تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798726863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس سازمان دامپزشکی: بیماری لمپی اسکین در کشور مهار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان دامپزشکی: بیماری لمپی اسکین در کشور مهار شد ارومیه - ایرنا - رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با تلاش مسوولان، در عرض یک ماه گذشته، بیماری لمپی اسکین تحت کنترل درآمده است.


مهدی خلج روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: بیماری لمپی اسکین می تواند دارای اپیدمی 90 درصدی با تلفات 40 درصدی باشد که با واکنش سریع مسوولان دامپزشکی این بیماری در کشور مهار شد.
وی اضافه کرد: در استانهای غربی کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و ایلام این بیماری کنترل شده و در 20 استان کشور نیز تک گیری این بیماری مشاهده شده که کاملا قابل کنترل است.
وی ادامه داد: تاکنون در 358 دامداری بیماری لمپی اسکین مشاهده شده که تعداد دام این دامداریها 162 هزار و 277 راس دام بوده است.
خلج گفت: در ابتدای مشاهده بیماری به دلیل اینکه در صدد نابودی کامل مخزن ویروسی بودیم اقدام به معدوم سازی 441 راس دام در کشور کردیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون به علت اینکه شناخت کافی نسبت به این بیماری داریم و بر شرایط حاکم مسلط شده ایم معدوم سازی دام انجام نمی شود و عملیات قرنطینه ای و سم پاشی در حال اجراست.
رییس دامپزشکی کشور اظهار کرد: در این راستا تاکنون 521 هزار و 621 راس دام و 9 میلیون و 804 هزار مترمربع سطح سم پاشی در دامداری ها اجرا شده و یک میلیون و 110 هزار راس دام نیز واکسینه شده است.
خلج در باره نگرانی های موجود در کشور برای مصرف فراورده های دامی و لبنی اظهار کرد: این بیماری، قابل انتقال از طریق فرآورده های دامی نبوده و بیماری مشترک بین انسان و دام هم نیست و هموطنان بدون نگرانی می توانند فرآورده های دامی را مصرف کنند.
بر اساس اعلام مسوولان دامپزشکی کشور، بیماری لمپی اسکین برای اولین بار در روز 13 خرداد ماه در کشور گزارش شد که مواجه با سه روز تعطیلی پی در پی بود.
علیرغم تعطیلی های پیش رو بعد از انجام آزمایشهای لازم در موسسه رازی و اخذ تایید آزمایشگاهی در ایام تعطیل کارکنان سازمان دامپزشکی با نشان دادن واکنشی سریع در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام و کرمانشاه اقدام به بیماری یابی واقعی کردند.
بلافاصله بعد از شناسایی بیماری و کانونهای درگیر هماهنگی ها با نهادها و دستگاههای مربوطه انجام و واکسیناسیون ها آغاز شد.
این بیماری ویروسی از این لحاظ دارای اهمیت خاص است که پوستی و ویژه گاو و گوساله و به ویژه گاوهای شیرده و گوساله های جوان بوده و اهمیت آن در ایجاد خسارتهای هنگفت در نزد دامهای مبتلاست.
به گفته مسوولان دامپزشکی آذربایجان غربی، ایجاد لاغری در گوساله های جوان و نیز کاهش قابل توجه شیر در گاوهای شیری از مهمترین شاخصه های این بیماری است.
لمپی اسکین توسط گزش پشه و مگس منتقل می شود و در گاوهای باردار موجب سقط جنین شده و حتی منجر به ناباروری در گاوهای جوان نیز می شود.
این بیماری قبلا در کشور ما دیده نشده و به همین خاطر نیز اسم خاصی برای این بیماری در نظر گرفته نشده است و برای معرفی آن از اصطلاح وارداتی آن یعنی لمپی به معنای گره و اسکین به معنای پوست استفاده می شود.
7125/581

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن