تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802995118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمیته رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار در استانداری تهران تشکیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران: کمیته رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار در استانداری تهران تشکیل می شود تهران بزرگ-ایرنا-مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت:کمیته رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار در استانداری تهران برای اولین بار با همکاری مشاوران استانی امور بانوان دستگاه های اجرایی تشکیل می شود.


به گزارش روابط عمومی استانداری تهران زهرا ساعی، اظهار کرد: تعداد زنان سرپرست خانوار روز به روز در حال افزایش بوده و حمایت از این قشر نیازمند طرح جامعی است که برای نخستین بار در کمیته زنان سرپرست خانوار استانداری به اجرا در می آید.
وی با بیان این مطلب که در کارگروه زنان و خانواده استان براساس اولویت ها و مشکلات بانوان چهار کمیته تشکیل شده است، گفت: براساس بررسی های انجام شده رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار به ویژه اشتغال آنها اولویت اصلی کار این کمیته است و در مراحل بعدی کمیته های بهداشت و سلامت، فرهنگی و اجتماعی و آموزش و پژوهش فعال شده است.
ساعی افزود: بالارفتن آمار اعتیاد و به دنبال آن افزایش طلاق موجب شده تا هر روز شاهد افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار باشیم و برای بهبود زندگی این قشر از زنان جامعه نیازبه داشتن برنامه ای منسجم احساس می شود.
مشاور استاندار تهران با بیان این مطلب که برای نخستین بار است که کمیته رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان تهران تشکیل می شود عنوان کرد: مشاوران استانی امور بانوان دستگاه های اجرایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، کار، رفاه و امور اجتماعی، میراث فرهنگی و گردشگری، قوه قضاییه و سایر دستگاههای متولی درآن حضور خواهند داشت.
وی با بیان این مطلب که لزوم داشتن برنامه ای منسجم در حمایت از این زنان از آن جهت است که شاهد اقدامات پراکنده ای توسط هریک از دستگاه های متولی نباشیم اظهار کرد: برای جلوگیری از این ناهماهنگی در استانداری تهران چرخه ای تعریف شد که در قالب یک طرح جامع دستگاه ها براساس ظرفیت و وظایف خود بخشی از امور را در حمایت از زنان سرپرست به عهده بگیرند تا بتوان به اهداف اصلی دست یافت.
مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: در طرح تعریف شده ابتدا زنان سرپرست خانوار به چند گروه تقسیم می شوند زیرا این گروه از جامعه جمعیت و گستردگی فراوانی دارند و براساس آن برای هر گروه برنامه خاصی تعریف شده است، به طوریکه در گروه نخست زنان سرپرست خانواری که در وضعیت اضطراری قرار دارند گنجانده شده و براساس برنامه توانمندسازی با کمک سایر دستگاه های متولی از آنها حمایت می شود.
وی افزود: پس از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زمینه خود اشتغالی آنها فراهم می شود و در مرحله نهایی شرایط عرضه محصولات تولید شده آنها مهیا خواهد شد.
به گفته ساعی، زنان سرپرست خانواری که امکان توانمندسازی ندارند با ارایه بسته های حمایتی تحت پوشش قرار می گیرند.
مشاور استاندار تهران در امور بانوان با بیان اینکه رویکرد ما خانواده محور است گفت: در این کمیته علاوه بر توجه به زنان سرپرست خانوار، خانواده آنها نیز مورد حمایت قرار می گیرند و در صورت نیاز فرزندان آنها از برنامه های حمایتی بهره مند خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه بخشی از زنان سرپرست خانوار استان تهران تحت پوشش هیچ ارگان و سازمانی نیستند گفت: متاسفانه بانک اطلاعات و آمار کاملی از وضعیت این زنان در دسترس نیست و اطلاعات موجود به شکل پراکنده و مختص هر دستگاه متولی جمع آوری شده است براین اساس از طریق دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در قالب یک نرم افزار جامع درحال جمع آوری بانک اطلاعاتی از سایر دستگاه ها هستیم و برای نخستین بار است که اطلاعات یک دست و جامعی از این زنان در جامعه جمع آوری می شود.
ساعی افزود: در کنار بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار استان در تلاش هستیم بانک اطلاعاتی از زنان کارآفرین و افرادی را که در بخشهای اقتصادی موفق هستند نیز تهیه کنیم و براساس آن جلساتی با خانم مولاوردی مشاور امور بانوان رییس جمهور و مشاوران وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی داشتیم تا هرچه بهتر بتوانیم این طرح را در پایتخت پیاده کنیم.
تهرام/9977**1565

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن