تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802811648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تثبیت کانونهای فرسایش بادی خراسان رضوی با اعتبارات موجود 198سال زمان می برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تثبیت کانونهای فرسایش بادی خراسان رضوی با اعتبارات موجود 198سال زمان می برد مشهد - ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : تثبیت وضعیت کانون های بحران فرسایش بادی استان با وضعیت اعتباری موجود 198 سال زمان می برد.


حسن تقوایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : طبق مطالعات بازنگری شده در سال 89 وسعت کانون های بحرانی در 13 شهرستان استان خراسان رضوی 768 هزار و 700 هکتار است که برای تثبیت و کنترل آنها نیازمند به اقدامی اساسی در سطح ملی بویژه برای کلانشهر مذهبی مشهد هستیم.
وی این شهرستان ها را شامل سرخس ، نیشابور ، تربت جام ، تایباد ، خواف، رشتخوار ، مه ولات ، گناباد ، بجستان ، کاشمر و خلیلی آباد و بردسکن عنوان کرد.
وی گفت : با توسعه و تشدید وضعیت این کانون ها ، بحران فرسایش بادی دامن دو شهر دیگر چون جغتای و بیش از آن کلانشهر مذهبی دنیا یعنی مشهد را نیز گرفته است.
وی اظهار کرد : گواه این موضوع نیز هوای چند روز قبل مشهد می باشد که طی دو ، سه سال اخیر چندین بار تجربه شده است.
وی ادامه داد : طی سال های گذشته نیز در قالب طرح های مختلف بیابان زدایی فقط 184 هزار و 200 هکتار از کانون های فرسایش بادی کنترل و تثبیت شده است.
وی گفت : برای کنترل این کانون های بحرانی در استان سند اجرایی مربوطه تهیه و در استان مصوب و به مرکز نیز فرستاده شده اما تا کنون اعتباری بدین منظور دراختیار استان قرار نگرفته است.
وی افزود : حتی از اعتبارات کشوری سال گذشته برای کنترل و مقابله با ریزگردها نیز ریالی به استان اختصاص نیافت تا بتوان در جهت اجرای این سند هزینه کرد.
وی بیان کرد : بر اساس این سند کانون های بحران استان در سه دسته شامل خیلی حساس ،حساس و نسبتا حساس تقسیم بندی شده که در اولویت نخست شهرستان های تایباد ، تربت جام ، سبزوار ، مشهد ، نیشابور ، سرخس با وسعت 28 هزار و 777 هکتار دیده شده که حجم اعتبار قابل توجهی را می طلبد.
تقوایی گفت : این درحالی است که با اعتبارات عادی موجود در بحث کنترل کانون های بحران فرسایش بادی و بیابانی سالانه فقط حدود یک هزار هکتار نهال کاری انجام می شود که این میزان نسبت به وسعت این کانون ها و نیز تشدید و پیشروی آنها ناچیز است.
وی بیان کرد : تداوم بیش از 10 سال خشکسالی در استان و افت شدید سطح منابع آب زیرزمینی و از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع و مناطق مختلف استان به امر تشدید و توسعه این کانون ها کمک کرده است.
وی گفت : از سویی علاوه بر وسعت 800 هزار هکتاری این کانون ها ، بالغ بر یک میلیون و 680 هزار هکتار از وسعت استان نیز از اثرات آنها متاثر می شوند.
وی ادامه داد : در صورت تخصیص اعتبار مناسب می توانیم در یک برنامه زمانبندی هشت تا 10 ساله وضعیت کانون های موجود را تثبیت و کنترل کنیم اما این موضوع توجه ملی و اعتبارات لازم را می طلبد.
این مسوول گفت : با اعتبارات موجود نمی توان این کانون ها را تثبیت کرد و روز بروز بر گستره آن افزوده می شود.
وی با اشاره به آثار مخرب این کانون های بحران فرسایش بادی، گفت : در استان پیش از این هم نمونه آثار نامطلوب این فرسایش بادی را در منطقه سرخس ، گناباد و بجستان داشته ایم چنانکه تا چند سال قبل در محور سرخس با وزش باد و طوفان و حرکت خاک و شن های روان، جاده را برای ساعت ها مسدود می شد و خانه ها تا سقف در شن فرو می رفتند.
تقوایی افزود : پس از کاشت درختان تاغ در حاشیه جاده و مالچ پاشی و تعامل و همکاری دستگاه های مختلف و مردم این وضعیت اندکی بهبود یافت اما همچنان کار گسترده ای را می طلبد.
2713/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن