تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821318536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت علوم نیستیم، موازی کاری نمی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ستاری: وزارت علوم نیستیم، موازی کاری نمی کنیم تهران-ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پاسخ به درخواست دانشگاه الزهراˈ سˈ برای دریافت کمک های مالی و تجهیزاتی گفت: وزارت علوم نیستیم ، وارد فعالیت های این وزارت خانه نشده و موازی کاری نمی کنیم.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا دکتر سورنا ستاری در نشست با هیات رییسه و جمعی از اساتید دانشگاه الزهراˈسˈ و افتتاح آزمایشگاه شیمی دارویی و مرکزی در این دانشگاه تاکید کرد: وارد کارهای زیر ساختی نمی شویم. برای این کارها نهاد های مربوطه مانند وزارت علوم و برنامه و بودجه برنامه ریزی و اقدام می کنند.
ستاری خطاب به هیات رییسه دانشگاه الزهراˈسˈ گفت: از معاونت علمی راهکارهایی برای اشتغال دانشجویان دانشگاه طلب کنید.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد که ما مسئولیم برای جوانان فارغ التحصیل شغل ایجاد کنیم و افزود: دراین راستا باید فضای فرهنگی دانشگاهی متحول شود تا دانشگاه ها و مراکز علمی در جهت ایجاد اشتغال دانشجویان و درآمدزایی به سمتی پیش روند که بخشی از منابع مالی خود را از فناوری بدست بیاورند.
وی هدف گیری اصلی دانشگاهها را کارآفرینی دانست و با طرح مثالی دراین زمینه توضیح داد: یکی از دانشگاه های کشور 99 درصد درآمدش را از طریق شهریه و یک درصد باقی مانده را از فروش اموال کسب می کند و به همین دلیل قطعا چنین دانشگاهی نمی تواند کارآفرین باشد.
به گفته ستاری، ˈکارآفرینی است که موجب افزایش ارزش افزوده می شود و برای تحقق این امر دانشگاهها باید به سمت تولید و استفاده بیشتر از فناوری پیش روند.ˈ
وی با بیان اینکه فناوری فقط ICT نیست و ادامه داد: 500 میلیارد تومان بازار سوغات ما در مشهد در اختیار چینی ها است، باید برای بدست آوردن بازارهای مختلف، تجاری سازی محصولات و تولیدات دانش بنیان مورد هدف دانشگاهها باشد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش برند سازی را یکی از محورهای اصلی فعالیت این معاونت برشمرد و گفت:برای ایجاد برند ملی در صنایعی مانند صنعت مد و لباس کمک هایی را که لازم باشد ارائه می کنیم.
وی کمک به مراکز رشد را از دیگر وظایف معاونت علمی ریاست جمهوری دانست و افزود: با توجه به این موضوع در توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان کمک می کنیم.
ستاری با بیان این که عملیات ثبت شرکت های دانش بنیان تسهیل شده است، از اعضای هیات علمی دانشگاه الزهرا خواست در این حوزه فعالیت بیشتر و ماندگاری داشته باشند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مورد تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان توضیح داد :به شرکت های نوپا تا سقف 300 میلیون تومان وام قرض الحسنه داده می شود.
ستاری افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای سال تا کنون 21 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان ارائه کرده است.
وی توضیح داد: صندوق نوآوری توانسته با شیوه های مناسب میزان وام های ارائه شده به متقاضیان در حوزه شرکت های دانش بنیان را افزایش دهد و روش های ارائه را نیز تسهیل بخشد.
ستاری توصیه کرد: دانشگاه ها برای درآمدزایی بهتر است بخشی از درآمد خود را از فروش محصولات شرکت های دانش بنیان کسب کنند زیرا درآمد حاصل از 5 درصد فروش شرکت های دانش بنیان به دانشگاهها بازمی گردد.
علمی**1497**1599

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن