تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818003712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي تفاهمنامه تأمين مسكن اقشار كم درآمد با استفاده از توان خيرين مسكن ساز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۵۳ب.ظ)
با تاييد وزير راه و شهرسازي صورت گرفت امضاي تفاهمنامه تأمين مسكن اقشار كم درآمد با استفاده از توان خيرين مسكن ساز تفاهمنامه تأمين مسكن اقشار كم درآمد با استفاده از توان خيرين مسكن ساز براي مدت 4 سال از سال 92 تا 96 به امضاي چهار نفر از معاونان وزير راه وشهرسازي، رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي و رئيس هيأت مديره انجمن خيرين مسكن ساز ايران رسيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج در راستاي تحقق فرمان تاريخي حضرت امام خميني (ره) مبني بر تاسيس حساب 100 و متعاقب آن تشكيل انجمن خيرين مسكن ساز ايران و برنامه هاي دولت در زمينه تأمين مسكن در قالب قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن با استفاده از توان و مشاركت خيرين و سازمانهاي حمايتي اين تفاهم نامه در سه فصل تأمين مسكن ملكي، مسكن اجاره اي يا اجاره به شرط تمليك و مسكن اجتماعي مبادله شد.
دراين تفاهم نامه هدف حمايت قانوني وزارت راه و شهرسازي از فعاليتهاي خيرخواهانه انجمن خيرين مسكن ساز به عنوان يك سازمان مردم نهاد تخصصي در امر ساخت مسكن جهت تعريف و اجراي پروژه هاي مسكن محرومين با تاييد هيئت مديره انجمن مركز در چارچوب قانون و اهداف پيش بيني شده در اساسنامه انجمن و حمايتهاي لازم از طريق دولت و مجلس با بهره گيري از امكانات سازمان ملي زمين و مسكن، شركت عمران شهرهاي جديد، شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري، بنياد مسكن انقلاب اسلامي و درج در بودجه سالانه مي باشد.
بنابر اين گزارش گروه هاي هدف موضوع اين تفاهم نامه شامل خانواده هاي بي سرپرست يا بد سرپرست، خانواده هاي كم درآمد، زوجهاي جوان واجد شرايط و ديگر گروههاي احتمالي جديد كه به تأييد انجمن خيرين مسكن ساز مركز مي رسد، هستند.

حمايت از مسكن ملكي

بر اساس ماده يك تفاهم نامه مذكور در خصوص مسكن ملكي باعنايت به بند 2 ذيل ماده 2 قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن با عنوان: «حمايت از توليد و عرضه مسكن براي گروههاي كم درآمد اعضاء تعاونيهاي مسكن يا تحت پوشش نهادهاي متولي اين گروهها يا خيرين مسكن ساز يا ساير تشكلهاي غيردولتي مرتبط» متناسب با پروژه هاي تعريف شده توسط انجمن، نسبت به تخصيص زمين، تسهيلات و ساير امكانات حمايتي، از سوي وزارت اقدامات لازم با هدف تحقق و تسهيل در اجراي پروژه هاي مسكن محرومين يا پروژه هاي نيمه كاره انجمن صورت مي گيرد.
همچنين انجمن خيرين مسكن ساز ايران نيز نسبت به اخذ مجوزها و تهيه نقشه ها و اجرا مطابق ضوابط فني و تأمين منابع مالي و واگذاري واحدها به گروه هدف و متقاضيان كم درآمد اقدام خواهد كرد.. ضمناً چنانچه پروژه نيمه كاره اي متناسب با نياز و اهداف انجمن موجود بوده و فاقد موانع و مشكلات احتمالي باشد، با درخواست و اولويت انجمن ازطريق وزارت ره و شهرسازي براي تكميل به انجمن واگذارخواهد شد.

مسكن اجاره اي و اجاره به شرط تمليك

بر اساس بخش دوم تفاهمنامه تأمين مسكن اقشار كم درآمد با استفاده از توان خيرين مسكن ساز در خصوص مسكن اجاره اي و اجاره به شرط تمليك آمده است: به منظور اجرايي نمودن بندهاي 1 و 3 ذيل ماده 2 قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن و اعلام آمادگي انجمن وپيش بيني سهميه براي استانها باتوجه به سياستهاي وزارتخانه در حمايت از مستأجرين كم درآمد، امكانات لازم حمايتي از قبيل زمين و تسهيلات و ساير حمايت ها منطبق با برنامه پيشنهادي انجمن از سوي وزارت در اختيار انجمن قرار مي گيرد تا پس از ساخت واحدهاي مسكوني توسط خيرين نسبت به اجاره واحدها به افراد واجد شرايط با انتخاب انجمن اقدام شود.
همه اقدامات لازم براي اجاره داري از جمله انتخاب متقاضي، جمع آوري اجاره و نگهداري از ساختمان به عهده انجمن مي باشد.

مسكن اجتماعي در تفاهمنامه خيرين مسكن ساز

در راستاي سياست گذاري هاي وزارت در قالب برنامه مسكن اجتماعي، انجمن به عنوان يك سازمان مردم نهاد تخصصي در امر تأمين مسكن محرومين از اولويت در اجراي طرح برخوردار است. در اين خصوص همچنين ساماندهي موسسات خيريه و ساير سازمانها و نهادهاي حمايتي و متقاضيان نيز برعهده انجمن خيرين مسكن ساز مي باشد.
ذكر اين نكته ضروري است كه جزئيات برنامه هاي اجرايي دراين بخش هماهنگ با سياستهاي مسكن اجتماعي از طريق كميته برنامه ريزي و نظارت تدوين و ابلاغ خواهد شد.
وزارت راه و شهرسازي براي حمايت از خيرين مسكن ساز كمك هاي لازم را از طريق مراجع قانوني و دستگاه هاي ذيربط به عمل خواهد آورد.
بنابر اين گزارش به منظور نظارت بر اجراي دقيق مفاد اين تفاهم نامه و ارائه پيشنهادات تكميلي پيش بيني نشده كميته اي مركب از نمايندگان معاونت مسكن و ساختمان، سازمان ملي زمين و مسكن و شركت عمران شهرهاي جديد و شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري وزارت راه و شهرسازي و مديرعامل انجمن خيرين مسكن ساز و يك نفر از اعضاي هيئت مديره انجمن تشكيل مي شود.
اين تفاهم نامه پس از امضاي رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي، معاون وزير و مدير عامل سازمان ملي زمين و مسكن، معاون مسكن و ساختمان، معاون وزير و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد، معاون وزير و مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري و رئيس هيئت مديره انجمن خيرين مسكن ساز ايران به تأييد وزير راه وشهرسازي رسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن