تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819439938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزراي 1+5 براي اطلاع از روند مذاکرات به وين مي آيند/ مسائل عراق را با حساسيت دنبال مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۴۲ب.ظ)
افخم: وزراي 1+5 براي اطلاع از روند مذاکرات به وين مي آيند/ مسائل عراق را با حساسيت دنبال مي کنيم مذاکرات هسته اي، تحولات منطقه و ... از مهم ترين موضوعات نشست هفتگي افخم با خبرنگاران بود.
به گزارش خبرگزاري موج، مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در نشست هفتگي با خبرنگاران ابتدا ضمن تبريک ولادت امام حسن مجتبي (ع) در مورد وقايع اخير سرزمين فلسطين گفت: تجاوزات ددمنشانه و کشتار مردم بيگناه به بهانه واهي ربايش سه شهرک‌نشين رژيم صهيونيستي، به خصوص صحنه‌هاي دلخراش و فجيع شهادت نوجوان فلسطيني که تداعي‌گر صحنه‌‌هاي جنايت تروريست‌ها در سوريه و عراق است،‌ حاکي از ناتواني و عجز صهيونيست‌ها در برابر مقاومت مردم قهرمان فلسطين است.

اميدواريم طرف‌هاي مقابل در گروه 1+5 تصميم عاقلانه بگيرند
هيات ايراني براي مذاکرات به وين رفتند و مذاکرات ادامه دارد. از موضوعات آسان به صورت طبقه‌بندي شده به سمت موضوعات سخت حرکت کرديم، در بخش‌هايي که طرفين ديدگاه هاي نزديک داشتند، تفاهم شد. اکنون به موضوعاتي رسيديم که اختلاف نظر جدي وجود دارد. سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: پيشرفت در مذاکرات وجود داشته، اما کند بوده و اميدواريم با واقع‌بيني طرف‌هاي مقابل نسبت به برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران تصميم عاقلانه گرفته شود.

وزراي1+5 براي اطلاع از روند مذاکرات به وين مي آيند
وي تصريح کرد: در عين حال خبرهايي حاکي از اينکه وزراي خارجه آخر هفته به گفتگوها بپيوندند، وجود دارد. همانطور که آقاي ظريف نيز گفتند پيوستن وزرا بخش زيادي بابت اطلاع از روند و تداوم رايزني ها است. افخم خاطر نشان کرد: مصمم هستيم که تفاهم حاصل شود، اما نه به هر قيمتي. اعلام آمادگي کرديم، گفتگوها را ادامه دهيم. اميدواريم در مقطع زماني تعيين شده به توافق پايدار برسيم. هدف ما زمان نيست بلکه توافق مورد نظر است. وي گفت: از ابتدا اعلام کرديم که آماده‌‌ايم تا هر زماني تا پايان تيرماه و حتي فراتر از آن براي رسيدن به نتيجه عادلانه پايدار و منطقي گفت‌وگو کنيم و هيأت ايراني نيز به همين منظور به وين سفر کرد و گفت‌وگوها ادامه دارد.

ضرورت حمايت کشورهاي اسلامي، عربي و نهادهاي طرفدار حقوق بشر از فلسطينيان
افخم در مورد حوادث اخير سرزمين هاي اشغالي گفت: از روحيه مقاوم مردم فلسطين در غزه و مناطق مختلف در دفاع و ايستادگي مقابل اين اقدامات وحشيانه در روزهاي ماه مبارک رمضان تجليل مي کنيم. وي افزود: کشورهاي غربي و حاميان رژيم صهيونيستي بايد با اتخاذ مواضع محکم مانع از بروز يک فاجعه انساني و تداوم حملات رژيم اشغالگر عليه فلسطينيان شوند. جا دارد که کشورهاي اسلامي و عربي و نهادهاي طرفدار حقوق بشر از تصميم فلسطينيان براي پيگيري اين جنايات در نهادهاي حقوقي و بين المللي از جمله ديوان کيفري بين المللي حمايت نموده و در مقابل جنايات و اقدامات ضد بشري رژيم صهيونيستي واکنش فوري و موثر نشان دهند.

تصريحات مقام معظم رهبري تعيين محدوده ها و خطوط قرمز ايران بوده است
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص فرمايشات مقام معظم رهبري و اين مطلب که ايران حاضر است برخي از تعهدات را بپذيرد و ادعاي برخي منابع غربي مبني بر اينکه ايران حاضر به عبور از خطر قرمزها شده است بيان کرد: فرمايشات مقام معظم رهبري کاملا شفاف و صريح و مبتني بر حقوق مسلم هسته اي جمهوري اسلامي ايران بوده است. اينکه چه تفاسيري از اين صحبت ها بشود هر يک از رسانه ها متناسب با زمينه هاي ذهني و حوزه فعاليت خود ارزيابي و اقدام مي کنند.
وي تاکيد کرد: تصريحات مقام معظم رهبري تعيين محدوده ها و خطوط قرمز ايران بوده است. ايشان راه را براي ادامه همکاري و گفتگو باز گذاشتند و به طور صريح از تيم مذاکره کننده هسته اي دفاع کردند و فرمايشات ايشان در بحث هاي فني که يکي از برجسته ترين فرازهاي فرمايشات ايشان بود نشان دهنده اين امر بود که ايشان به تمامي حوزه ها اشراف دارند و تمامي ظرافت هاي مذاکرات را مورد توجه دارند.

تحولات در عراق را به عنوان کشور همسايه با حساسيت دنبال مي کنيم
افخم درباره تحولات عراق و سفر منطقه اي معاون عربي و افريقايي وزارت امور خارجه کشورمان بيان کرد: تحولات در عراق را به عنوان کشور همسايه با حساسيت دنبال مي کنيم. از ابتدا به مسئله اي که امروز در عراق وجود دارد و تروريسم به عنوان ابزاري براي تغييرات در سيستم سياسي عراق اعمال مي شود اعمال نظر کرده ايم به نظر مي آيد بايد همه طرف ها در منطقه نسبت به مسئله تروريسم و تاثيرات و فعاليت هاي تروريست ها کاملا حساس شوند. سخنگوي وزارت امور خارجه بيان کرد: ما به دنبال گفتگويي هستيم که اين خطرات را گوشزد کنيم و لزوم همکاري و گفتگو نسبت به متوقف کردن اين فعاليت ها و لزوم اين اقدام جمعي براي مقابله با تروريسم و اين خطر احتمالي را گوشزد کرده و زمينه هاي همکاري را فراهم آوريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن