تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820540402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوه پرديس (جم) نزديکترین نقطه‌ي زمين به خورشيد نيست!+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
کوه پرديس (جم) نزديکترین نقطه‌ي زمين به خورشيد نيست!+عکس حتی اگر ادعای شایعه را پذیرفته و نزدیکی به خط استوا را ملاک قرار دهیم؛ کوه پردیس(جم) هم از کوه چیمبورازو (Chimborazo) کوتاهتر است و هم نسبت به آن از استوا دورتر است.

بر خلاف ادعای شایعه: کوه پردیس (جم) نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید نیست
 حتی اگر ادعای شایعه را پذیرفته و نزدیکی به خط استوا را ملاک قرار دهیم؛ کوه پردیس(جم) هم از کوه چیمبورازو (Chimborazo) کوتاهتر است و هم نسبت به آن از استوا دورتر است.
 کوه پرديس (جم) نزديک‌ترين نقطه‌ي زمين به خورشيد نيست!

 مکان جغرافیایی کوه پردیس (پوزه پدری) به نقل از کمیته یکسان‌سازی نام‌های جغرافیایی سازمان نقشه برداری کشور:
 عرض 27°48"16" شمالی و طول 52°17"19" شرقیارتفاع «دقیق» کوه پردیس برای «یک‌کلاغ» مشخص نیست، اما می‌دانیم که ارتفاعش قطعا از دماوند (5610 متر) کمتر است! و در مدار 27°48" شمالی قرار دارد. ارتفاع کوه چیمبورازو بیشتر است (6268 متر) و در نزدیکی استوا (1°28" درجه جنوبی) قرار دارد.
جالبتر آنکه کوه اورست با ارتفاع فوق‌العاده‌ی 8848 متر در مدار 27°59" قرار دارد که فقط اندکی از کوه پردیس شمالی‌تر است.
حتی اگر نقشه نمایش ارتفاعی بندر کنگان تهیه شده توسط سازمان نقشه برداری کشور (سال 1387) را ببینید، ارتفاعات نزدیک به محل این کوه (در غرب جم) حداکثر 1406 متر هستند. کوه دیگری در شرق نقشه قرار دارد که از کوه پردیس جنوبی‌تر است و ارتفاعش 1559 متر نوشته شده است. بنابراین حتی در همان منطقه کوه پردیس از این لحاظ شاخص نیست.
اما تعیین نزدیکترین نقطه زمین به خورشید ساده نیست: چرخش زمین به دور خورشید بیضوی است و فاصله آن با خورشید در طول سال عوض می‌شود. به علت تمایل محور چرخش زمین، خط استوا نیز نسبت به خورشید مایل است ودر طول سال مناطق مختلف زمین به خورشید نزدیک می‌شوند. به علاوه زمین کاملا گرد نبوده و نزدیک استوا برجسته‌تر است.
ویکی‌پدیا: چیمبورازو - جغرافیای ایران - دماوند - اورستبرخلاف ادعای شایعه: داروی آدویل (Advil) از عسل تهیه نمی‌شود.
ماده اصلی تشکیل دهنده آدویل، ایبوپروفن (ibuprofen)نام دارد. این ماده به صورت شیمیایی از ماده‌ای به نام isobutylbenzene (نام دیگر: 2-methylpropylbenzene) بدست می‌آید که خود از مشتقات نفت خام است.
    *این شایعه متأسفانه پا از صفحات فیس‌بوک و ایمیل‌ها فراتر گذاشته و در سایت‌های داخلی نیز بازتاب داشته است برخلاف ادعای شایعه، دکتری به نام Tim Hopkins یا مشابه آن در کالج ایمپریال لندن وجود ندارد. البته Imperial Medical College هم وجود ندارد، ولی احتمالاً منظور دانشکده‌ی پزشکی Imperial College واقع در لندن است. درهرحال اگر از امکان جستجوی افراد در این کالج استفاده کنید، نزدیکترین نتیجه، فردی به نام Timothy Hopkins است که یک دانشجوی کارشناسی رشته فیزیک است! برخلاف ادعای شایعه، داروی ادویل (Advil) از عسل تهیه نمی‌شود. ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی آدویل، ایبوپروفن (ibuprofen) نام دارد. این ماده به صورت شیمیایی از ماده‌ای به نام isobutylbenzene (نام دیگر: 2-methylpropylbenzene) بدست می‌آید که خود از مشتقات نفت خام است. برخلاف ادعای شایعه، عبارت ANTI-HIV mountain فقط در همین شایعه پیدا می‌شود. جستجوی گوگل به دنبال این عبارت چیزی به جز همین شایعه را برنمی‌گرداند. نه در تایمز و نه هیچ کجای دیگر. مشخص نیست که این کوه دارای خواص مغناطیسی هست یا خیر. اگرچه اظهار نظر قطعی درباره‌ی این ادعا ممکن نشد، اما به احتمال زیاد این مطلب نیز صحت ندارد: محتملاً ادعای مغناطیسی بودن، ناشی از نوعی خطای چشم است که به Gravity Hill مشهور است. در این پدیده که به علت پنهان شدن افق به وجود می‌آید، انسان در تشخیص شیب جاده دچار اشتباه شده و سرپایینی را سربالایی تصور می‌کند. گاهی این خطای چشم آنقدر قوی است که حتی اگر علت آن را بدانید باز هم تعجب آور است. این پدیده، در بسیاری از نقاط دنیا گزارش شده است و اتفاقاً معمولاً به نیروی مغناطیسی یا نیروهای ماوراءالطبیعه ربط داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید مقاله‌ی «فیلیپ گیبز» از دانشگاه کالیفرنیا را بخوانید. وجود منابع آب زیرزمینی آشامیدنی سالم در مناطق گرمسیر عجیب نیست، این پدیده از نظر زمین شناسی طبیعی است و در مناطق گرم و خشک و بیابان های سوزان سیستان و بلوچستان و استان کرمان هم نمونه های فراوانی وجود دارد.سایت گمانه 

شنبه 21 تیر 1393 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن