تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821242695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيشترين خسارت وارده به اردبيل ناشي از وقوع سيل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ تير ۱۳۹۳ (۱۷:۱۵ب.ظ)
مدير کل مديريت بحران استان اردبيل: بيشترين خسارت وارده به اردبيل ناشي از وقوع سيل است مدير کل مديريت بحران استان اردبيل گفت: جاري شدن سيل 51 درصد حوادث غيرمترقبه در استان اردبيل را تشکيل مي‌دهد و 37 درصد خسارت وارده به استان ناشي از سيل است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اسلامي اظهار داشت: در يک دهه گذشته بيش ترين خسارت وارده به استان اردبيل از محل سيل بوده و بعد از آن به ترتيب خشک‌سالي،‌ سرمازدگي، طوفان، تگرگ و زلزله به همراه رانش به ترتيب بيشترين خسارت را به بخش کشاورزي و تاسيسات زيربنايي استان اردبيل وارد کرده است.
وي بروز بيش از 413 حادثه را در دو دهه اخير به استان اردبيل يادآور شد و افزود: اين حوادث بيش از 850 کشته بر جاي گذاشته و در مجموع 2 هزار و 300 ميليارد تومان خسارت وارد کرده است که بخشي از اين خسارت از طريق کمک‌هاي دولتي جبران شده است.
مدير کل مديريت بحران استان اردبيل ضرورت مجهز شدن استان را به سيستم‌هاي پيش‌بيني و هشدار سريع هواشناسي، لرزه‌نگاري و هم چنين جلوگيري از بروز حوادث ناگوار با آمادگي نيروهاي امدادي و داوطلب هلال احمر را يادآور شد و تصريح کرد: استان اردبيل جزو 10 استان حادثه‌خيز کشور است که سالانه بيش از 90 زلزله در آن به ثبت رسيده که البته در اين سه ماه تعداد آن‌ها بسيار اندک بوده است.
اسلامي اهميت مقاوم‌سازي مساکن روستايي و شهري، مدارس و بيمارستان‌ها و مجموعه‌هاي خدماتي را بسيار ضروري بيان کرد و گفت: در احيا و بهسازي بافت‌هاي فرسوده اقدام خوبي انجام شده به‌طوري که تاکنون 120 هکتار از بافت فرسوده استان اردبيل در حوزه توجه قرار گرفته است که 6 هزار و 12 واحد مسکوني در اين مناطق پايان کار گرفته‌اند.
وي ادامه داد: 30 درصد مدارس کم دوام نيز مقاوم‌سازي شده و همچنان بهسازي و مقاوم‌سازي يک هزار و 530 کلاس درس نيز در اولويت است.
مدير کل مديريت بحران استان اردبيل بيان کرد: در حوزه مساکن روستايي نيز 62 هزار واحد از سهميه مقاوم‌سازي مساکن روستايي بيش از 44 هزار باب تاکنون پايان کار دريافت کرده‌اند و مقاوم‌سازي ساير واحدهاي مسکوني نيز در اولويت جدي است.
اسلامي افزود: با اين اوضاع و احوال ما کار گروه تخصصي امداد و نجاتمان را فعال نگه داشتيم و سالانه با برگزاري صدها مانور و برپايي دوره‌هاي آموزشي مختلف سعي و تلاشمان بر اين است تا اين نيروها همواره در آمادگي به سر ببرند.
وي آموزش نيروهاي امدادي را به صورت تخصصي بيان کرد و گفت: اين آموزش‌ها در قالب تخصص‌هاي مختلف در طول سال ادامه دارد و به نظر مي‌رسد بخش عظيمي از نيازمندي ما را در مواقع بروز حوادث جوابگو بوده و پاسخ دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن