تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815029673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راههای جلوگیری از نفخ معده در ماه رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: راههای جلوگیری از نفخ معده در ماه رمضان


رعایت مواردی همچون مصرف حجم کم غذا، مصرف کم مایعات به همراه غذا و پرهیز از مصرف زیاد مواد قندی، سیر، پیاز و چای در کاهش نفخ در ماه رمضان موثر است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، افشین هوشیار، فوق تخصص گوارش و کبد گفت: سوءها ضمه هر نوع علامت در قسمت فوقانی دستگاه گوارش است که شامل تهوع، استفراغ، درد، سوزش، احساس پری و فشار می‌شود.
سوء هاضمه دو دسته است: گروهی که ناشی از زخم است که معمولا روزه داری توصیه نمی‌شود. گروه دوم که ناشی از زخم نیست و تحت نظر پزشک و مصرف داروهای خاص، منعی برای روزه داری وجود ندارد.
وی در ادامه بیان کرد: گروهی از افراد هم هستند که مشکل رفلاکس و بازگشت اسید به معده و ترش کردن را دارند که به همراه سوزش معده است که در این گروه از افراد انتخاب روزه داری با خود فرد و با توجه به توان و تحمل فرد است.
این فوق تخصص گوارش، نفخ را بیشتر در صبح‌ها به دنبال مصرف زیاد مواد قندی در وعده سحر دانست و گفت: رعایت مواردی چون مصرف حجم کم غذا، عدم مصرف مایعات به همراه غذا و پرهیز از مصرف زیاد مواد قندی، سیر، پیاز و چای در کاهش نفخ در طی ماه رمضان مؤثر است.
هوشیار در پایان گفت: اگر الگوی کم خوردن و درست خوردن در طی روزه داری ماه رمضان تبدیل به یک عادت غذایی در طول سال شود، می‌تواند به درمان نفخ کمک کند.
 


شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن