تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814294713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه چند جانبه ساماندهی بافت تاریخی و قدیمی شیراز امضا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تفاهم نامه چند جانبه ساماندهی بافت تاریخی و قدیمی شیراز امضا شد شیراز- ایرنا- تفاهم نامه چند جانبه ساماندهی بافت تاریخی و قدیمی شیراز با حضور سه تن از معاونین وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیرکل راه و شهرسازی فارس و شهردار شیراز به امضا رسید.


به گزارش دریافتی شنبه ایرنا، در این تفاهم نامه بر تسریع در تصویب طرح تفضیلی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز توسط شورای عالی معماری و شهرسازی ایران و تهیه و تصویب طرح تجدید نظر حریم بناهای تاریخی منطقه تاریخی شهر شیراز توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید شده است.
همچنین، تهیه سند بلند مدت چشم انداز و استراتژی توسعه شهری شیراز با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شهرداری شیراز در مدت حداکثر دو سال از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.
مشارکت وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری شیراز در زمینه باز زنده سازی و احیا سه محور تاریخی و مراکز محلات آنها واقع در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، مرمت و تملک خانه های تاریخی واقع در محدوده های ردیف قبل و زمینه سازی جهت بهره برداری از آنها در جهت ایجاد جریان زندگی در بافت، حفاظت، مرمت و احیا بازار وکیل شیراز با کمک و مشارکت هیات امناء بازار و حفاظت، مرمت و ساماندهی مجموعه تاریخی زندیه شیراز در راستای ثبت جهانی از دیگر موارد مورد تاکید در تفاهم نامه مذکور است.
همچین در این تفاهم نامه بر اجرای پروژه زندیه و احیا میدان توپخانه با مشارکت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، شهرداری شیراز و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چهار چوب توافقنامه، ظرف مدت سه سال و تعهد به تملک عرصه و اعیان بانک ملی توسط شهرداری شیراز و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به صورت بالمناصفه و تملک ساختمان مخابرات توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرف مدت یکسال تاکید شده است.
تقویت در جهت زمینه سازی و اعتمادسازی و حمایت از دفاتر تسهیل گری خدمات نوسازی محلات هدف توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری های استان فارس و پرداخت تسهیلات اسکان موقت به مالکان املاک واقع در پروژهای نمونه بر اساس اولویت های دفاتر خدمات گری و نوسازی و پرداخت تسهیلات ساخت و ساز در بافتهای فرسوده شهری در پروژه های نمونه و دفاتر خدمات نوسازی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
تدوین برنامه های ساماندهی سکونت گاههای غیر رسمی و فعال سازی ستاد استانی و شهرستانی مربوطه در ارتباط با محلات و بافتهای هدف توانمندسازی و تامین زمین و هزینه های ساخت خانه محلات توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری های شیراز، مرودشت و کازرون بصورت بالمناصفه و استقرار مجدد دبیرخانه مقررات ملی ساختمان در شیراز و برگزاری همایش دوسالانه مقررات ملی ساختمان از جمله موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.
در تفاهم نامه ساماندهی بافت تاریخی و قدیمی شیراز، بر اجرای پروژه های حمل و نقل و ترافیک در محدوده بافت تاریخی فرهنگی شیراز با مشارکت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، شهرداری شیراز و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم تاکید شده است.
همچنین مقرر گردید که کمیته ای مرکب از نماینده استانداری فارس، نمایندگان استانی دستگاههای ملی، شهردار شیراز و رییس شورای اسلامی شهر شیراز تشکیل و نسبت به راهبری موضوعات این تفاهم نامه جهت اجرایی نمودن تفاهم مذکور اقدامات لازم بعمل آورند.ک/1
678/ 667

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن