تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821061578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاردین: البغدادی؛ مردِ مرموز خاورمیانه با مدرک دکترای علوم اسلامی/رهبر داعش؛ چالشی بزرگ در برابر القاعده و ظواهری


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گاردین: البغدادی؛ مردِ مرموز خاورمیانه با مدرک دکترای علوم اسلامی/رهبر داعش؛ چالشی بزرگ در برابر القاعده و ظواهری

گاردین: البغدادی؛ مردِ مرموز خاورمیانه با مدرک دکترای علوم اسلامی/رهبر داعش؛ چالشی بزرگ در برابر القاعده و ظواهری
مردی که در خاورمیانه تحت تعقیب بود، نه تنها برای بغداد و غرب بلکه برای القاعده نیز چالش‌هایی را به همراه دارد.
به گزارش نامه نیوز، گاردین در این باره می نویسد: برای مرد مرموزی که تنها دو تصویر تایید شده از وی وجود دارد، حضور در مسجدی در موصل و ایراد خطبه های نماز حمعه، نخستین نمایش عمومی شجاعانه وی محسوب می شود. ابوبکر البغدادی، مردی که بیش از سایرین در خاورمیانه تحت تعقیب بود، یکی از باهوش‌ترین و پنهان ترین شخصیت های پشت پرده شورش های سوریه و عراق است.

اکنون و بر اساس ویدئویی که وب سایت گروه داعش منتشر کرده است، وی در بزرگترین شهری که تروریست های این گروه در عراق تصرف کرده اند درباره کشور جدید اسلامی خطابه می کند.

البغدادی چالشی را نه تنها برای مقامات بغداد و قدرت های خارجی که خواستار ثبات عراق بودند به وجود آورده است بلکه برای گروه اسلامگرای رادیکال القاعده و رهبر آن، که داعش یکی از شاخه های آن به شمار می رود، ایجاد کرده است.

البغدادی در سخنانی در خطابه های نماز جمعه مسجد شهر موصل می گوید: من از شما بهتر و یا باتقواتر نیستم؛ اما اگر من را در مسیر مناسبی می بینید به من کمک کنید و اگر مرا در مسیر اشتباهی می بینید من را موعظه و متوقف کنید و از من اطاعت کنید همانطور که من از خدا اطاعت میکنم.

البغدادی در سال 1971 و در نزدیکی شهر سامرای عراق در 50 کیلومتری شمال بغداد، پایتخت این کشور به دنیا آمد. وی مدرک فوق لیسانس و دکترای خود را در علوم اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی بغداد دریافت کرد. زمانی که آمریکا در مارس سال 2003 به عراق حمله کرد، البغدادی در حال تحصیل بود و ارتباطی با گروه های تروریسی همانند القاعده نداشت.

اما در اواخر سال 2005 وی به عنوان یکی از متهمان حملات سنی ها علیه آمریکا بازداشت شد. بازداشت وی در کمپ بوکا در جنوب عراق وی را به فردی مرموز تبدیل کرد.

یکی از مقامات اطلاعاتی عراق به گاردین گفت که تصمیم البغدادی برای از میان بردن رقبایش وی را در سال های گذشته به مخالفت بیشتر با ظواهری سوق داد. مقامات اعلام کردند که بیشترین ارتباط میان البغدادی و ظواهری در چهارم ژوئن بود، چند روز پیش از حمله داعش به موصل و تکریت.

وی در ادامه می گوید: در آخرین نامه های رد و بدل شده میان ظواهری و البغدادی، رهبر القاعده به البغدادی می گوید که قدرت گرفتن وی را به رسمیت نخواهد شناخت. نامه های رد و بدل شده میان رهبران داعش و القاعده با چاپار صورت می گرفت.






1393/4/16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن