تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821022413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلانشهر اهواز با کمبود هشت هزار دستگاه تاکسی رو برو است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل تاکسیرانی اهواز: کلانشهر اهواز با کمبود هشت هزار دستگاه تاکسی رو برو است اهواز - ایرنا- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: این کلانشهر با توجه به جمعیت یک میلیون و 280 هزار نفری آن با هشت هزار دستگاه تاکسی زرد رو برو است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ˈموسی ممبینیˈ روزدوشنبه در نشست خبری با رسانه های همگانی در محل این سازمان افزود: برای مقابله با این چالش یک فراخوان از خودروهای سواری که به صورت غیرمجاز در حمل و نقل درون شهری فعالیت می کردند انجام گرفت که در پی آن صاحبان 9هزار دستگاه خودرو به این سازمان مراجعه کردند و مطابق قانون و مقررات ساماندهی شدند.
وی با این حال از فعالیت سواری های شخصی که همچنان به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند ابراز نگرانی کرد و گفت: بازرسان این سازمان در صورت مشاهده، با متخلفان طبق ضوابط برخورد می کنند.
ممبینی انتقاد از سامانه حمل و نقل سبک درون شهری اهواز را به دلیل فرسودگی، سنتی بودن و ناکارابودن وارد دانست و افزود: در شهری مانند شیراز که جمعیت آن در حد اهواز می باشد 12هزار تاکسی زرد خورشیدی فعال است ولی ما تقریباˈ یک سوم شیراز تاکسی زرد داریم.
وی گفت: نبود تعامل بین دستگاههای اجرایی با این سازمان از یک سو و پرداخت نکردن تسهیلات لازم از سوی بانکها سبب شده که سیستم حمل و نقل درون شهری اهواز جذابیت و رضایتمندی را نداشته باشد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: حدود هشت هزار دستگاه سواری به صورت غیرمجاز در اهواز فعالیت می کنند که همین مشکل، امنیت تردد را برای برخی شهروندان ایجاد کرده اند.

* احتمال ورود خودروهای پلاک اروند به سامانه حمل و نقل درون شهری اهواز
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: احتمالاˈ در نیمه دوم سال جاری تعدادی از خودروهای پلاک اروند به سیستم حمل و نقل درون شهری وارد می شود.
وی گفت: به منظور استقاده از ظرفیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، تفاهم نامه ای با منطقه آزاد اروند منعقد شده و استاندار خوزستان نیز در این ارتباط قول مساعدت و همراهی داده است.
ممبینی افزود: این سازمان با هر سرمایه گذار و وارد کننده خودروی پلاک اروند که مایل باشد در سیستم حمل و نقل درون شهری اهواز سرمایه گذاری کند استقبال می کنیم و در نخستین گام می توانیم حمل ونقل فرودگاه اهواز، راه آهن و تاکسی بی سیم را به آنان واگذار کنیم.

* نرخ جدید کرایه در تاکسی ها نصب شد
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: نرخ جدید کرایه ها در تاکسی ها در پنج روز اخیر مصوب و اجرایی شده است.
وی گفت: نرخ جدید کرایه ها در همه تاکسی های سطح شهر در معرض دید مسافران قرار داده شده و در صورت تخطی از این نرخ ها ، رانندگان با جریمه و ابطال پروانه رو به رو می شوند.
ممبینی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با ذکر کد خودرو به شماره 30008787 که در تاکسی به همراه نرخ قانونی برچسب شده است پیامک بزنندتا در کوتاه ترین زمان ممکن با متخلف برخورد شود.

* دخالت مجمع امور صنفی در تاکسی سرویس ها خلاف قانون مصوب مجلس و وزارت کشور است
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز دخالت سایر دستگاهها در بخش تاکسی سرویس را خلاف صریح قانون خواند و گفت: بر اساس ماده 2 و 9 قانون برنامه توسعه امور حمل و نقل درون شهری مسافر برعهده شهرداری هاست و هیچ نهادی نمی تواند در این مورد دخالت کند.
وی افزایش نرخ کرایه تاکسی سرویس ها در اهواز را یک سال اخیرغیرقانونی عنوان کرد و گفت: با برخی دخالت ها شاهد ضایع شدن حقوق مردم هستیم و ما در این ارتباط نمی توانیم پاسخگو باشیم.
646/538

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن