تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819852122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رودان در جشن میلاد حضرت امام حسن (ع) غرق در سرور و شادمانی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رودان در جشن میلاد حضرت امام حسن (ع) غرق در سرور و شادمانی شد رودان- ایرنا- در نیمه ماه ضیافت و رحمت الهی، رودان مسرور از میلاد خجسته کریم اهل بیت (ع)، آذین بسته و چراغانی شده در شب و روز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، مظهر ایمان، اخلاص، عشق، رشادت، شجاعت، شهامت و سخاوت غرق در نور، سرور و شادمانی شد.


به گزارش یکشنبه ایرنا جای جای شهرستان رودان در ستاره باران میلاد بزرگ و سراسر نور امیر مهربانی حضرت امام حسن (ع) غرق در نور و شادمانی است و عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با برگزاری آیین های جشن و سرور سنتی، خجسته زاد روز کعبه آمال حق جویان را گرامی داشتند.
جای جای رودان صد درصد شیعه در این لحظات ناب و بی تکرار از سرور و شادمانی سر به آسمان می ساید و مردم با پخش شیرینی و نذری این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند و با شرکت در آیین های مدیحه سرایی و مولودی خوانی از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، عشق و ارادت خود به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) را ابراز کردند.
در این ساعات سبز و سراسر نور و معنویت، بقاع متبرکه و بارگاه مطهر و نورانی امامزادگان در شهرستان رودان میزبان قلب های پاک و با صفای هزاران زائر عاشق و دلسوخته مملو از عشق به خدا و برترین های عالم هستی است.
در شب و روز میلاد کریم اهل بیت (ع) هزاران زائر از جای جای این کره خاکی آمده اند تا با توسل، دعا و نیایش، غبار از تن و جان بشویند و با طلایه دار عشق، ایمان، معرفت، جوانمردی و خوبی ها عهدی دوباره ببندند.
در نیمه ماه نور، دروازه های آسمان گشوده شد و از چشمه نور ازلی و لایزال الهی، نوری پر فروغ و فناناپذیر در کالبد زمان و زمین جان گرفت.
در نیمه راه بی پایان فصل نیایش و بندگی، رایحه و عطر خوش و روحبخش شکوفه های یاس، مشام کوچه باغ های شهر پر رمز و راز مدینه را به میهمانی فراخوانده است.
طنین مهربانی و کرامت در گوش و جان افلاکیان و خاک نشینان مفلوک طنین انداز شد و در بارش متواتر سلام، صلوات و هلهله بی امان ملائک، خداوند مظهر جود، کرم و بخشش را به بشریت هدیه کرد.
حجت الهی آمد و خانه محقر علی (ع) و فاطمه (س) غرق در نور حُسن بی نهایت حسن (ع) شد، حسن (ع) آمد تا عشق سرگردان که سال ها پیش از خلقت آدم در افلاک غوطه می خورد، در قاب جان حلول یابد و آرام گیرد.
حسن (ع) آمد تا جان و تن بشریت را از زنگار، غبار و اندوه کشنده ضلالت، سرگردانی و ناامیدی رهایی بخشد و آدمی را به سوی نور، سعادت و کمال رهنمون سازد.
جریان زلال کرامت، غریب شهر پیامبر آمد تا امامت، ولایت، شجاعت، عشق، عدالت، سخاوت و کرامت بر گستره عالم هستی و در وجود کائنات و نبض زمان و زمین جان بگیرد و تداوم یابد.
امروز مشام زمان و زمین آکنده از عطر خوش و ناب سلام و صلوات و نوای دل انگیز استجابت است، همه جا غرق در نور، معنویت، عشق، صفا و شادمانی است.
سلام و صلوات پروردگار یکتا بر پیام آور یگانگی، وحدت، عدالت و جاودانگی، بزرگمردی که با آمدنش دل های افلاکیان و خاک نشینان مفلوک به نور، ایمان، مهربانی، عشق و یکدلی میهمان شد.
سلام و درود بر مردی که با آمدنش حقیقت، نور، معرفت، عدالت، صداقت، عشق و جاودانگی در رگ های تشنه زمان و زمین جوشیدن گرفت.
سلام و درود بر بزرگمردی که رهاورد آمدنش قرار صلح و آرامش بود بر دل های پریشان و بی قرار ساکنان زمان و زمین.
درود بر بزرگمردی که با آمدنش عطر توحید دگر بار بر گستره عالم هستی باریدن گرفت و صلح و آرامش را بر دل های بی قرار ساکنان زمان و زمین روایت کرد.
زندگینامه امام حسن (ع)
امام حسن (ع) فرزند امیر مؤمنان علی بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص) است. امام حسن (ع) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در مدینه چشم به جهان گشود.
آن حضرت نخستین پسری بود که خداوند متعال به خانواده علی و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص) بلا فاصله پس از ولادتش، او را گرفت و در گوش چپش اقامه گفت و سپس برای او گوسفندی قربانی کرد.
رسول اکرم (ص) سر آن حضرت را تراشید و هموزن موی سرش - که یک درم و چیزی افزون بود - به مستمندان نقره داد.
پیامبر (ص) دستور داد تا سرش را عطر آگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موی سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را ˈ حسن ˈ نام نهاد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت.
ابو محمد تنها کنیه آن حضرت و سبط، سید، زکی و مجتبی از القاب ایشان می باشد و ˈمجتبیˈ معروفترین لقب دومین پیشوای شیعیان است.
امام حسن (ع) پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسید و نزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت. در این مدت، معاویه که دشمن سرسخت حضرت علی (ع) و خاندان او بود و سال ها به طمع خلافت (در آغاز به بهانه خونخواهی عثمان و در آخر آشکارا به طلب خلافت) جنگیده بود، به عراق که مقر خلافت امام حسن (ع) بود لشکر کشید و جنگ را آغاز کرد.
هنگامی که حادثه دهشتناک ضربت خوردن حضرت علی (ع) در مسجد کوفه پیش آمد و مولی (ع) بیمار شد به امام حسن (ع) دستور داد در نماز بر مردم امامت کند و در آخرین لحظات زندگی، او را به این سخنان وصی خود قرار داد: ˈ پسرم ! پس از من، تو صاحب مقام و صاحب خون منی ˈ. و آنگاه حسین، محمد و دیگر فرزندانش و رؤسای شیعه و بزرگان خاندانش را بر این وصیت گواه ساخت و کتاب و سلاح خود را به او تحویل داد و سپس فرمود: ˈ پسرم ! رسول خدا دستور داده است که تو را وصی خود سازم و کتاب و سلاحم را به تو تحویل دهم، همچنانکه آن حضرت مرا وصی خود ساخته و کتاب و سلاحش را به من داده است و مرا مأمور کرده که به تو دستور دهم در آخرین لحظات زندگیت، آنها را به برادرت حسین بدهی.ˈ
در روز بیست و یکم رمضان سال چهلم از هجرت مردم با شوق و رغبت با امام حسن (ع) بیعت کردند. مردم کوفه، مدائن، عراق، حجاز و یمن همه با میل با حسن بن علی (ع) بیعت کردند جز معاویه که می خواست از راهی دیگر برود و با آن حضرت همان رفتاری پیش گیرد که با پدرش پیش گرفته بود.
پس از بیعت مردم، حضرت به ایراد خطبه ای پرداخت و مردم را به اطاعت اهل بیت پیغمبر (ص) که یکی از دو یادگار گران وزن و در ردیف قرآن کریم هستند تشویق فرمود و آنان را از فریب شیطان و شیطان صفتان بر حذر داشت.
روش زندگی امام حسن (ع) در دوران اقامتش در کوفه او را قبله نظر، محبوب دلها و مایه امید دلدادگان و سرسپردگان ساخته بود. حسن بن علی (ع) شرایط رهبری را در خود جمع داشت زیرا فرزند رسول خدا (ص) بود و دوستی او یکی از شرایط ایمان بود.
امام (ع) کارها را نظم داد و والیان برای شهرها تعیین کرد و انتظام امور را بدست گرفت. اما طولی نکشید که مردم، امام حسن (ع) را مانند پدرش در اجرای عدالت، احکام و حدود اسلامی قاطع دیدند.
عده زیادی از افراد با نفوذ به توطئه های پنهانی دست زدند و حتی در نهان به معاویه نامه نوشتند و او را به حرکت به سوی کوفه تحریک نمودند و ضمانت کردند که هرگاه سپاه او به اردوگاه حسن بن علی (ع ) نزدیک شود، امام را دست بسته تسلیم او می کنند یا ناگهان او را می کشند.
خوارج نیز بخاطر وحدت نظری که در دشمنی با حکومت هاشمی داشتند در این توطئه ها با آنها همکاری کردند.
در برابر این عده منافق، شیعیان علی (ع) و جمعی از مهاجر و انصار بودند که به کوفه آمده و در آنجا سکونت اختیار کرده بودند. این بزرگمردان، مراتب اخلاص و صمیمیت خود را در همه مراحل -چه در آغاز بعد از بیعت و چه در زمانی که امام (ع) دستور جهد داد، ثابت کردند.
پس از توطئه های فراوان معاویه، اوضاعی برای امام (ع) پیش آمد که جز ˈ صلح ˈ با معاویه، راه حل دیگری نماند.
سرانجام پیشنهاد صلح معاویه مورد قبول امام حسن (ع) واقع شد، ولی این فقط به این منظور بود که او را در قید و بند شرایط و تعهداتی گرفتار سازد، معلوم بود کسی چون معاویه زمان زیادی به آن تعهدات پایبند نخواهد ماند و در آینده نزدیکی آنها را یکی پس از دیگری زیر پای خواهد نهاد و در نتیجه، ماهیت ناپاک معاویه و عهد شکنی های او و عدم پایبندی او به دین و پیمان، بر همه مردم آشکار خواهد شد.
امام حسن (ع) با پذیرش صلح از برادر کشی و خونریزی که هدف اصلی معاویه بود و می خواست ریشه شیعه و شیعیان آل علی (ع) را بهر قیمتی که هست، قطع کند، جلوگیری کرد و بدین صورت چهره تابناک امام حسن (ع) - همچنان که جد بزرگوار ایشان رسول الله (ص) پیش بینی فرموده بودند - بعنوان ˈ مصلح اکبرˈ در افق اسلام هویدا شد.
امام حسن (ع) در تمام مدت امامت خود که ده سال به طول انجامید، در راه اعتلای اسلام ناب محمدی، هدایت، سعادت و رهایی بشریت از گرداب ضلالت و گمراهی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
سلام و درود بر برترین های عالم هستی که با آمدنشان منظومه بلند ایمان و عاشقی در کالبد زمان و زمین جان گرفت و جاودانه شد.
درخشش زیبای ستاره ی آسمان عشق و ایمان نبوی و علوی، حضرت امام حسن مجتبی (ع) مبارک باد حضورتان. ک/4
7196/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن