تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820239175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه می‌توانیم از زندگی خود رضایت داشته باشیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
چگونه می‌توانیم از زندگی خود رضایت داشته باشیم؟
یکی از روشهای داشتن زندگی رضایتبخش توانایی دوست داشتن خود و دیگران است.


 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برای آنکه از زندگی رضایت مناسبی داشته باشیم باید از یکسری افکار و رفتارهای منفی حذر کرده و به سوی اندیشه‌ها و کردارهای مثبت قدم برداریم.  برای خود ارزش قایل بوده و به راهکارهای آموزنده در این زمینه توجه داشته باشیم سپس آنها را در زندگی پیاده کنیم.

 براین اساس مریم ملک صالحی روانشناس و مشاور در مورد چند راهکار برای داشتن رضایت از زندگی گفت: توانایی دوست داشتن خود و دیگران و پذیرفتن عشق را داشته باشیم و بتوانیم از خشم فلج کننده دوری کنیم.
 
وی افزود: همچنین بتوانیم خودمان را به همان صورت که هستیم بپذیریم،‌شکایت نداشته و تمامی ملامت‌ها، عیب‌جویی‌ها را چه از خود و چه ازدیگران حذف کنیم و از مقایسه کردن خود با دیگران اجتناب ورزیم.
 
ملک صالحی خاطرنشان کرد: قدرت درک و آفرینش شادی را داشته باشیم و گاهی اوقات به صورت خود جوش و بدون برنامه از زندگی لذت ببریم یعنی اگر مشغول کار و برنامه‌ای نیستیم بتوانیم شادی را در خود ایجاد کرده و آن را احساس کنیم و در تمامی اوقات خود را دوست داشته و برای انجام کارهای نیک، خودمان را تحسین کنیم.
 
این روانشناس افزود: یاد بگیریم به نحو مثبت و سازنده شکست بخوریم یعنی از شکستهای خویش درس گرفته و به عنوان تجربه استفاده کنیم، از نگرانی نسبت به آینده حذر کرده و بیاموزیم که به تجربیات، موقعیتها، افکار و احساسات مثبتمان توجه کنیم.
 
وی متذکر شد: مسامحه کاری را به عنوان سبک زندگی از میان ببریم یعنی از سهل‌انگاری کردن در کارها یا امروز و فردا کردن کارها دوری کنیم.
 
گفتنی است، که همیشه تلاش کنیم خودمان باشیم خوب زندگی کرده و از آن لذت ببریم و همچنین خود و دیگران را دوست داشته باشیم.
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن