تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804846562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نانوکودهای بیولوژیک عامل توسعه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نانوکودهای بیولوژیک عامل توسعه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک تهران-ایرنا-استفاده از کودهای بیولوژیک به عنوان جایگزین کودهای شیمیایی علاوه بر اینکه به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ها کمک می کند از شیوع بیماری های مختلف از جمله سرطان در انسان پیشگیری می کند.


به گزارش گروه علمی ایرنا،استفاده مستمر و بی رویه از کودهای شیمیایی مختلف در کشور حقیقتی است که می تواند به شدت سلامت افراد جامعه را مورد تهدید قرار دهد.
این در حالیست که استفاده از کودهای بیولوژیک که از فناوری نانو در تولید آن بهره برده شده است نه تنها سبب کاهش هزینه های تولید می شود بلکه افزایش انواع محصولات کشاورزی را نیز به دنبال خواهد داشت.
ˈحمید رضا دریˈ عضو هیات مدیره و مدیر علمی و فنی واحد تولید کننده نانو کودهای بیولوژیکی در شهرستان خمین در گفت و گو با ماهنامه فناوری نانو، می گوید،این کودها برخلاف کودهای شیمیایی ازته که سبب تخریب خاک و کوچک شدن ریشه گیاه می شود به حاصلخیزی خاک و استحکام و توسعه ریشه کمک می کند.
وی با بیان اینکه کود شمیایی یا ازته همچنین سبب تخریب اسانس های درونی گیاه می شود، افزود:کودهای نانو بیولوژیک اسانس های درونی گیاه تقویت کرده و کاربرد آن عطر و طعم واقعی گیاه را نمایانتر می سازد و از همه مهمتر اثرات بیماری زا ندارد.
دری گفت:پس از حدود 3 سال تحقیق نخستین محصول در زمستان 90 تولید و به 22 نوع محصول در سال 92 رسید.
وی با بیان اینکه تا کنون نزدیک به 17 پروژه تحقیقاتی با دانشگاه ها و حدود 8 پروژه با مراکز تحقیقاتی کشور انجام داده است، گفت:شرکت های دیگری نیز در این زمینه مشغول به کار هستند،اما محصول بیولوژیک تولید نمی کنند.این در حالیست که محصول بیولوژیک بهترین جایگزین برای کود شیمیایی بوده و شرکت ما در این زمینه اولین به شمار می آید.
وی ادامه داد:محصولات غیربیولوژیک فقط کودهای تقویتی به شمار می آیند که در شرکت نانو پژوهش مرکزی تولید می گردند مانند جایگزین های کود آهن که نسبت به کودهای قوی تر عمل می کنند.
وی با اشاره به اینکه محصولاتی نظیر کود بایستی برای آزمایش در محل مزرعه مورد استفاده قرار گیرد و اثر آن پس از یک سال آشکار می شود، گفت:در نتیجه،طولانی بودن مدت زمان لازم برای اثبات محصول، یک دشواری عمده به حساب می آید.
دری ادامه داد: مشکل دیگر عجین شدن کشاورزان به استفاده از کود های شیمیایی و دشواری پذیرش کود های بیولوژیک از سوی آنان است.
وی در باره اقدامات خود در زمینه ترویج گفت:از سال نخست فعالیت،اقدام به انجام پروژه های مشترک با وزارت جهاد کشاورزی در استان های مختلف کردیم تا علاوه بر اجرای کار با نظر مسئولان،فعالیت هایمان را در معرض دید کشاورزان نیز قرار گیرد.
به علاوه،نمایندگان ما با کشاورزان عمده ارتباط برقرار کرده و با اقداماتی نظیر برپایی سمینار،ایجاد پایلوت در زمین و سرکشی های متعدد و همین طور ارائه فیلم،بروشور و ... در این زمینه فعالیت می کنند.
وی در باره اقدامات انجام شده در زمینه صادرات محصولات گفت:تاکنون نمونه هایی به برخی از کشور ها ارسال شده و در پی کسب مجوزهای لازم برای صادرات محصولات هستیم.
به عنوان مثال برای ارسال کالا به ترکیه و کشورهای غرب اروپا به مجوزهای ستاد فناوری نانو،موسسه آب و خاک و آزمایشگاه رازی نیازمند هستیم.
وی ادامه داد: البته این مجوزها صرفا به عنوان ضمیمه لحاظ شده و فقط مجوزهای صادر شده توسط این کشورها مورد پذیرش قرار می گیرد.
وی در باره پیش بینی آینده فعالیت در حوزه فناوری نانو گفت:
فعالیت های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تاکنون منجر به بالابردن جایگاه علمی کشور در این حوزه شده است،اما خلاهایی هنوز وجود دارد که با پر کردن آن ها توسعه فعالیت در این زمینه نیز به صورت تصاعدی بالا خواهد رفت.
دری ادامه داد:برای نمونه فقط حمایت از پایان نامه ها کافی نبوده و لازم است تا از پروژه های تحقیقاتی نیز حمایت به عمل آید.
وی تاکید کرد:بازار محصولات بر پایه فناوری نانو از کشش بالایی برخوردار است و در این زمینه لازم است صدور مجوزهای لازم و ثبت پتنت با سرعت بیشتری صورت گیرد.
دری گفت: تاخیر در مراحل ثبت پتنت می تواند سبب ربوده شدن ایده توسط شرکت های رقیب خارجی شود.
علمی **1440**1599

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن