تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809702155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرکس پاسخ مسائل خود را از قرآن نخواهد راه کفران در پیش گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس علوم قرآنی: هرکس پاسخ مسائل خود را از قرآن نخواهد راه کفران در پیش گرفته است تهران- ایرنا- کارشناس علوم قرآنی و استاد دانشگاه گفت: هرکس پاسخ سوالات و رفع مشکلات خود را از قرآن کریم نمی خواهد در راه کفران قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، چهارمین نشست از سلسله جلسات قرآن در عصر حاضر دوشنبه شب در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
حسین مرادی کارشناس علوم قرآنی و استاد دانشگاه در این نشست با اشاره به آیه 16 سوره مبارکه حدید اظهار داشت: خداوند در این آیه خطاب به مسلمانان می فرماید آیا زمان آن نرسیده است که مانند دیگر قوم های اهل کتاب نباشید و از پیامبرتان فاصله نگیرید؟ دیگر اقوام اهل کتاب تا زمان حضور پیامبرشان با دین همراه بودند اما همین که پیامبر از میان آنها رفت آنها نیز از دین خارج شدند.
وی ادامه داد: اکنون با گذشت 14 قرن از حضور پیامبر در میان مسلمین به نظر می رسد این فاصله به وجود آمده و حضور ایشان را چندان حس نمی کنیم. در واقع زمان آن رسیده است که مسلمانان مقابل قرآن به گونه ای خاشع باشند که گویی به تازگی نازل شده است.
این استاد دانشگاه رسالت قرآن را حذف فاصله میان مسلمانان و پیامبر عنوان کرد و گفت: در زمان کودکی در مدارس به ما می گفتند علت اینکه پیامبر اسلام خاتم الانبیاست این است که بشر به کمال رشد خود رسیده و نیازی به پیامبر جدید ندارد اما در واقع دلیل ختم نبوت نزول قرآن است و بدون این کتاب آسمانی امکان ختم رسالت نیز وجود نداشت.
وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) فرموده اند قرآن کلام الله است و نباید از این تعریف تجاوز کنید و مبادا آن را دست کم بگیرید. کلام الله یعنی سخن گفتن خداوند با انسان و اگر این جمله را به خوبی درک کنیم گام اول و آخر را در راه شناخت قرآن برداشته ایم.
مرادی گفت: خداوند پیش از این نیز کتاب آسمانی به وسیله پیامبران خود نازل کرده بود اما وظیفه حفاظت از آنها را به عهده بندگان می گذاشت با این وجود انسان ها نه تنها کتاب های آسمانی را حفظ نکردند بلکه درصدد تحریف آن نیز برآمدند به این دلیل خداوند خود وظیفه حفاظت از قرآن را بر عهده گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در روایات زیادی بیان شده است که هرکس قرآن را پیش روی خود قرار دهد به سوی بهشت حرکت می کند و هرکس قرآن را پشت سر خود بگذارد به سوی جهنم می رود بنابراین رسالت قرآن در همه دوران ها این است که فاصله میان پیامبر (ص) و انسان ها را از میان بردارد و همیشه خود را در محضر رسول خدا ببینیم.
این کارشناس علوم قرآنی گفت: با اینکه خداوند وظیفه حفظ قرآن کریم را بر عهده گرفته اما زمینه کتمان این کتاب آسمانی بسته نشده است و باید مواظب باشیم قرآن مهجور نشود. اگر می خواهیم قرآن کاربردی شود باید روش های مختلف به کار بردن آن را در زندگی یاد بگیریم.
وی افزود: قرآن کریم درباره تمام مسائل عصر جدید رسالت تفسیر دارد اما ما تا به حال تاریخ قرآن را تفسیر کرده ایم یعنی خود قرآن تفسیر شده است اما باید به سویی حرکت کنیم که قرآن تفسیر کننده مسائل روز باشد.
مرادی با اشاره به آیه 89 سوره مبارکه اسراء گفت: از نظر این آیه هرکس به دنبال قرآن نیست و پاسخ مسائل را از این کتاب آسمانی نمی گیرد راه کفران را در پیش گرفته است.
وی کتاب روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم نوشته لسانی فشارکی را منبع خوبی برای روشمند شدن مراجه به قرآن و یافتن پاسخ مشکلات عنوان کرد و گفت: در دوران کنونی که زمان بروز مشکلات و معضلات جدید است رویکرد موضوعی به قرآن کریم کاملا ضروری است.
فراهنگ (3) ** 2024

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن