تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818964209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین نامه نشست هم اندیشی محیط زیست استان اصفهان تصویب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیین نامه نشست هم اندیشی محیط زیست استان اصفهان تصویب شد اصفهان – ایرنا - آیین نامه نشست هم اندیشی محیط زیست استان اصفهان به منظور استمرار و استحکام برنامه های محیط زیستی، با حضور استاندار اصفهان تصویب شد.


به گزارش ایرنا، آیین نامه و طرح جلسات هم اندیشی حفاظت از محیط زیست در 6ماده و 18 بند قرائت شد به تصویب رسید.
ماده اول این آیین نامه با اشاره به پیشینه برگزاری این جلسات از سالهای 84تا 90، آورده است هدف از این نشست ها هم اندیشی در راستای تحقق محیط زیستی مطلوب بر اساس اصل 50 قانون اساسی است.
شناسایی، تدوین و تحلیل نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدات، تبادل دانش و اطلاعات، ارائه راهکارهای اجرایی در راستای توسعه پایدار با حفظ محیط زیست، تصمیم سازی در جهت اجرایی کردن نگرش ها و دیدگاههای جهانی توسعه پایدار در اصفهان و ارائه برنامه، طرح و پروژه های فرهنگی؛ اجتماعی و اقتصادی زیست محیطی، شش وظیفه ای است که ماده 2 این آیین نامه به آن پرداخته است.
بر اساس ماده سوم این آیین نامه رییس دبیرخانه استاندار یا نماینده وی و دبیر آن مدیر کل محیط زیست استان است و نمایندگان و صاحب نظران مراکز علمی، دستگاههای دولتی و غیر دولتی مرتبط، فعالان صنعتی و سازمان های مردم نهاد شرکت کنندگان در این جلسات هستند.
ماده چهارم این آیین نامه به برگزاری دو ماهه جلسات در اداره کل محیط زیست استان اصفهان یا نهادهایی که اعلام آمادگی کنند، اشاره می کند.
همچنین ماده پنجم این آیین نامه تهیه دعوتنامه، برگزاری جلسات، ارتباط رسانه ای، انعکاس نتایج به مراجع کشوری و استانی، تدوین گزارش پیشرفت به صورت سالیانه و تهیه نشریه چاپی و الکترونیکی را از مهمترین وظائف این دبیرخانه می داند.
معاون عمرانی استانداری اصفهان نیز روز سه شنبه در اولین نشست دور جدید جلسات هم اندیشی محیط زیست استان اصفهان گفت: برای حل مشکلات محیط زیستی استان حضور همه ارگان ها و نهادهای مسوول در این زمینه ضروری است.
«محمد علی طرفه» با بیان اینکه قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی می داند، افزود: ترکیب نهادهای مختلف در جلسات مشورتی می تواند نقش موثری در برطرف شدن مشکلات محیط زیستی داشته باشد.
وی ایجاد سه کارگروه هوا، آب و خاک و فرهنگ و آموزش را در رفع مسائل زیست محیطی استان ضروری خواند و افزود: بسیاری از مشکلات ما در این زمینه به خاطر مسائل فرهنگی است.
ضرورت استانداردهای بومی در حفظ محیط زیست، تعیین اهداف، چشم انداز و نقشه راه برای حرکت بهتر، پایش حرکت های قبلی به منظور تشخیص نقاط ضعف و قوت، همسو کردن و هماهنگ سازی تحقیقات پراکنده در مراکز مختلف تحقیقاتی و دانشگاهی، توجه به مسئله فرهنگی و آموزشی در زمینه محیط زیست در کلیه مقاطع تحصیلی، توجه به مسائل زیست محیطی و آمایش سرزمینی در استقرار صنایع و ایجاد ضمانت اجرایی برای مصوبات جلسات هم اندیشی از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.
ایجاد انگیزه برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی با استاندارد کردن سیستم حمل و نقل عمومی، حرکت بر مبنای کار تخصصی و دانش محور، بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس برای پیشبرد اهداف محیط زیستی، پرهیز از نگاه انتفاعی و بخشی، پرهیز از سیاسی کردن مسائل، پاک سازی حامل های انرژی، تشکیل کمیته های تخصصی بین سازمانی، بهره گیری از جرایم بخش صنعت در رفع مسائل محیط زیستی، توجه به مشکلات آب استان اصفهان، احیای زاینده رود، احیای تالاب گاوخونی از دیگر موضوعات این نشست بود.
/7134/ت/ 607

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن