تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804024043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علل افت شاخص بورس، طي ماه هاي اخير و راهکارهاي تقويت بازار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۱۱ب.ظ)
صالح آبادي در صحن مجلس تشريح کرد؛ علل افت شاخص بورس، طي ماه هاي اخير و راهکارهاي تقويت بازار رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در صحن مجلس، ضمن ارائه گزارشي درباره آخرين وضعيت بازار سرمايه و علل افت بازار در ماه‌هاي اخير، پيشنهادات و راهکارهايي را براي تقويت بازار سرمايه و رفع دغدغه‌هاي ذينفعان بازار، به ويژه سرمايه‌گذاران اعلام کـرد.
به گزارش خبرگزاي موج، علي صالح آبادي امروز در صحن علني مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افت ارزش بازار و قيمت سهام شرکت ها در ماه‌هاي اخير، گزارشي از ميزان کاهش ارزش سهام صنايع مختلف حاضر در بورس و ميزان اثرگذاري هريک از صنايع در افت شاخص، مطرح کرد.
وي در تشريح علل افت شاخص بورس طي ماه هاي اخير، عواملي همچون شرايط عمومي حاکم بر اقتصاد، برخي تصميمات مؤثر در کاهش درآمد و يا افزايش هزينه بنگاه هاي اقتصادي حاضر در بازار سرمايه، نرخ سود سپرده هاي بانکي و بروز برخي مسائل سياسي در عرصه بين المللي را ازجمله عوامل اثرگذار بر افت قيمت سهام طي ماه هاي اخير عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار مي رود با عزم جدي و برنامه مدون دولت براي خروج از رکود اقتصادي، شاهد پويايي مناسب بازار سرمايـه همگام با بهبود شرايط اقتصادي باشيــم.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنين اقداماتي همچون هماهنگي و همفکري مستمر با دولت و مجلس به منظور اتخاذ تصميماتي در راستاي تقويت بازار سرمايه و کاهش دغدغه سرمايه گذاران، تقويت صندوق توسعه بازار سرمايه، تسهيل برخي مقررات، ازجمله مقررات خريد اعتباري و کفايت سرمايه کارگزاري ها به منظور تقويت جانب تقاضا در بورس، هماهنگي با شوراي پول و اعتبار درخصوص واقعي سازي نرخ سود سپرده هاي بانکي، اجراي گسترده طرح بيمه سهام ازطريق انتشار اوراق اختيار فروش تبعي و هماهنگي با شرکت هاي حقوقي فعال در بازار را ازجمله اقداماتي برشمرد که طي ماه هاي اخير، در راستاي بهبود وضعيت بازار، صورت گرفته است.
صالح آبادي در جلسه امروز مجلس، با تأکيد بر اينکه قطعا دولت و مجلس، نقش کليدي در توسعه و تقويت بازار سرمايه، داشته و دارند، پيشنهاد کرد کارگروهي به منظور بررسي موانع و مشکلات موجود در حوزه بازار سرمايه، در مجلس تشکيل شود.
وي با بيان اينکه در حال حاضر، قانون بودجه با افق يکساله، تصويب مي شود، پيشنهاد کرد: قوانين بودجه اي، به ويژه در حوزه هاي مرتبط با سرمايه گذاري، بگونه اي تدوين شوند که افق بلندمدت را به روشني، براي سرمايه گذاران ترسيم نموده و ريسک سيستماتيک ناشي از تصميمات کوتاه مدت را کاهش دهد.
وي همچنين به بنگاه هاي واگذار شده به بخش غيردولتي اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه بنگاه هاي واگذار شده، اغلب از بهترين بنگاههاي اقتصادي کشور هستند، مناسب است وضعيت بومي، فناوري، شرايط ناشي از تحريم، ساختار پرسنلي و همچنين مسئوليت اجتماعي اين بنگاه ها در تصميماتي همچون تعيين قيمت مواد اوليه دريافتي توسط اين شرکت ها مدنظر قرار گيرد.
رييس سازمان بورس همچنين خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه بازار سرمايه، به سبب حمايت ارکان مختلف نظام، برخورداري از زيرساخت هاي ارزشمندي مانند قوانين و مقررات مناسب، زيرساخت هاي الکترونيک که منجر به تسهيل دسترسي و شفافيت اطلاعت در بازار سرمايه شده است، توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد، تنوع صنايع حاضر در بازار سرمايـه و زيرساخت هاي فرهنگي و آموزشي، در جايگاه مناسبي قرار دارد و قطعا با حمايت نهادهاي تصميم گير و اثرگذار، اين جايگاه بيش از پيش ارتقاء خواهد يافت.
وي در جمع نمايندگان تصريح کرد: بازار سرمايه، مقاطع حساسي مانند بحران مالي جهاني، تحريم هاي بين المللي را به مدد نگاه مثبت دولتمردان و سياستگذاران و حمايت و وفاداري سرمايه گذاران، فعالان و ساير ذينفعان بازار، با موفقيت پشت سر گذاشته و خوشبختانه، امروز به سطح قابل قبولي از بلوغ و توسعه دست يافته که حضور گسترده سهامداران در اين بازار، حاکي از اين واقعيت است، لذا بايد تلاش کنيم اعتماد سرمايه گذاران به اين بازار، حفظ و تقويت شـود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن