تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803017222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شادی کودکان در پیچ و تاب ایمنی وسایل بازی دربوستانها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شادی کودکان در پیچ و تاب ایمنی وسایل بازی دربوستانها قم- ایرنا- شهرهای بازی و بوستانها با فضای تفریحی زمینه سرگرمی خانواده ها را فراهم می کند که داشتن استانداردهای لازم و ایمن سازی این وسایل دغدغه مهم والدین و مسوولان است.


به گزارش ایرنا، فصل تابستان و تعطیلی مدارس بازار شهربازیها را داغ کرده است و لبخند و هیجان را در چهره های کودکان و بزرگسالان به تصویر کشیده است.
اما دراین میان امروزه خبرهایی از حوادث دلخراش و عدم استاندارد بودن برخی از وسایل بازی در شهرهای بازیها، خانواده ها را با استرس روبه رو ساخته است چراکه در این حوادث کودکان در معرض خطر قرار گرفته و هزینه ها و مشکلات جسمی جبران ناپذیری را به همراه دارد.
با وجود نظارتهای سازمانهای مربوطه در خصوص ایمن سازی وسایل بازی شاهد نصب تابلوهایی در کنار وسایل شهربازی هستیم که روی آن قوانینی برای حفظ امنیت افراد ذکر شده است که در آن به توضیح وسایل بازی و رده سنی استفاده کننده و هشدار برای بیماران قلبی و عروقی پرداخته است که برای والدین مفید است.
همچنین هر یک از اسباب بازی دارای کمربندهای ایمنی است که باید هنگام استفاده از آن وسیله خاص به دقت مقررات ایمنی را مد نظر گرفت تا سلامتی کودکان و سایر افراد را تهدید نکند.
برخی از وسایل بازی به علت فرسودگی و نداشتن علامتها و مجوزهای استاندارد از رده خارج شده است و یا توسط بازرسان اداره کل استاندارد پلمب شده اند.
موضوع استاندارد سازی تجهیزات مراکز تفریحی در کشورمان از سال 1380 در پژوهشی با عنوان مدیریت ارتقا سطح ایمنی کودکان در پارکهای شهر تهران انجام شد به صورت جد مورد پیگیری قرار گرفت که طبق این جمع بندی منجر به طرح ضرورت استانداردسازی مراکز تفریحی در سازمان ملی استاندارد شد.
همچنین از سال 89 ایمنی کلیه تجهیزات بازی در بوستان ها و پارکها با تعامل متولیان این امر به صورت جد پیگیری شد و در این راستا بیمه مرکزی ابلاغیه ای صادر کرد تا زمانی که تجهیزات بازی پروانه استاندارد نداشته باشند بیمه نمی شوند.
با اختصاص قوانین صدور مجوز استاندارد به وسایل بازی در سالهای اخیر باعث شده است تا شاهد کاهش آمارحوادث در شهرهای بازی شویم.
استان قم یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی کشور است که در محور مواصلاتی 17 استان قرار گرفته و روزانه پذیرای زائران و مسافران به این شهر مقدس است به طوری که در ایام تعطیلات بوستان ها و پارک ها مملو از جمعیت است.
این استان دارای 13 شهربازی است که تجهیزات بازی در آن نصب شده و مورد استفاده اقشار مختلف مردم اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان قرار گرفته است که برخی برای ورزش و سلامتی و برخی برای تفریح و سرگرمی از آنها بهره مند شده اند.
استاندارد و ایمنی بودن وسایل بازی یکی از مهمترین دغدغه های والدین است تا در کنار تفریح کودکانشان سلامتی آنان را نیز تضمین کنند تا حادثه ای دلخراش رقم نخورد.
مدیرکل استاندارد قم گفت: 80 درصد تجهیزات شهرهای بازی استان دارای مجوز استاندارد برای فعالیت است .
ˈمحمد رضا واعظی پورˈ درگفت و گو با ایرنا افزود: 237 وسایل بازی در 13 شهربازی و بوستان استان موجود می باشد که 190 وسیله آن دارای مجوز استاندارد است و مابقی تعطیل و پلمپ شده اند.
وی گفت: بوستان مهدی دارای چهاروسیله بازی ، بوستان علوی 12وسیله بازی ، بوستان هاشمی 15 وسیله بازی و مجتمع خلیج فارس نیز دارای 49 وسیله بازی استاندارداست.
وی شهربازی 72 تن را با 15 وسیله بازی ، شهربازی شایستگان با چهار وسیله بازی و رنگین کمان با 86 وسیله بازی استاندارد از دیگر مراکز تفریحی برای مردم بویژه کودکان و نوجوانان قم ذکر کرد.
وی گفت: بوستان نجمه نیز دارای 14 وسیله بازی است که به دلیل غیر استاندارد بودن ، پلمپ شده است.
واعظی پور افزود: تمام سازه های بازی که دارای گواهینامه استاندارداست از نظر ایمنی و فنی اجازه فعالیت دارند لذا بهره برداران و مسوولان درشهرهای بازی و بوستان ها موظف به ارائه گزارش ماهانه از وضعیت تجهیزات به اداره کل استاندارد استان هستند.
وی تصریح کرد: همچنین کارشناسان و بازرسان اداره کل استاندارد استان نیز هر سه ماه یکبار از این تجهیزات بازدید کرده تا مشکلات فنی و ایمنی در تجهیزات بازی رخ نداده باشد.
واعظی پور با اشاره به همکاری قابل تقدیر شهروندان قمی با اداره کل استاندارد گفت: آنان، گزارش های خوبی را درخصوص خرابی و مشکلات فنی تجهیزات شهربازی ها ارائه کرده اند که این امر نشانگر توجه خانواده ها به اهمیت ایمنی دراین مراکز تفریحی است.
وی با اشاره به قانون اجبار استاندارد سازی تجهیزات شهرهای بازی گفت: از سال 89 استاندارد سازی کلیه تجهیزات بازی در بوستان ها و پارک ها با تعامل متولیان این امر به صورت جد پیگیری شد.
واعظی پور افزود: همچنین براساس ابلاغیه بیمه مرکزی تا زمانی که تجهیزات شهربازیها پروانه استاندارد نداشته باشند،تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم نیز با اشاره به اهمیت ایمنی سازی وسایل بازی موجود در بوستان ها و شهربازی استان گفت: مجموعه وسایل بازی کودکان موجود در پارکها به صورت دوره ای توسط افراد کارشناس بازدید و نسبت به تغییر و رفع عیب آنها اقدام می شود.
ˈحسین رضایی نسب ˈ افزود: با تاکید شهردار قم چندین مجموعه کمپکس بازی کودکان در بوستان های سطح شهر از قبیل شهریار، شهدای نوبهار، ژاله، بنفشه و شهید بنیادی نصب شد.
وی ادامه داد: همچنین برای ایمن سازی محل بازی کودکان، کفپوش این بوستانها از نوع استاندارد و مرغوب خریداری و مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با اشاره به تعامل شهرداری قم با اداره کل استاندارد بیان کرد: اخذ تاییدیه ایمنی استاندارد و‎ ‎سایل بازی توسط مالک یا بهره بردار وسایل تفریحی به‎ ‎یکی از شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده و همکار استاندارد صورت می گیرد که شرکت با نظارت سازمان استاندارد بازرسی و آزمون‎ ‎وسایل را انجام داده و گزارشات مربوط در خصوص انطباق یا عدم انطباق را‎ به این اداره کل اعلام می کند.
وی قم افزود: بهره برداری از‎ ‎وسایل بدون تاییدیه ایمنی استاندارد ممنوع است و این امر مورد توجه تمامی بهره برداران از وسایل تفریحی است.ک/4
/8138/ 550/ 546

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن