تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803102116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده بيش از 58هزار ايثارگر از خدمات مسکن وزارت راه و شهرسازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۱۱ب.ظ)
استفاده بيش از 58هزار ايثارگر از خدمات مسکن وزارت راه و شهرسازي مشاور وزير و مسئول رسيدگي به امور ايثارگران وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: در سال گذشته در مجموع 58 هزار و 801 نفر از ايثارگران از خدمات مسکن وزارت راه و شهرسازي استفاده کردند.
به گزارش خبرنگار خبررگزاري موج، محمدرضا حامي ديندار با اشاره به اينكه بنا بر آنچه در قانون برنامه پنجم تصريح شده است: در سال 1392 بيش از 55 هزار نفر از خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران از تسهيلات نقدي مسکن استفاده کرده‌اند، بيان داشت: بيش از 3000 نفر از جامعه ايثارگري نيز در سال 1392به ‌صورت مستقيم از خدمات زمين و مسکن برخوردار شده‌اند.
مشاور وزير و مسئول رسيدگي به امور ايثارگران وزارت راه و شهرسازي، در سال گذشته بيش از 43 هزار ميليارد و 600 ميليون تومان، يارانه و مابه‌التفاوت سود نقدي براي تسهيلات مسکن ايثارگران توسط اين دستگاه به نمايندگي از دولت پرداخت‌شده است که اين مهم نيز در راستاي بند "ل" ماده 44 و تأمين مسکن ايثارگران است.
وي با اشاره به ايجاد فضاي مناسب کاري در نتيجه تعامل دو سويه بنياد شهيد و امور ايثارگران با ساير دستگاه ها، گفت: اين امر به تسهيل خدمات رساني به جامعه شاهد و ايثارگر کمک مي کند.
مشاور وزير راه و شهرسازي و مسئول رسيدگي به امور ايثارگران اين وزارتخانه ادامه داد: تا قبل از تصويب قانون برنامه پنجم توسعه، کمتر از 30 هزار نفر از خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگر باقي مانده كه از خدمات مسکن دولتي استفاده نكرده بودند كه همزمان با تصويب اين قانون، مقرر شد فرزندان شهدا و جانبازان بالاي 70 درصد نيز به شمار تعهدات تأمين مسکن اين وزارتخانه اضافه شوند.
وي ادامه داد: اضافه شدن 190 هزار نفر از فرزندان شاهد و ايثارگر به تعهدات دستگاه در حالي انجام شد که برنامه‌ريزي مناسبي براي دريافت مسکن از طريق ساير بخش‌ها صورت نگرفته بود، براي مثال نبود يک بانک اطلاعاتي قوي، دقيق و جامع در بنياد شهيد و امور ايثارگران براي شناسايي مشمولان واجد شرايط و دريافت اطلاعات دقيق جامعه شاهد و ايثارگر تحت پوشش اين سازمان سبب ايجاد ناهماهنگي‌هايي در ارائه خدمات مسکن به اين قشر معظم شده است.
حامي ديندار خود نيز از جانبازان 70 درصد دوران دفاع مقدس است با تاكيد به ايجاد فضاي مناسب کاري درنتيجه تعامل دوسويه بين بنياد شهيد و امور ايثارگران و ساير دستگاه‌ها مخصوصاً با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، گفت: با برقراري اين تعامل، تمام دستگاه‌ها خود را موظف و مجاب به هماهنگي با بالاترين مقام اجرايي بنياد شهيد و امور ايثارگران و ارائه خدمات درخور شأن به ايثارگران مي‌دانند که اين امر به تسهيل خدمات‌رساني به جامعه هدف بنياد کمک شاياني خواهد کرد.
وي افزود: ديدارهاي حجت‌الاسلام‌والمسلمين دکتر حسن روحاني، رييس‌جمهور و حجت‌الاسلام‌والمسلمين شهيدي، معاون رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران با خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران، نمود اجتماعي بسيار بالايي دارد و نشانگر يک نگاه و رويکرد جديد در برخورد با اين قشر است که تاکنون کمتر ديده‌شده بود.
حامي ديندار خواستار ادامه اين ديدارها توسط مسئولان بنياد و ساير سازمان‌ها شد و اظهار داشت: تعميم و تسري اين ديدارها بين مسئولان جمهوري اسلامي مي‌تواند علاوه بر حفظ قداست‌ها و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، تأثيرات روحي بسيار مثبتي براي اين خانواده‌ها در برداشته باشد و بسياري از مسائل و مشکلات ايثارگران را از طريق گفت‌وگو و کسب آگاهي‌هاي بيشتر مرتفع کند.
وي با اشاره به اينکه در دوره‌هاي قبل اين‌گونه فعاليت‌ها کمتر از سوي مسئولان، مشاهده مي‌شد و فقط رهبر معظم انقلاب با خانواده‌هاي معظم شاهد و ايثارگر ديدار داشتند، افزود: اين حرکت خوب و باارزش که وظيفه تمام مسئولان است در حوزه‌هاي مختلف وزارت راه و شهرسازي نيز انجام مي‌شود که مؤيد اين است که يک وزير، علي‌رغم تمام دغدغه‌هاي کاري و فکري به ايثارگران مجموعه خود، وضع معيشتي، اشتغال و ساير مسائل و مشکلات آن‌ها توجه و رسيدگي دارد.
حامي ديندار ادامه داد: انتخاب يک فرد در هر وزارتخانه و دستگاه به‌عنوان مشاور امور ايثارگران نشانگر اين است که رسيدگي به امور ايثارگران نيز يکي از موضوعات اصلي موردتوجه در سازمان‌ها است که اين نگاه در دولت جديد با تدبير و درايت حجت‌الاسلام‌والمسلمين روحاني و حجت‌الاسلام‌والمسلمين شهيدي به‌عنوان معاون ايشان، بيش‌ازپيش موردتوجه و بازنگري قرار گرفته است.
مشاور وزير راه و شهرسازي و مسئول رسيدگي به امور ايثارگران بيان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمين شهيدي، مشاوران وزرا در امور ايثارگران را نماينده بنياد شهيد و امور ايثارگران در ساير دستگاه‌ها خطاب کرده و از آن‌ها خواسته‌اند در سازمان‌هاي خود به‌گونه‌اي عمل کنند که تفکر و حرکات جاري در بنياد شهيد و امور ايثارگران به ساير نهادها نيز منتقل شود.
جانباز 70 درصد دفاع مقدس در خصوص راه‌هاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه، گفت: حفظ قداست‌ها و دستاوردهاي 36 ساله انقلاب اسلامي در تمام حوزه‌هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي مي‌تواند به حفظ و ترويج اين فرهنگ والا در جامعه کمک شاياني داشته باشد؛ وزارت راه و شهرسازي نيز در همين راستا با برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي مختلف در بسياري از مناسبت‌ها سعي در نشر اين فرهنگ اصيل در تمام جامعه دارد.
حامي ديندار ابراز اميدواري کرد: در سالي که توسط رهبر به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي" نام‌گذاري شده است، بتوان اين فرهنگ را با استفاده از ظرفيت‌هاي عظيم خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران در ميان تمام اقشار جامعه نشر داده و پررنگ‌تر کرد.
وي در خصوص عملکرد اين وزارتخانه در امور مرتبط با ايثارگران، گفت: تأمين مسکن و هزينه‌هاي درماني ايثارگران و خانواده‌هاي آن‌ها، به‌کارگيري و جذب نيروهاي ايثارگر در وزارت راه و شهرسازي و برخوردار کردن ايثارگران از مزاياي وضع‌شده در قانون ازجمله تکاليفي است که اين وزارتخانه مکلف و متعهد به انجام آن‌ها است.
مشاور وزير راه و شهرسازي و مسئول رسيدگي به امور ايثارگران با بيان اينکه تاکنون هيچ دستگاهي به‌اندازه وزارت راه و شهرسازي در رسيدگي به امور ايثارگران و بهره‌مند کردن آن‌ها از حقوق قانوني، موفق و پيشرو نبوده است، گفت: بند "ل" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه با صراحت تمام، تأمين مسکن ايثارگران را به وزارت راه و شهرسازي محول کرده که اين وزارت خانه تاکنون در اين راستا بسيار موفق عمل کرده است.
حامي ديندار با اشاره به تعداد بالاي ايثارگران وزارت راه و شهرسازي نسبت به بسياري از دستگاه‌ها و سازمان‌ها، گفت: قانون تخصيص 25 درصد از سهميه استخدام سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران تاکنون در اين وزارتخانه به شکل کامل و 100 درصدي اجراشده است.
وي با بيان اينکه تأمين مسکن عموم خانواده‌ها و قشر ايثارگر ازجمله مهم‌ترين موضوعات و خواسته‌ها است که در صورت رسيدگي ناکافي مشکلات اجتماعي بسياري در پي خواهد داشت، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازي بر آن است تا علاوه بر اينکه در تمامي زمينه‌ها به تکاليف قانوني خود عمل مي‌کند در حوزه‌هاي مرتبط با ايثارگران نيز به نحو احسن و شايسته شأن آن‌ها تأثيرگذار باشد.
مشاور وزير راه و شهرسازي و مسئول رسيدگي به امور ايثارگران با اشاره به بحث مناسب‌سازي شهري و اعلام رضايت از اقدامات انجام شده در اين زمينه، گفت: کميسيون اجتماعي دولت، چندين جلسه با موضوع اصلاح لايحه حقوق معلولان که جانبازان نيز شامل برخورداري از مزاياي اين طرح هستند تشکيل داده که نتايج بسيار ارزشمندي در زمينه احقاق حقوق معلولان و جانبازان در پي داشته است.
وي افزود: پيش‌نويس تهيه لايحه حقوق شهروندي که در راستاي رعايت حقوق معلولان و جانبازان و با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان و بنياد شهيد و امور ايثارگران در حال بررسي است، موجب مرتفع شدن ابهامات موجود در اين حوزه شده است که در همين راستا نيز شهرداري از صدور مجوز براي ساختمان‌هايي که اصول لايحه حقوق شهروندي را رعايت نکرده‌اند، خودداري خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن