تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815348356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضریب نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران در اصفهان خوب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ضریب نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران در اصفهان خوب نیست اصفهان - ایرنا - مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان ضریب وابستگی (رابطه بین بیمه شده و مستمری بگیر) در استان را 5،5 نفر بیمه پرداز در مقابل یک بازنشسته عنوان کرد و گفت: استان به این لحاظ شرایط خوبی ندارد.


به گزارش ایرنا، ˈعلی اصغر دادخواهˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اکثر استانها این ضریب وابستگی هشت به یک است.
وی، مهاجر پذیر بودن استان اصفهان را یکی از دلایل پایین بودن این ضریب عنوان کرد و گفت: اکثر بازنشستگاه استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری در شهرک های اطراف اصفهان مستقر شده اند و همین امر علت شکننده بودن این نسبت وابستگی در استان است.
وی تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان را یک میلیون و 40 هزار نفر و تعداد مستمری بگیران اصلی این اداره کل را 189 هزار و 300 پرونده عنوان کرد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان میزان مصارف بیمه ای را در سال 92 بیش از دو هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اولین بار در 10 سال گذشته عیدی مستمری بگیران در بهمن ماه و تفاوت حقوق آنها در فروردین ماه پرداخت شد.
وی همچنین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را در سال گذشته 16 هزار و 750 نفر عنوان کرد و گفت: میزان پرداختی به این افراد 121 میلیارد تومان بوده است.
دادخواه یادآور شد: خدمات بیمه ای تامین اجتماعی به سه میلیون و 153 هزار نفر جمعیت زیر پوشش این اداره کل در 42 شعبه اصلی تامین اجتماعی، 24 شعبه اقماری و 13 کارگزاری فعال ارائه می شود.
وی شاخص فراگیری تامین اجتماعی در استان را 65 درصد برشمرد و گفت: در سال گذشته سه میلیون و 530 هزار جلد دفترچه درمانی در استان تولید و تعویض شده است.
مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به طرح های نوین این اداره کل در سال جاری، ارسال لیست حق بیمه ماهانه توسط کارفرمایان به صورت مجازی و اینترنتی را از جمله این طرح ها برشمرد.
وی تصریح کرد: تعداد 109 هزار واحد کارگاهی زیر پوشش این طرح هستند و تاکنون 55هزار فقره رمز اینترنتی در اختیار آنها قرار گرفته است.
دادخواه کاهش سفر درون شهری در ماه، صرفه جویی در سوخت و کاهش آلودگی هوا و افزایش رضایتمندی کارفرمایان و بیمه شدگان را از جمله اهداف این طرح برشمرد.
وی صدور مجازی فیش حق بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، رانندگان، قالیبافان، کارگران ساختمانی، نویسندگان، باربران حمل کالا و سایر مشاغل را که بالغ بر 390 هزار نفر می باشند از جمله برنامه های نوین این اداره کل برشمرد.
وی در ادامه به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه های کاغذی، تسریع در ارائه خدمات و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از جمله اهداف این طرح است که در شش ماه دوم سالجاری با ابلاغ ستاد مرکزی اجرا می شود.
در حالی که این مدیر تامین اجتماعی از الکترونیکی شدن امور بیمه کارگاهها سخن گفته است، با وجود گذشت چند سال از الکترونیکی شدن پرونده بیمه شدگان هنوز آنها برای برخی امور باید به شعبه ای که حق بیمه آنها پرداخت می شود مراجعه کنند.
پ/510/ 607

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن