تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803567905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ˈدروازه گرگانˈ در مرز استان های گلستان و مازندران اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح ˈدروازه گرگانˈ در مرز استان های گلستان و مازندران اجرا می شود گرگان - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان با اشاره به تصویب کلیات طرح دروازه ورودی گرگان، گفت: مکان اجرای این پروژه ابتدای مرز استان های گلستان و مازندران (جرکلباد) است.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کلیات طرح دروازه گرگان روز گذشته در جلسه ای با حضور نماینده بندرترکمن، بندرگز، گمیشان و کردکوی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان و کارشناسان استان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
ˈقربان عباسیˈ با بیان اینکه این یک طرح ماندگار و ارزنده است، اظهار کرد: لزوم طراحی سردر بر این سرزمین تاریخی در راستای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی در یک نگاه انجام می شود.
به گفته وی، لزوم طراحی سردر همچنین با هدف معرفی گوناگونی اقلیم و ایجاد ساختاری جهت بازشناسی برخی از رسوم و ارزش های دیرینه این منطقه ایجاد می شود.
وی در خصوص سابقه طرح گفت: در طرح پیشنهادی که مورد بررسی کارشناسان سازمان و معماران استان قرار گرفت، ارائه پیشینه ای کوچک از تاریخ معماری این سرزمین، در قالب ساختاری دعوت کننده مد نظر است که فرم (کانسپت) اصلی آن لایه های معماری جلگه ای و جنگلی استان است، چون بیشترین پهنه مسکونی را شامل شده و خود سایت مورد طراحی نیز در چنین پهنه ای قراردارد.
عباسی، همچنین به نمونه اجزای معماری منطقه که شامل تلار و ایوان بوده و در این طرح به کار رفته است، اشاره کرد و افزود: ˈتلارˈ جز اولین سکونتگاه های مردم منطقه محسوب می شود که بخشی از منازل مسکونی، استراحتگاه و سایبان در زمین های کشاورزی و جایگاهی برای یادبود بزرگان بوده و هم اینک نیز بصورت کاربردی و موردی وجود داشته و استفاده می شود.
به گفته وی، همچنین ˈایوانˈ بخش جدا نشدنی معماری این منطقه بوده و در بیشتر بناها مورد استفاده است.
وی با بیان اینکه هر دو مورد تلار و ایوان در این طرح پیشنهادی به کاررفته است، گفت: همچنین از ˈاروسی و مشبک های چوبیˈ که در شاه نشین ها، اتاق ها و نمای بیرونی بر روی سر درخانه ها به کار رفته و شیرسرهای چوبی مزین به آیات قرآن و بام شیبدار نیز دراین طرح بهره گرفته شده است.
عباسی اضافه کرد: جزییات اجرای پروژه با همکاری نظام مهندسی استان، راه وشهرسازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مورد بررسی قرار گرفته و برآورد هزینه می شود.
وی همچنین به پیگیری مستندات مجتمع خدماتی رفاهی در نزدیک محل اجرای پروژه جهت هماهنگی با آن اشاره کرد و یادآور شد: کلیات طرح دروازه ورودی گرگان مورد تایید قرار گرفته و با بهره مندی از نظرات و پیشنهادات دستگاه های اجرایی استان، نسبت به اجرای آن همت گمارده خواهد شد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با حدود یک میلیون و 800هزار نفر با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های مازندران (غرب)، سمنان و خراسان شمالی (شرق و شمال شرقی) همسایه می باشد.
جاذبه های تاریخی و آثار باستانی مانند میل گنبد و برج رادکان، مناظر طبیعی همچون دریا، جنگل، کوه و دشت و حضور اقوام مختلف ایرانی با آداب و رسوم خاص خود، این استان را به نگارستانی تبدیل کرده است.
601

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن