تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802501052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مکان یابی بهداشتی برای دفن زباله های روستایی در آستانه ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مکان یابی بهداشتی برای دفن زباله های روستایی در آستانه ضروری است رشت - ایرنا - بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه با اشاره به تولید روزانه حدود شش تن زباله در سطح روستاهای این بخش ضرورت مکان یابی بهداشتی برای دفن زباله ها را به منظور حفظ محیط زیست ضروری دانست.


ˈفرامرز مصطفویˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تخلیه این زباله ها در محل دفن زباله های شهری نیز با مشکلاتی برای شرکت تعاونی دهیاران این بخش همراه است، افزود: هم اکنون مکان یابی برای دفع و دفن زباله های روستائی در این بخش یکی از اولویت هایی است که پیگیر آن هستیم.
وی با تاکید بر اینکه مکان یابی محل مناسب برای دفن بهداشتی باید با هماهنگی سازمان ها و ادارات مهمی چون محیط زیست -مسکن و شهر سازی - بهداشت محیط - آب منطقه ای منابع طبیعی- اداره کشاورزی انجام بگیرد، یادآور شد: هم اکنون به دلیل وجود سفره های آب زیر زمینی فعال در سطح روستاهای این بخش تعیین مکان مناسب برای دفن زباله ها را با مشکل روبرو کرده است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر به دلیل نبود مکان مناسب برای دفن زباله ها در برخی از مناطق روستائی، زباله های تولیدی از سوی مردم بصورت خودسرانه در حاشیه رودخانه سفید رود و دیگر رودخانه های محلی و همچنین سایر نقاط طبیعی تخلیه می شود که به طور قطع محیط زیست منطقه را با مشکل مواجه می کند.
مصطفوی با اشاره به جاذبه های گردشگری و تفریحی در روستاهای این بخش اظهار کرد: تخلیه زباله ها در حاشیه رودخانه ها و طبیعت سرسبز منطقه چهره ناخوشایندی را ایجاد می کند.
وی با دعوت از مردم در جهت حفظ طبیعت و محیط زیست منطقه در خصوص اقدامات انجام گرفته در بخش مرکزی آستانه اشرفیه در جهت دفع زباله های روستائی اظهار کرد: در زمان حاضر زباله های تولیدی در روستاهای این بخش همه روزه از سوی شرکت تعاونی دهیاران این بخش با همکاری دهیاران منطقه جمع آوری می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه باید در شرایط کنونی، مشکلات دفع و دفن زباله ها را تا تعیین یک مکان مشخص کاهش داد، خواستار اختصاص یک دستگاه ماشین زباله سوز به منظور دفع مناسب زباله های روستائی شد.
مصطفوی با بیان اینکه این مساله یکی از خواسته های مهم دهیاران روستاهای بخش مرکزی این شهرستان است، اظهار کرد: در صورت وجود یک ماشین زباله سوز در منطقه مشکلات دفع و دفن زباله های روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه کاهش چشمگیری خواهد داشت.
مصطفوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا نیز گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا هم می تواند در کاهش مشکلات مربوط به تولید و دفع زباله ها نقش موثری داشته باشد.
وی با دعوت از تمامی شرکت ها و بخش های خصوصی در جهت اجرای این طرح در روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه اظهار کرد: به منظور اجرای این طرح حمایت های لازم از بخش خصوصی انجام می گیرد.
بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه در ادامه یادآور شد: شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی آستانه اشرفیه هم اکنون از وجود دو خودروی حمل زباله برخوردار بوده که شش نفر نیز در این بخش فعالیت دارند.
وی گفت: به منظور جمع آوری زباله ها در سطح مناطق مختلف روستائی این بخش نیز سطل های زباله و جایگاه های جمع آوری زباله از سوی دهیاران منطقه نصب و در نظر گرفته شده است.
وی گفت: همچنین پاکسازی مسیرهای اصلی و فرعی روستاهای این بخش از دیگر اقداماتی است که توسط دهیاران بصورت روزانه و هفتگی انجام می گیرد.
وی با تاکید بر نقش اعتبارات مناسب در جهت اجرای طرحهای ساماندهی زباله اظهار داشت: انتظار می رود در این خصوص اعتبارات لازم به دهیاران منطقه اختصاص یابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حوزه بخش مرکزی آستانه اشرفیه با داشتن 72 روستا و بیش از 37 هزار نفر جمعیت دارای 51 دهیاری مصوب است.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.ک/3
7287/ 603

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن