تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820650353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگروه مشترک شورای شهر و آموزش و پرورش تشیکل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگروه مشترک شورای شهر و آموزش و پرورش تشیکل می شود تهران بزرگ - ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ادامه تعامل شورای شهر و دولت، کارگروه مشترک شورای شهر و آموزش و پرورش به منظور بررسی و رفع مشکلات این حوزه در شهر تهران، تشکیل می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران امروز (سه شنبه) برگزار و وزیر آموزش و پرورش در این جلسه حضور یافت.
بر اساس این گزارش در جریان برگزاری این جلسه اعضای شورای شهر پس از شنیدن سخنان وزیر آموزش و پرورش، نظرات و پیشنهادات خود را در این حوزه مطرح کردند.
ˈاحمد مسجد جامعیˈ رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در این دیدار ایشان نکته ای متذکر شدند که حاکی از ضرورت روابط نزدیک بین دستگاه های مختلف با یکدیگر برای حل مسائل و مشکلات مردم بود.
وی با تاکید بر اینکه شورا در تدبیر جمعی خود به این مسائل توجه کرده است، افزود: در این دوره فضای تعامل و گفت و گو بین دستگاه های مختلف در مدیریت شهری کاملا به چشم می خورد.
مسجد جامعی یادآور شد: موافقت نامه های مختلف در بخش دولتی و خصوصی و رفت و آمد وزیران به شورای شهر و تعامل و گزارش آنها نشان دهنده این موضوع است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای شهر در شوراهای میانی مانند شورای آموزش و پرورش حضور دارند، گفت: در مجلس هم چندین گروه کاری فعال را تشکیل دادیم.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه دستگاه قضایی نیز با ابتکاراتی از سوی شورای شهر، تعامل بین این دو نهاد به وجود آمد.
وی همچنین تاکید کرد: کارگروه مشترک شورای شهر و آموزش و پرورش به منظور بررسی و رفع مسائل این حوزه در شهر تهران، تشکیل می شود.
مسجد جامعی گفت: روسای کمیسیون های تخصصی شورای شهر نیز در این کمیته حضور می یابند.
براساس این گزارش در جریان این جلسه اعضای شورای شهر پیشنهادات و انتقاداتی را در خصوص وضعیت آموزش و پرورش در شهر تهران مطرح کردند.
ˈ اسماعیل دوستیˈ عضو شورای شهر تهران در این جلسه با بیان اینکه مدارس فرسوده در برابر زلزله 5 ریشتری هم دوام نمی آورند؛ پیشنهاد داد: کمیته ای متشکل از نماینده شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش تشکیل و برنامه ای برای بازسازی و نوسازی مدارس تهیه شود.
وی همچنین پیشنهاد کرد: شهرداران مناطق و روسای سازمان های فرهنگی و هنری شهرداری ها نیز در شورای آموزش و پرورش هر استان عضو شوند.
ˈرحمت الله حافظیˈ رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت دانش آموزان در حوزه سلامت شد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت دانش آموزان در حوزه سلامت می توان بهره برد افزود: در حوزه آلودگی صوتی دانش آموزان بخوبی می توانند فرهنگ سازی کنند.
حافظی با اشاره به طرح تحول آموزش و پرورش، نیزخاطر نشان کرد: انتظار بود با این طرح در محتوای آموزشی تحول ایجاد شود.
وی ادامه داد: انتظار داریم دبستان به ادبستان تبدیل شود و امور تربیتی در مدارس پررنگ تر شوند.
وی با اشاره به اینکه مبلغ 20 میلیارد تومان برای مدارس شهر تهران در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بر اساس این بودجه، سرانه هر مدرسه 15 میلیون تومان است.
وی گفت: در مجموع 30 درصد بودجه برای امور عمرانی، 30 درصد تجهیزات و 40 درصد نیز برای برنامه ای تعریف شده است.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه خواستار برقراری ارتباط میان آموزش و پرورش و شهرداری تهران و رفع سوءتفاهم موجود شد.
وی گفت: در برخی از مدارس که وسایل ورزشی و تجهیزات بدنسازی در قالب ایستگاه تندرستی ایجاد شده، اجازه داده شود تا بانوان از این وسایل در ساعتی که مدارس تعطیل است، استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری برای سوادآموزی کم سوادان شهر تهران با کمک آموزش و پرورش گفت: این مصوبه تاکنون اجرا نشده است.
ˈعلیرضا دبیرˈ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران گفت: دانش آموزانی که موفق به دریافت دیپلم می شوند باید بتوانند به یک زبان غیرمادری تکلم کنند، چرا که این موضوع در تمامی کشورهای دنیا مدنظر قرار گرفته و ارتباط با دنیا را تسهیل می کند.
وی ادامه داد: قرار بود در دروس مدارس، در مورد شوراها و کارکردهای آن، واحدهای درسی لحاظ شود چراکه شورای شهر برخلاف مجلس که قدمتی 100 ساله دارد، یک نهال نوپاست.
ˈاقبال شاکریˈ عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید بر این که وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه سرمایه گذار و سرمایه ساز است، گفت: باید امکان فعالیت روحانیون در آموزش و پرورش به منظور آموزش مسائل تربیتی فراهم شود.
وی پیشنهاد کرد: تشکیل شورای مشترکی از شهرداری، آموزش و پرورش و امور مساجد در دستور کار قرار گیرد.
وی در این جلسه خواستار تقویت هنرستان های فنی و حرفه ای، تفکیک سه سال اول مقطع ابتدایی، توسعه سلامت جسمی و راهبردی دانش آموزان و توجه ویژه به برنامه های مدارس شد.
ˈمرتضی طلاییˈ عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به کاهش انگیزه معلم، گفت: تا زمانی که نتوانیم رضایتمندی، امنیت شغلی، مسائل معیشتی و رفاهی معلمان را حل کنیم، نمی توانیم انتظار تحول در آموزش و پرورش را داشته باشیم.
ˈمحسن پیرهادیˈ عضو کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که طی تفاهمنامه ای امکانات رفاهی شهر و شهرداری تهران به منظور استفاده معلمان و کارکنان آموزش و پرورش لحاظ شود.
وی پیشنهاد داد: پتانسیل صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل داشتن اعتبارات مالی فراوان و سرمایه بالا با برنامه ای ویژه در برنامه های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.
ˈفاطمه دانشورˈ رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با کودکان کار یا بازمانده از تحصیل در کشور مواجهیم، خاطرنشان کرد: باید در مدارس، مددکاری اجتماعی تخصصی دارای قدرت مداخله، ایجاد شود.
وی کودکان کار فاقد شناسنامه را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: این کودکان امکان تحصیل و ادامه فعالیت آموزشی را ندارند.
وی از وزیر آموزش و پرورش خواست با ایجاد کارت های آموزشی امکان تحصیل همه کودکان فراهم شود.
دانشور همچنین خواستار توجه به آموزش حقوق کودکان در مدارس شد و پیشنهاد کرد: آموزش دانش آموزان نسبت به مواد مخدر و آثار سوء مصرف آن مورد توجه قرار گیرد.
رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از کودکان بد سرپرست در خانه های خود امنیت لازم را ندارند، گفت: با ایجاد مدارس شبانه روزی به صورت ویژه این دانش آموزان می توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند.
وی در ادامه خواستار گنجاندن دوره های کارآفرینی در دروس مدارس شد.
ˈاحمد دنیامالیˈ رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اگر به حوزه تربیتی نگاه ویژه ای نداشته باشیم، این اتفاق یک آسیب است.
وی ادامه داد: دانش آموزان هم اکنون با حجم مضاعفی از واحدهای درسی مواجه اند و به جای اینکه دانش آموز باشند به دانشجو تبدیل شده اند.
ˈابوالفضل قناعتیˈ عضو دیگر شورای شهر تهران نیز بیان کرد: در برخی مناطق شهر تهران به ویژه بافت های شمالی پایتخت شاهد اخذ شهریه های 20 میلیون تومانی در مدارس غیرانتفاعی هستیم.
وی با بیان اینکه اعلام می شود که حداکثر مبلغ اخذ شده در مدارس غیر انتفاعی دو میلیون تومان است، افزود: شاهد هستیم در برخی نقاط پایتخت شهریه های 20 میلیون تومانی اخذ می شود.
ˈمحمد حقانیˈ عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به طرح شهرداری مدرسه گفت: در این طرح آموزش های لازم به دانش آموزان در خصوص مسائل شهر ارائه می شود.
ˈعباس جدیدیˈ عضو کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران خواستار احیای تعطیلی پنجشنبه ها شد و از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد که تعطیلی مقاطع ابتدایی پنجشنبه مدارس در دستور کار قرار گیرد.
ˈعلی اصغر فانیˈ وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ممنوعیت انتقال به شهر تهران گفت: در حال حاضر سه هزار نیروی اضافی در شهر تهران است و در چنین شرایطی برخی نمایندگان و مسوولان از ما انتظار دارند که با انتقال به پایتخت موافقت کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت اولویت گذاری بین هدف های آموزش و پرورش گفت: امسال می خواهیم 500 مدرسه را به روش بودجه عملیاتی اداره کنیم.
فانی با بیان اینکه تمام نوآوری ها در آموزش و پرورش با مقاومت روبه رو می شود، افزود: در آموزش و پرورش به نوعی فرهنگ سازی شده که در برابر تمام تصمیمات جدید، مقاومت می شود و باید در برابر برخی مقاومت ها با برخورد مقابله کرد.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران اثر بخشی تصمیمات فرهنگی و اجتماعی را بسنجد، گفت: از شورای شهر و شهرداری تهران می خواهم روی اثربخشی اعتبارات فرهنگی و اجتماعی دقت کنند.
وی با بیان اینکه در هر سال 131 میلیون جلد کتاب توسط آموزش و پرورش چاپ می شود، خاطر نشان کرد: همه دانش آموزان باید همه این کتاب ها را بخرند و بخوانند، بفهمند و امتحان دهند در حالی که پنج هزار جلد کتاب در کشور چاپ می شود که تعدادی از آنها در کتابفروشی ها خاک می خورد.
وی افزود: آموزش و پرورش در بین نهادهای فرهنگی از اقتدار بیشتری برخوردار است.
فانی بیان کرد: در پانزدهم رمضان جاری موافقتنامه ای با شهرداری تهران منعقد می شود.
وی در پاسخ به تذکرات اعضای شورای شهر نیز یادآور شد: در پایتخت اخذ شهریه 8 میلیون در نظر گرفته شده که سه میلیون نیز برای فعالیت های جانبی در تابستان است و در کل سقف شهریه در مدارس تهران را به 11 میلیون تومان می رساند.
وی افزود: اگر هزینه مدرسه ای در تهران به 20 میلیون تومان می رسد، شاید همراه با هزینه حمل ونقل و غذا باشد.
تهرام/7244/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن