تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799047256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل آب منطقه ای تهران:سالانه400 حلقه چاه غیرمجاز دراستان تهران پرمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل آب منطقه ای تهران:سالانه400 حلقه چاه غیرمجاز دراستان تهران پرمی شود تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: سالانه 300 تا 400 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان تهران با اخذ مجوزهای قانونی و با تلاش این شرکت پر و مسلوب المنفعه می شود.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، خسرو ارتقایی اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای تهران در اجرای قانون با هیچ شخص و یا سازمانی تعارف نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه بیش از 10 هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح تهران وجود دارد، گفت: برنامه ریزی مشخصی برای این تعداد چاه آب غیرمجاز وجود دارد و در تلاش هستیم تا با جایگزین شدن بخشی از این چاه ها به جای آب شرب، از این منبع حیاتی حفاظت کرده و آن را ذخیره نماییم.
ارتقایی بیان کرد: به صورت خاص در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران به دلیل اینکه سطح آب عمدتاً بالاست و از طرف دیگر وضعیت تامین آب شرب نامناسب است، می توان با جایگزین کردن آب غیرشرب خانگی و آب استخرها، آبیاری باغچه، فضای سبز و از این دست در این مناطق با آب چاه، در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم.
وی افزود: شرکت آب منطقه ای تهران آماده است تا به تمامی این چاه های غیرمجاز که صرفاً در سطح شهر تهران حفر شده، به جای آب شرب، پروانه بهره برداری دهد.
ارتقایی با اشاره به اینکه شهرداری تهران برای آبیاری فضای سبز 250 حلقه چاه مجاز دارد که از این چاه ها 130 میلیون مترمکعب در سال آب برداشت می کند، گفت: شهرداری همچنین 320 حلقه چاه غیرمجاز دارد که با توجه به کم عمق تر بودن این چاه ها تنها 70 میلیون مترمکعب آب در سال برداشت دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران سپس با بیان اینکه ما به دنبال انعقاد تفاهم نامه هایی در زمینه سرمایه گذاری بیع متقابل با شهرداری تهران هستیم، خاطر نشان کرد: به این ترتیب شهرداری می تواند با سرمایه گذاری در احداث تصفیه خانه، خط انتقال و سیستم های توزیع آب و غیره، پساب تصفیه خانه ها را جایگزین برداشت آب از چاه های موجود برای استفاده در آبیاری فضای سبز نماید. هم اکنون نیز آبیاری پارک پردیسان با استفاده از پساب فاضلاب شهرک قدس انجام می شود.
وی اظهار کرد: برخورد شرکت آب منطقه ای تهران به صورت قانونی با همه نهادها و اشخاص که تخلفی مرتکب شوند یکسان است و بر همین اساس در ماه های اخیر تعداد 20 حلقه چاه غیرمجاز شهرداری تهران در حین حفاری مسدود شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران سپس به اقدامات مشترک این شرکت و آب و فاضلاب استان تهران اشاره کرد و افزود: با انجام اقداماتی که از پاییز سال گذشته برای تأمین مطلوب آب تابستان امسال برنامه ریزی شد، اقدام به انتقال حداکثری آب از سد لار به سد لتیان نمودیم تا آبی که از سد لار فرار می کند با ظرفیت کامل در پشت سد لتیان ذخیره شود و به همین دلیل این سد هم اکنون در وضعیت مطلوب تری نسبت به دیگر سدهای استان از نظر منابع آبی قرار دارد.
وی یکی از اقدامات مهم تأمین مطلوب آب شهر تهران را اتصال سامانه شرق به سامانه غرب تهران عنوان کرد و گفت: در این راستا آبفای استان اقدام به احداث یک کیلومتر خط انتقال داخل شهر تهران می کند تا سامانه شرق را به غرب متصل نماید تا با توجه به وضعیت بحرانی در سامانه شرق تهران، هرچه بیشتر آب از غرب به شرق تهران منتقل گردد.
ارتقایی تاکید کرد: در صورتی که مشکلات خشکسالی برای سومین سال متوالی از ابتدای مهرماه امسال نیز ادامه داشته باشد و بارندگی هم همچنان کاهش داشته باشد، در نیمه دوم سال با مشکل در تأمین آب مواجه خواهیم شد.
ارتقایی بیان کرد: در سالهای نرمال از یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز استان تهران، 300 میلیون مترمکعب از آبهای زیرزمینی و 750 میلیون مترمکعب از سدها آب تأمین می شود اما سالجاری با توجه به وضعیت خشکسالی از سدها فقط 580 میلیون مترمکعب آب استحصال می شود و مابقی که حدود 470 میلیون مترمکعب است از منابع آبی زیرزمینی تأمین می شود.
ارتقایی با اشاره به آبگیری سد ماملو از چهار سال گذشته، گفت: امیدواریم با تکمیل و به مدار آمدن تصفیه خانه هفتم تهران تا پایان شش ماهه نخست امسال توسط شرکت آب و فاضلاب استان، بتوان در حدود 30 تا 40 میلیون مترمکعب آب را برای مصرف شرب جنوب و جنوب شرق تهران از جمله پاکدشت، ورامین و قرچک منتقل نماییم. اگر این اتفاق رخ دهد می توان با آغاز انتقال آب از سد ماملو به جنوب تهران، شاهد افزایش محسوس کیفیت آب لوله کشی در این مناطق باشیم.
وی با بیان اینکه در شش ماه اخیر توصیه ها و هشدارهای فراوانی به مردم و شهروندان تهرانی در خصوص صرفه جویی 20 درصدی آب شده است، گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای فوق همچنان شاهد افزایش مصرف آب در مقایسه با سال های گذشته و مدت مشابه هستیم. اما به هر حال سیاست وزارت نیرو این است که از حداکثر ظرفیت و توان موجود استفاده شود تا شهروندان کمتر دچار مشکل و رنجش خاطر شوند، اما به طور قطع کاهش فشار شبکه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
ارتقایی ادامه داد: جیره بندی در شبکه توزیع آب تهران به دلیل قدیمی و فرسوده بودن و مسائل فنی امکان پذیر نیست، اما در صورتیکه آبی وجود نداشته باشد و کاهش منابع آبی و افزایش بی رویه مصرف توسط مردم همچنان ادامه یابد، ممکن است سیاست های مدیریت مصرف در تهران به سمت و سوی دیگری برود.
تهرام/9977**1565

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن