تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821250143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع ترافیک شهر همدان در گرو راه اندازی اتوبوس های بی آر تی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون شهردار : رفع ترافیک شهر همدان در گرو راه اندازی اتوبوس های بی آر تی است همدان-ایرنا-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان گفت: طرح راه اندازی خط اتوبوس های بی آرتی یکی از تصمیمات مهم شورای چهارم است که اجرای آن انقلابی را در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ترافیک ایجاد می کند.


به گزارش ایرنا ˈعباس صوفیˈ روز سه شنبه در جلسه شورای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای تاسلامی با تشریح برنامه اجرای طرح خطوط بی آرتی در این شهر افزود: در حال حاضر 36 خط اتوبوسرانی در سطح شهر وجود دارد که از این تعداد 30 خط به میدان امام خمینی(ره) منتهی می شود.
وی با بیان اینکه با اجرای خط بی آرتی، خطوط حمل و نقل عمومی شهر همدان کاملاً تغییر می کند ، افزود: در حال حاضر به دنبال نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تعیین مسیرهای جدید هستیم.
وی اضافه کرد: اجرای خط بی آرتی در همدان به دلیل نوع طراحی شهری از نظر عرض کم معابر و تعداد تقاطع ها و میادین زیاد به طور کامل جوابگو نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان برآورد هزینه طرح بی آرتی را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: انتخاب خطوط اجرایی این طرح براساس جاذبه سفر و مسافرین انجام می شود.
صوفی با اشاره به اینکه سهم سفر حمل و نقل عمومی شهروندان در همدان 14 درصد است، گفت: نبود نظم، معلوم نبودن زمان ایستگاه های مبدا و مقصد، نبود امکانات و حداقل رفاهی در اتوبوس ها از عوامل استقبال کم مردم از سرویس حمل و نقل عمومی است.
رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: برای کاهش خطا و اشتباه در اجرای طرح اتوبوس های (بی آر تی) کارشناسان طرح های جامع خود را با استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاه ها ارایه کنند.
ˈنرگس نوراله زاده ˈ اظهار کرد: لازم است نقاط قوت و ضعف سیستم خطوط بی آرتی شهر همدان با مطالعات مناسب و دقیق تهیه و تدوین شود چرا که اجرای این طرح با توجه به دامنه وسعت و هزینه های سنگین آن جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد.
وی با بیان اینکه باید نتیجه نهایی مطالعات طرح پایه در اختیار شورا و کارشناسان دانشگاهی قرار گیرد، افزود : سعی و تلاش شورای چهارم این است که اجرای خطوط سیستم بی آرتی با حداقل اشتباهات اجرا شود.
وی اضافه کرد: شهرداری در کنار مشاور طرح باید از ظرفیت کارشناسان حوزه های اقتصادی، شهرسازی، معماری، ترافیک، اجتماعی و فرهنگی استفاده کند.
رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: با توجه به وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر همدان اجرای سیستم بی آرتی یکی از الزامات مهم شهر همدان است که برای اجرای آن باید مطالعات جامع تری انجام شود.
کامران گردان با بیان اینکه در حال حاضر نقشه اولیه این طرح مشخص شده است، افزود: هنوز نتیجه نهایی طرح توسط مشاور ارایه نشده و بر این اساس کارشناسان و صاحب نظران می توانند نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه به شورای شهر همدان ارایه کنند.
ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان با 270 دستگاه اتوبوس روزانه بیش از 350 هزار مسافر را جابجا می کند که این تعداد اتوبوس پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و اجرای طرح خطوط (بی آر تی) در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری همدان قرار دارد.
7529/2624

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن