفاده درست از تکنولوژی روز، آموزش های لازم را فرابگیرند تا شاهد جامعه ای شاداب، سلامت و پیشرفته باشیم.
*دبیر گروه استانها

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن