تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815594853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنگين ترين سكوي پارس جنوبي نصب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ تير ۱۳۹۳ (۹:۴۶ق.ظ)
سنگين ترين سكوي پارس جنوبي نصب شد سكوي 3400 تني بخش C فاز 12 پارس جنوبي در قالب يك زنجيره عمليات فني گسترده آب هاي خليج فارس نصب شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجري طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبي با اعلام اين خبر گفت: سازه دوم بخش دريايي فاز 12 پارس جنوبي سنگين ترين سكو در ميان سكوهاي غيرمسكوني موجود در اين منطقه است كه تمامي مراحل طراحي و اجراي آن از سوي شركت هاي ايراني انجام گرفته است.
رسول فلاح نژاد افزود: سكوي توليدي دوم اين پروژه بر روي 10 حلقه چاه حفاري شده در اين موقعيت قرار گرفته و توليد معادل 600 ميليون فوت مكعب گاز در اين بخش از مخزن به صورت روزانه در شرح فعاليت آن پيش بيني شده است.
وي پيشرفت اين سكو را 99.5 درصد اعلام كرد و گفت: 60 در صد از مراحل پيش راه اندازي اين سازه نيز در بخش خشكي انجام شده است كه طي چند ماه آينده ساير مراحل مربوط به راه اندازي آن براي آغاز توليد گاز در اين موقعيت نهايي خواهد شد.
مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده در شرح اجراي سازه هاي دريايي اين پروژه يك سكوي اقماري با ظرفيت توليد 400 ميليون فوت مكعب نيز در اين بخش از ميدان نصب خواهد شد به طوري كه مجموع توليد بزرگترين طرح گازي پارس جنوبي در پايان دوره اجرا به روزانه 3 ميليارد فوت مكعب مي رسد.
مجري فاز 12پارس جنوبي همچنين از نصب سكوي سوم اين طرح (سكوي B) تا پايان هفته آينده خبر داد و افزود: اين سكو نيز هم اكنون بر روي كشتي حمل كننده در موقعيت نصب قرار دارد كه پس از بهبود شرايط اقليمي منطقه جغرافيايي توسط تيم متخصص اجرايي نصب خواهد شد.
پس از نصب اين دو سازه، گروه هاي مختلف كاري در بخش فراساحل با مديريت شركت نفت و گاز پارس، عمليات هوك آپ (اتصال خطوط لوله دريايي به سكو)، تكميل ساير مراحل پيش راه اندازي، راه اندازي و آماده سازي سازه ها را جهت بهره برداري نهايي از ظرفيت هاي موجود ميدان انجام خواهند داد.
فلاح نژاد توليد فعلي گاز در فاز 12 را روزانه حدود 900 ميليون فوت مكعب ذكر كرد و افزود: براساس برنامه و مطابق تمهيدات انجام شده از سوي كارفرما و شركتهاي پيمانكار اين پروژه، دستيابي به توليد نهايي 3 ميليارد فوت مكعبي در اين پروژه بزرگ تا قبل از فصل سرد و آغاز تقاضاي زمستاني گاز انجام خواهد گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن